Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ihostage , 6,5/10.

Op zich wel ok voor een NL-film. Ook Louis Talpe doet mee. Al bestaat zijn aandeel vooral uit daden en niet uit woorden.

Het valt mij op dat op Prime de laatste tijd zeer slecht scorende films worden toegevoegd, met scores <5/10.

TAKEN 2 (rewatch)

omdat ik vorige week in istanbul zat, wou ik die film nog es bekijken, omdat die daar zich afspeelt.

Ik blijf het toch mezelf afvragen: hoe oriënteert die man zich, als hij daar gevangen zit, en z'n dochter 2 circels moet tekenen op het plattegrond van istanbul, om dan op basis van ontploffen van een granaat te bepalen waar hij gevangen zit....... ik breek er mijn hoofd over.

deze scene dus:

3 punts bepaling of wat ervoor moet doorgaan .

2 gekende punten en dan een derde erbij voegen …(op het gehoor gokken op richting en hoelang het duurd voor het geluid bij hem aankomt want snelheid van het geluid is gekend maar die kan dat wel heel snel uit zijn hoofd uitrekenen . ;) )

(Hetzelfde dus als wat gps satteleiten doen infeite . ;) )

Havoc : Nieuwe Netflix original van Gareth Evans met Tom Hardy oa. Het is beetje een mixed bag eigenlijk. Er zitten een paar heel goede actiescènes in, maar het is allemaal nogal bleekjes voor de rest. Zeker het verhaal is zo onorigineel als het maar kan zijn natuurlijk. Op zich hoeft dat zeker niet slecht te zijn maar ik bleef wat op mijn honger zitten. Tom Hardy is wel sterk als actieheld en Timothy Olyphant ziet er nog steeds uit alsof die net uit Deadwood komt gewandeld. Ik bedoel, geef die mens opnieuw een hoofdrol in een western aub. Voor de rest veel gore en overdreven geweld. 1 ding dat me wel stoorde, in sommige scenes word gebruik gemaakt van zo'n korrelfilter op het scherm. Ik vind dat vreselijk om te moeten naar kijken persoonlijk. Snap ook niet waarom dat bij soms wel en dan weer niet gebruikt werd. Ik zag er allesinds geen meerwaarde in. 6/10

AvP :
Was in de week wat aan het rond zappen op Disney+ en stootte per toeval op deze en dacht "Why not?" Was best wel lang geleden dat ik deze had gezien en ik wist er ook niks nog van buiten dat velen deze reeks enorm haten. Ik moet zeggen dat ik hem best wel leuk vond. Actie genoeg in en leuk hersenloos vertier. Ook leuk om Lance Henriksen als Weyland te zien. Ik twijfel nu nog om AvP2 te herbekijken want die zou enorm slecht zijn, mss als ik is niet weet wat te bekijken. 6/10

Gisteren Companion gekeken.

op reddit etc veel commentaren gelezen hoe mensen klagen dat er geen originele films gemaakt worden, en deze dan links laten liggen, terwijl het toch oh zo'n originele film is.

maar echt veel is er niet aan, tbh. het zou imo een straight-to-streaming kunnen zijn.
ik zet het maar tussen spoilers, want als je niet oplet ga je tot de echte reveal moeten komen dat Iris een AI is. indien wel, valt het in de eerste scene al op dat ze geen echte mens is.

en dat maakt het verhaal tot een moderne reimagining van Pinocchio.
Beide hebben hun puppeteer (Josh kan haar volledig bedienen via de app op zijn gsm)
beide lopen weg na een traumatische gebeurtenis
bij beide is niet kunnen liegen een plot point
en beide winnen volledige controle over hun eigen leven op het einde

voor mij niet meer dan een 4/10 waard.

Gisteren Companion gekeken.

op reddit etc veel commentaren gelezen hoe mensen klagen dat er geen originele films gemaakt worden, en deze dan links laten liggen, terwijl het toch oh zo'n originele film is.

maar echt veel is er niet aan, tbh. het zou imo een straight-to-streaming kunnen zijn.
ik zet het maar tussen spoilers, want als je niet oplet ga je tot de echte reveal moeten komen dat Iris een AI is. indien wel, valt het in de eerste scene al op dat ze geen echte mens is.

en dat maakt het verhaal tot een moderne reimagining van Pinocchio.
Beide hebben hun puppeteer (Josh kan haar volledig bedienen via de app op zijn gsm)
beide lopen weg na een traumatische gebeurtenis
bij beide is niet kunnen liegen een plot point
en beide winnen volledige controle over hun eigen leven op het einde

voor mij niet meer dan een 4/10 waard.
Net gezien en vond er ook heel weinig aan. Kan er niets aan toevoegen.

speak no evil, zowel de originele (2022) als remake(2024) na elkaar gekeken.
Eerst de remake gezien omdat ik er vanuit ging dat ik deze de minste van de twee zou vinden, en mijn gevoel klopte.
De remake is een leuke film met met typisch Amerikaans einde, terwijl de originele je echt met een stomp in de maag achterlaat.

ik geef de remake een 7/10 en de originele een 9/10.

Iemand hier toevallig Sinners (of een andere film) gezien in 'screenX'? Is dat zijn geld waard, los van de film?
Had hem graag in gewoon formaat gezien, maar is blijkbaar nog enige formaat waarin je hem kan zien in het Gentse :wallbash:

Ik heb al 2x een film gezien in ScreenX (1x om het eens te proberen, 1x omdat ik ook niet echt een andere keuze had).

Ik vind het geen meerwaarde voor de film (en al zeker de meerkost niet waard). Ik vind het zelfs maar een flauwe technologie (momenteel).

Brightburn : Wat als Superman slecht is. Na de film had ik het gevoel dat dit beter had gewerkt als serie want er zat meer in dan we op het 1,5u te zien hebben gekregen. 6/10

Flight
: Dit script leek me speciaal voor Denzel geschreven geweest te zijn. Gewoon heerlijke karakterstudie film over een dronkaard die mensen heeft gered bij een crash. 8/10

Iemand hier toevallig Sinners (of een andere film) gezien in 'screenX'? Is dat zijn geld waard, los van de film?
Had hem graag in gewoon formaat gezien, maar is blijkbaar nog enige formaat waarin je hem kan zien in het Gentse :wallbash:
Geen meerwaarde, ik vond het eerder storend. Het is maar bij een beperkt aantal scènes. Het beeld op de zijkanten zijn eerder wazig en het licht de zaal te veel op. Ik had ook de indruk dat die beelden met AI gegenereerd zijn waardoor het hoofdscherm altijd leek in te zoomen op wie sprak.

Los daarvan wel heel goede film natuurlijk.

Plot twist: uiteindelijk toch 'normale' vertoning te zien in Studios Skoop
Uiteraard kleiner scherm, maar alles liever dan die ScreenX

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan