Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

-From the World of John Wick: Ballerina 8.5/10

Gewoon heerlijke actie zoal je gewoon bent van een John Wicky film

-Mission impossible The Final Reckoning 7/10

Als het de laatste is.. Mooie afsluiter. Alles zit er in wat een MI moet bevatten. Over de top actie, stunts wat wil je meer?! :D

-From the World of John Wick: Ballerina 8.5/10

Gewoon heerlijke actie zoal je gewoon bent van een John Wicky film

-Mission impossible The Final Reckoning 7/10

Als het de laatste is.. Mooie afsluiter. Alles zit er in wat een MI moet bevatten. Over de top actie, stunts wat wil je meer?! :D
Schoon miekes?

Patsers (2025) - 7.5/10

De eerste film kan ik me moeilijk voor de geest halen buiten de verheerlijking van dat milieu en de dood van de flik.
Bij deze had je het tegenovergestelde. De keerzijde van al het leuke.
Beide films mogen ze van mijn part in scholen tonen. Zeker de tweede. Misschien schrikt dat sommige allochtone jongeren af.
Er komt een derde, veronderstel ik? Hoe verklaar je anders die blonde vrouw haar schietkunsten? Lijkt me een undercover-politieagente te zijn.

Patsers (2025) - 7.5/10

De eerste film kan ik me moeilijk voor de geest halen buiten de verheerlijking van dat milieu en de dood van de flik.
Bij deze had je het tegenovergestelde. De keerzijde van al het leuke.
Beide films mogen ze van mijn part in scholen tonen. Zeker de tweede. Misschien schrikt dat sommige allochtone jongeren af.
Er komt een derde, veronderstel ik? Hoe verklaar je anders die blonde vrouw haar schietkunsten? Lijkt me een undercover-politieagente te zijn.
Het is wetenschappelijk aangetoond dat negatieve beelden tonen geen preventief effect heeft. Mensen gaan er van uit dat zij de uitzondering zijn die dat niet zal overkomen. Dus weinig nut om zo'n films te tonen.

En er zitten genoeg mensen in criminele milieu's die geen allochtonen zijn.

The accountant 2: Vond de eerste beter maar was nog cava 6.5/10

Pig: Nic cage weer in een speciale film voor de verandering :p Wist niet goed wat te verwachten maar best straffe en sterke film 8/10

Sinners: Had hier hoge verwachtingen van maar viel serieus tegen. Behoorlijk saaie film en bijna afgezet 4/10

Snap al die mensen hier (toch al minstens 3 of 4) niet die Sinners saai vinden :unsure:
Vooral dat mensen em afzetten. Dit is nu eenmaal een slowburner als je u aan From Dusk Till Dawn meets blaxploitation verwacht kom je misschien bedrogen uit. Maar stel u dan toch gewoon open voor die gelaagdheid, die zalige personages en de tonnen sfeer dat de film in de plaats brengt.

Vond sinners ook geweldig en ok het eerste stuk is trage opbouw, maar eens alles in gang word gezet dacht ik scene op scene van damn, zo vet gedaan! 😁

De post credit scene was ook wel cool, dus zeker blijven kijken en wat was die soundtrack ook heerlijk! Voor mij tot nu toe de beste film van het jaar!

Vooral dat mensen em afzetten. Dit is nu eenmaal een slowburner als je u aan From Dusk Till Dawn meets blaxploitation verwacht kom je misschien bedrogen uit. Maar stel u dan toch gewoon open voor die gelaagdheid, die zalige personages en de tonnen sfeer dat de film in de plaats brengt.

Hier de film uitgekeken en vond em nog steeds saai. Ben ook 37 jaar dus totaal geen tiktok generatie, heb het niet eens.
Smaken en kleuren verschillen zeker.
Maar aangezien ik niet alleen sta in mijn mening lijkt het beetje hate it or you love it film

Best van genoten hier. Het is toch grotendeels ook een actie film dus snap totaal niet dat sommigen uitgerekend dit een trage film vinden? Voor bijna 2 uur en een half te duren was deze voorbij voor ik er erg in had.

Denk na Mickey 17 het beste dat ik dit jaar al gezien heb.

Het is een actie film en alhoewel ik me niet over helften had uitgesproken zit zelfs in het eerste halfuur al heel wat actie zoals ze daar bijvoorbeeld
die overvallers neerknallen of wanneer de antagonist achtervolgt door die indanen bij dat gezin opdaagt. De film is zelfs nog maar een dik halfuur bezig wanneer hun juke joint al open gaat. Heel dat eerste stukje voor de hel losbarst vliegen ze van hier naar ginder, van onderhandelingen met dat KKK kopstuk, tot het beschoten worden door politie omdat ze daar die gevangenen voorbijrijden op weg naar het ronselen van hun buitenwipper, ...

Als je spreekt over trage film dan denk ik aan films zoals Lawrence of Arabia of Space Odyssey, Tree of Life, ... films die overigens geweldig zijn. :p

Laatst bewerkt:
Predator - Killer of Killers : Ik dacht altijd dat dit een serie zou worden maar is een anime film blijkbaar. Kijkt vlot weg en de actie is erg goed. 3 mini verhalen die naadloos samen vloeien naar het einde toe. 8/10

The Ring
: Een eeuwigheid geleden al is gezien en leek me nog is leuk om te herbekijken. Heerlijke 2000's vibe film. Ik was wel niet meer mee met het einde. Moest echt gaan opzoeken wat het einde wilde zeggen. 7/10

Terug
Bovenaan