Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik vond Sinners niet saai maar ik had gewoon de verkeerde verwachtingen vrees ik. Want tot 'het' gebeurt vond ik dat echt wel een zeer degelijke film maar ik bleef gewoon op mijn honger zitten nadien.

Van zodra de vampieren in beeld komen, had ik mij verwacht aan coole actie maar die komt dus nooit. Als je dat dan vergelijkt met From Dusk Till Dawn... Die gaat echt op een zeer coole manier van de rails en Sinners doet dat niet. En dat zal deels aan foute verwachtingen liggen maar dat ik de vergelijking maak met FDTD is nu wel niet zo vreemd denk ik?! :D Plus dat stuk waar hij nog effe die KKK leden neerschiet, dat kwam voor mij ook uit het niets.

Ik vond Sinners niet saai maar ik had gewoon de verkeerde verwachtingen vrees ik. Want tot 'het' gebeurt vond ik dat echt wel een zeer degelijke film maar ik bleef gewoon op mijn honger zitten nadien.

Van zodra de vampieren in beeld komen, had ik mij verwacht aan coole actie maar die komt dus nooit. Als je dat dan vergelijkt met From Dusk Till Dawn... Die gaat echt op een zeer coole manier van de rails en Sinners doet dat niet. En dat zal deels aan foute verwachtingen liggen maar dat ik de vergelijking maak met FDTD is nu wel niet zo vreemd denk ik?! :D Plus dat stuk waar hij nog effe die KKK leden neerschiet, dat kwam voor mij ook uit het niets.
Ik snap wel dat ge u daaraan verwacht en ze komt er uiteindelijk wel maar wel alles in 1 keer. Coogler heeft voor deze film zijn structuur gebaseerd op het nummer One van Metallica en dat eindigd ook met een grandioze uitbarsting en daarvoor alleen maar opbouw.

De vergelijking is zeker niet onterecht maar Coogler mikt op meer als de popcornfun van FDTD.

In verband met die KKK: er wordt door die Ierse vampier verklapt dat de kerel waar ze de schuur van kopen een KKK-lid is die een scam organiseert waarbij hij de boel verkoopt aan afro-amerikanen die hij de ochtend erop gaat vermoorden met wat KKK leden. Die weet natuurlijk niet wat er die nacht gebeurd is en dat Stack op de hoogte is. Als oud-gangster met ervaring als WO1 veteraan is het ook niet onlogisch dat hij over de kennis en vaardigheden beschikt om die te gaan afmaken

Ooit al van character building gehoord? De film werkte voor mij net goed omdat heel veel van wat in deel 1 wordt opgezet een payoff krijgt in deel 2
Gras zien groeien is boeiender.
Het moet zeker geen film a la Michael Bay zijn waar elke minuut wel iets in ontploft. Maar deze is net het tegenovergestelde

Laatste paar weken 3 films in de cinema gaan zien:

Sinners: zou voor mij de film van het jaar kunnen worden. Half onwetend naartoe gegaan en enorm tevreden naar buiten gegaan. Zat zeer goed in elkaar.

Bring her back: Echt een goeie horror die niet je handje vasthoudt maar je genoeg zaken aanrijkt om zelf alles in elkaar te puzzelen. Zeker een aanrader, waar je tot het einde niet kan weten hoe het eindigt.

Final destination: grappig filmpje. Niet meer van verwacht, maar voldeed aan de verwachtingen.

- Crossfire (1947) 7/10

- Mickey 17 (2025) 6/10

- Showing Up (2022) 6/10

- Bananas (1971) 7/10

- Days of Heaven (1978) 9/10*

- Interstellar (2014) 8/10*

- TLotR: The War of the Rohirrim (2024) 6/10

- Le Cercle Rouge (1970) 8/10*

Fountain of Youth: Niet hoogstaand maar verstand op 0 en keek nog wel vlotjes weg. Guy Ritchie is toch beter gangster films/series maken imo. 6.5/10

The Amateur: Niet vernieuwend maar zie Rami Malek wel graag bezig. 7/10

Fountain of Youth: Niet hoogstaand maar verstand op 0 en keek nog wel vlotjes weg. Guy Ritchie is toch beter gangster films/series maken imo. 6.5/10

The Amateur: Niet vernieuwend maar zie Rami Malek wel graag bezig. 7/10

National Treasure ook nog eens opnieuw bekeken na FoY en blijft toch wel zeer vermakelijke film (y)

The beyond (1981). Rewatch.
Ik herinner me de eerste keer nog dat ik deze film zag. Ik was niet ouder dan 7 jaar denk ik. Ik bleef die dag bij mijn tante slapen die de film gehuurd had. (De jaren ‘80 waren toch echt andere tijden😅)
Ik hoef niet te vertellen dat die film toen een serieuze indruk op me gemaakt had. Hij is me altijd bijgebleven en blijft tot vandaag nog altijd een echte klassieker in het genre

The Beekepeer (2024)
Jason Statham as usual, maar deze keer toch nog net wat meer over the top. Poging tot een semi John Wick achtige achtergrond, maar het werkte niet echt.

5/10

Wel van genoten.

The Hills Have Eyes (1977)

Tja gisteren gevonden op de rommelmarkt voor 50 cent, dus wou die wel eens een kans geven.

Maar helaas zelfde verhaal als bij Texas Chainsaw Massacre (2003 vs die ouwe van de 70's ).....

veel te weinig echte gore, de monster(s) zijn niet goed uitgewerkt (Bij de remake van Alexandra Aja bv had je heel dat nucleaire gedoe, als reden waarom die monsters zo geworden zijn), en gewoon veel te flauw gebracht ook.

Film kon precies niet rap genoeg gedaan zijn: Laatste bad guy was dood, en 2 seconden later kwamen de credits al :')
(bij THHE remake van 2006 bv had je nog zo'n bangelijk open einde...)

Nee die ouwe films, ik ben er niet voor. Wel blij dat ze uiteindelijk gemaakt geweest zijn, anders kon er van de remake's nooit geen sprake zijn.

Terug
Bovenaan