Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

We kunnen nu toch moeilijk in Pol & Actua, over een film als Sinners beginnen praten, toch?

soit, van mij hoeft er ook niet per sé een hele discussie thema van te worden gemaakt, maar gewoon eens éénmalig laten vallen als puntje van kritiek, zoals sommige users al hebben gedaan, moet toch kunnen?

Ik snap niet dat anderen daar dan meteen op springen van "nee, je mag het niet benoemen" . :crazy:

We kunnen nu toch moeilijk in Pol & Actua, over een film als Sinners beginnen praten, toch?
De indruk die ik had was net dat er (mbt P&A) geen commentaar op Sinners zelf werd gegeven maar dat er werd gehint naar een trend die de film hype zou hebben bezorgd. Dat is de reden dat een verdere discussie over dat onderwerp hier niet thuis hoort.

Vind toch ook wel dat we hier gewoon in dialoog moeten kunnen gaan zonder er direct pol & actua van te maken. Nu niet dat we hier zoveel hoogstaande gesprekken hebben. Al doe ik mijn best :unsure:

Zolang het respectvol blijft ofc.

Er is ook iets "mondssnoerend" om iemand direct te gaan verbannen naar een andere uithoek van het forum.

Liever dat ik hier eens op mijn vingers getikt word dan dat ik iets voor mezelve houd omdat ik de gezelligheid van pol & actua niet wil gaan opzoeken.

Iedereen heeft wel ergens eens een bias of een blind oog dat misschien door een gemeenschap bijgestuurd kan worden.

Vind toch ook wel dat we hier gewoon in dialoog moeten kunnen gaan zonder er direct pol & actua van te maken. Nu niet dat we hier zoveel hoogstaande gesprekken hebben. Al doe ik mijn best :unsure:

Zolang het respectvol blijft ofc.

Er is ook iets "mondssnoerend" om iemand direct te gaan verbannen naar een andere uithoek van het forum.

Liever dat ik hier eens op mijn vingers getikt word dan dat ik iets voor mezelve houd omdat ik de gezelligheid van pol & actua niet wil gaan opzoeken.

Iedereen heeft wel ergens eens een bias of een blind oog dat misschien door een gemeenschap bijgestuurd kan worden.
True maar dan moeten ze zelf ook niet het slachtoffer gaan uithangen met zinnen als "ik heb vermoedens waarom maar mensen gaan boos worden" want dan is het duidelijk dat ze het niet over de film willen hebben. Zeg dan gewoon wat ge denkt.

Het is gewoon zo dat de trend, op dit moment, in de filmwereld is om zoveel mogelijk vakjes aan te vinken
En je kan misschien de reacties allemaal overroepen vinden. En dat is dan meestal omdat je zelf niet echt fan bent van een bepaalde serie of boek.
Als ze morgen Harry Potter zwart maken zou mij dat zelf niks maken, maar ik neem aan dat de fans er wel aanstoot aan nemen.
Idem met Bond, sneeuwwitje…
Filmstudio’s zouden beter eens denken aan de mensen die een bepaalde franchise groot hebben gemaakt ipv die fanbase (en doelpubliek) af te stoten

Als ze morgen Harry Potter zwart maken zou mij dat zelf niks maken, maar ik neem aan dat de fans er wel aanstoot aan nemen.
Bwa... Er was een tijdje sprake van Idris Elba als nieuwe Bond, nog voor de woke movement en cancel culture echt een ding waren, en ik heb daar toen letterlijk geen enkele negatieve reactie over gelezen (wat niet betekent dat er geen negatieve reacties bestonden he). Ik was all-in met het idee van Elba als Bond, en ben erg teleurgesteld dat dat niet doorgegaan is. 100x liever hem dan de personen die momenteel in de running zijn.

Het is gewoon zo dat de trend, op dit moment, in de filmwereld is om zoveel mogelijk vakjes aan te vinken
En je kan misschien de reacties allemaal overroepen vinden. En dat is dan meestal omdat je zelf niet echt fan bent van een bepaalde serie of boek.
Filmstudio’s zouden beter eens denken aan de mensen die een bepaalde franchise groot hebben gemaakt ipv die fanbase (en doelpubliek) af te stoten
Liet Kynes in Dune het boek is een man, in het boek een vrouw. Katniss Everdeen wordt meer als een latina beschreven in de boeken. Felix Leiter in Bond is tot aan Jeffrey Wright altijd een witte man geweest. Who cared?

Liet Kynes in Dune het boek is een man, in het boek een vrouw. Katniss Everdeen wordt meer als een latina beschreven in de boeken. Felix Leiter in Bond is tot aan Jeffrey Wright altijd een witte man geweest. Who cared?
Misschien minder hard core fans voor deze franchise?
Als ze bvb Peter Parker zwart hadden gemaakt zou er ook serieus protest zijn geweest. Maar Marvel is in dit geval slim geweest en gewoon Miles Morales geïntroduceerd. Zo kan het ook hé.
Zwarte Bond? Voor mij nog ok, maar men kan ook een zwarte 006 uitvinden en zo de twee naast elkaar laten bestaan. Iedereen tevreden.

Het is een film. Gemaakt voor entertainment doeleinden. Als het u niet zint, gaat ge niet kijken he. Was het voor iedereen maar zo simpel.

Alsof er buiten die films dat ge niet graag ziet omwille van persoonlijke redenen niks anders te bekijken/doen is.

Doe hier verder met jullie gezeik, dat is waar er een plaats voor is. Indien meningen over het artistieke hou ze gerust hier. Waarom moet daar elke zoveel maanden aan herinnerd worden?
jennifer-lawrence-what-do-you-mean.gif

Nobody cares.
Waarom dit in een "kijk mama ik zeg het toch niet hé ik ben een brave jongen" manier erbij sleuren. Beoordeelt een film eens gewoon op de film en wat ge er van vindt, zonder iets anders erbij te sleuren.

Hier buiten trouwens geen probleem met uw mening.
Daarom dus :)

Het is een film. Gemaakt voor entertainment doeleinden. Als het u niet zint, gaat ge niet kijken he. Was het voor iedereen maar zo simpel.
Klopt voor een deel. Enkel zou het ook wel eens plezant zijn mochten ze rekening houden met wat de doelgroep wilt zien en niet wat de studio wilt dat we zien.
Als ze morgen een film maken over God/Allah en ze laten die rol vertolken door een vrouw denk ik dat het kot te klein is.
Mij boeit dat geen reet omdat ik niet tot die doelgroep behoor, maar voor alle anderen….

Klopt voor een deel. Enkel zou het ook wel eens plezant zijn mochten ze rekening houden met wat de doelgroep wilt zien en niet wat de studio wilt dat we zien.
Als ze morgen een film maken over God/Allah en ze laten die rol vertolken door een vrouw denk ik dat het kot te klein is.
Mij boeit dat geen reet omdat ik niet tot die doelgroep behoor, maar voor alle anderen….
Als die doelgroep een film wilt, moeten ze er maar zelf in investeren.

Wat is uw punt? De film is best een succes. De doelgroep is dan blijkbaar wel bereikt?
Dus het enige dat dan overblijft is "blijkbaar ben ik de doelgroep niet en dat vind ik niet leuk"?

En even voor de duidelijkheid: Ik ben dus geen fan van Sinners hé. Ik vond de film OKisch, en ik zie wel waar men naartoe wou. En het idee erachter vind ik best cool... de uitwerking not so much.

Ik vond de film gewoon saai tbh. Zat hier ook met verkeerde verwachtingen wss want ben grote horror fan en las dat het goede horror was.
Was imo totaal geen horror film, eerder musical.

Tangerine: ja, Sean Baker is echt wel een van mijn favoriete regisseurs geworden het afgelopen jaar.

Nosferatu: prachtig gefilmd maar legt het "dit is diep" gevoel er iets te hard op. It insists upon itself

Wolf Man: Ik snap wat Leigh Wannel ermee probeert te doen maar komt gewoon totaal niet over mede door de zwakke dialoog en amper Chemistry tussen de karakters.

Wat is uw punt? De film is best een succes. De doelgroep is dan blijkbaar wel bereikt?
Dus het enige dat dan overblijft is "blijkbaar ben ik de doelgroep niet en dat vind ik niet leuk"?
Onlangs met wat vrienden ook een gelijkaardige discussie gehad maar over games. Een van de conclusies van één van hen was ook dat het doelpubliek afhaakte. Als ge dan wijst op reviews en verkoopcijfers was de conclusie ook eerder dat hij gewoon niet meer tot het doelpubliek hoorde.

En hier heb ik dat ik ook: tijdsgeest, maatschappelijke context, financiële belangen.. alles wijzigt constant en media (games, televisie, films) spelen daar op in. En ja dan gaat ge voor sommige zaken niet meer de doelgroep vormen en ja 't suckt dat ze dan net uw favoriete franchise aanpakken.

En ik moet toegeven niet iedere adaptatie of aanpassing is even geslaagd. Of ik vind ook dat raceswapping in alle richtingen moet kunnen mits het past bij het personage (al is dat heel subjectief). Maar ik snap ook dat dat heel gevoelig ligt.

En tot slot: films met een onderliggende boodschap of politiek statement zijn zo oud als de straat. Dat is inherent aan het medium en verheft tot iets meer dan puur entertainment. Ge moogt imo gerust zeggen dat ge het niet eens bent met die boodschap maar stop met zeuren dat films meer willen brengen dan puur entertainment.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan