Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Frailty zonet op Vtm. Die plottwist is echt cool.
Ik was te jong toen ik die voor het eerst zag (als kind) en bijgevolg is hij járen in mijn hoofd blijven hangen.

Dus ik ben weer goed voor een jaar of vijf. 😅

Incendies (2010)

Pfoeh, wat een brutale stomp in de maag is die film. Lang geleden dat een film of serie zo hard binnenkwam.
Fenomenaal in beeld gebracht ook.

Nu eerst even doelloos voor mij uitstaren in de zetel en Amnesiac van Radiohead luisteren voor ik kan gaan slapen.
You and Whose Army 😍

1000047306.png

In april eigenlijk vooral series gekeken 😬

Het is een soort van bait maar het was ook gewoon de laatste film die ik gezien heb. (Ik heb alles chronologisch gerangschikt)

Dat die film niet kan opboksen tegen de echte klassiekers is mijn fout niet. Ik heb toch het gevoel dat die 5 oscars zwaar overdreven zijn.

Wat mij stoorde:
-de story was best lame en niet goed uitgewerkt.
-mannelijk hoofdpersonage kan niet zo goed acteren (en kan al zeker niet acteren hoe je op een console speelt. Elke keer mateloos aan moeten ergeren als dat dan telkens ingezoomd in beeld komt.)
-ik vond beide hoofdpersonages totaal niet likeable (wat uiteraard wel de bedoeling is bij het rijkeluis kind),
-vaak zoveel lawaai dat véél te lang blijft duren. Dit is hetgeen mij het meest van al geërgerd heeft.
-niks diepgang in zowel de story als personages.
-veel scènes die veel te lang duren. Uren zoeken naar die kerel voelde echt veel te lang en nutteloos aan. Had die tijd beter gespendeerd aan dingen zoals het achtergrondverhaal vertellen hoe Ani in de prostitutie is terecht gekomen.
-er zat nu eens letterlijk geen enkele goeie scène in die film. Toch zeker niks memorabel.

Ik vond het te vaak richting een B-movie gaan.

Wel kudos naar Madison want die deed het goed.

Ik moet wel zeggen dat mijn vrouw serieus goesting kreeg door de film. Dat is wel een dikke surplus. :p
Ik werd hier enkele weken, samen met mijn nieuwe filmclubje bijna met pek en veren besmeurd toen ik die film een 3 op 10 gaf. Ben er nog altijd niet aan uit wat voor blijkbaar vele dit zo een ongelooflijk goeie prent maakt. Ondertussen hebben ook de laatste leden hem gezien en we zitten blijkbaar duidelijk allemaal in kamp 2. Niemand van ons snapt de hype en het was naar het einde toe kijken op snelheid 1.5x voor sommige.

Kneecap (2024) was dan het compleet tegenovergestelde. Wat een zalige rit van een film. Ik kende de groep niet, ook hun muziek niet, maar van begin tot einde zwaar genoten van deze film. Hier en daar voel je wel waar het zal eindigen, maar toch geen enkele keer het gevoel gehad mij te vervelen. Het was moeilijk niet te rooten voor die 3 mafketels.
Dikke 8 op 10. Suck it Anora.

Fargo voor de eerste keer gekeken. Door alle lovende reacties/reviews had ik er eerlijk gezegd toch wat meer van verwacht. 7/10

Ik werd hier enkele weken, samen met mijn nieuwe filmclubje bijna met pek en veren besmeurd toen ik die film een 3 op 10 gaf. Ben er nog altijd niet aan uit wat voor blijkbaar vele dit zo een ongelooflijk goeie prent maakt. Ondertussen hebben ook de laatste leden hem gezien en we zitten blijkbaar duidelijk allemaal in kamp 2. Niemand van ons snapt de hype en het was naar het einde toe kijken op snelheid 1.5x voor sommige.
Ik wist dat er mensen/kampen zijn die die film goed praten net zoals er bepaalde mensen/kampen zijn die TLOU (Bella Ramsey) zitten goed te praten maar dat er zoveel mensen op BG zijn die dat doen voor Anora, vind ik toch verwonderlijk.

Maar heel dat gedoe rond Anora heeft toch iets nut gehad. Vanaf nu moeten de juryleden bij de oscars eindelijk alle films zien en gaan ze nadenken over hoe ze het in de toekomst gaan aanpakken aangezien er juryleden toegegeven hebben dat ze sommige films gewoon 'opgezet' hebben zonder er effectief naar te kijken.

Laatst bewerkt:
Maar heel dat gedoe rond Anora heeft toch iets nut gehad. Vanaf nu moeten de juryleden bij de oscars eindelijk alle films zien en gaan ze nadenken over hoe ze het in de toekomst gaan aanpakken aangezien er juryleden toegegeven hebben dat ze sommige films gewoon 'opgezet' hebben zonder er effectief naar te kijken.
De vraag is natuurlijk hoe zoiets te controleren valt. Zon stemming is nooit helemaal objectief denk ik dan.

- Conclave (2024) 7/10

- Bubba Ho-Tep (2002) 6/10

- Anora (2024) 7/10

- Project A (1983) 8/10

- Ash is Purest White (2018) 8/10

- Dying to Survive (2018) 7/10

Thunderbolts* (2025): 8/10

Ik heb natuurlijk een bias gezien Bucky/The Winter Soldier mijn favoriete Marvel personage is, maar de film op zich is gewoon heel goed. Red Guardian die voor het komische zorgt (naast Yelena maar da's droge/sarcastische humor) en U.S. Agent die constant wordt gepest door Yelena en Ghost. Het zorgt constant voor grappige momenten.

Lang geleden dat een Marvel film nog eens de roos raakte.

Ik wist dat er mensen/kampen zijn die die film goed praten net zoals er bepaalde mensen/kampen zijn die TLOU (Bella Ramsey) zitten goed te praten maar dat er zoveel mensen op BG zijn die dat doen voor Anora, vind ik toch verwonderlijk.

Het aantal mensen dat slecht praat over Anora is een heel geringe minderheid dus zo verwonderlijk is dat toch niet? Zowel critic als audience score alsook de IMDB en meta score zijn uitermate positief en ook hier op BG prijkt die in de meeste end of year lists helemaal bovenaan. Er hoeft helemaal niets goed gepraat te worden want de meeste mensen vinden de film oprecht gewoon fantastisch. Het is eerder verwonderlijk dat jij hem slecht praat.

Ik snap ook niet goed naar welk gedoe rond Anora je verwijst alsof die film de aanleiding was voor het aanscherpen van de oscar regels. Ik kan me niet uitspreken over het oscar comitee maar vele mensen hier hebben alle nominaties gezien, ikzelf ook. Als je de oscar thread erop nagaat zal je zien dat de meesten hoopten op een win voor Anora omdat die er gewoon met kop en schouders bovenuit stak dit jaar.

Laatst bewerkt:
Ik vond er maar niks aan. Dat andere mensen het een goeie film vinden is hun goed recht, ieder zijn mening.

Er was één jurylid die gezegd heeft dat ze op Anora gestemd had voor best picture terwijl ze niet eens naar Dune part 2 gekeken had omdat ze part 1 maar niks vond.

Er zijn meerdere juryleden geweest die gezegd hebben dat ze niet alle films gezien hebben en toch op Best Picture hebben gestemd. Voornamelijk The Brutalist niet (uit)gekeken omdat die film te lang duurt.

Er zijn uiteraard ook meerdere juryleden geweest die toegegeven hebben dat ze gestemd hebben in de minder belangrijke categoriën terwijl ze niet alle films in die categorie gezien hadden.

Daar is wat commotie rond geweest en toevallig worden nu ineens de voorwaarden verstrengd en wordt er een nieuw systeem toegepast om zever als dit (proberen) te voorkomen.

Het werd eindelijk tijd want heel dat systeem was al jaar en dag amateuristisch.

Het is niet zo dat het puur door de film Anora komt.
Ik begrijp wel dat mijn zin verkeerd geïnterpreteerd kan worden, excuses daarvoor.

Whiplash 7.5/10

Laatst bewerkt:
Children of Men nog eens gezien, blijft toch een beklijvende film. Zo ene waarvan je wenst dat er meer te zien was omdat de wereld ervan zo interessant is maar waarvan het ook helemaal oké is dat het bij deze ene film bleef.

Sinners
Zonder verwachtingen gaan kijken en enorm van genoten. Niet al te serieus en kijkt vlotjes weg. De soundtrack is ook zeer goed gekozen.

Terug
Bovenaan