Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Kool Aid T Rex ruled. Doet niks af van de film, integendeel.
Voteban General Zwemtas. Owja en spoilers, niet iedereen heeft Spielbergo zijn beste blockbuster al gezien.

Iedereen mag denken wat hij/zij wilt over een stukje media

Waarom is die uberhaupt daar? Waarom valt die de raptors aan? Waar is de 3e raptor heen die een frame voordien nog duidelijk zichtbaar was? Afin, compleet van de pot gerukt eigenlijk en doet helaas beetje afbreuk aan de film.

Allez... Tzijn beesten? :unsure: God only knows wat de jaag-redenering is van prehistorische carnivoren met sikkels als klauwen. Ik was zot van dino's als kind en heb JP zovaak gezien en denk nog steeds dat het een geweldige film is, maar zal zeker niet beweren dat het een feilloos meesterwerk is.

Ik vrees dat mensen een beetje vaak beginnen te leiden aan cinemasins-syndroom... Het is natuurlijk om dingen in vraag te stellen, maar als ge zijt het aan kijken naar een film waarin de magische-ambermug gebruikt wordt om dino's te klonen.... Voelt ge u dan echt geneigd om over die zaken te struikelen en de algemene waarde vd film te devalueren?

Iedereen mag denken wat hij/zij wilt over een stukje media

Waarom is die uberhaupt daar? Waarom valt die de raptors aan? Waar is de 3e raptor heen die een frame voordien nog duidelijk zichtbaar was? Afin, compleet van de pot gerukt eigenlijk en doet helaas beetje afbreuk aan de film.

Allez... Tzijn beesten? :unsure: God only knows wat de jaag-redenering is van prehistorische carnivoren met sikkels als klauwen. Ik was zot van dino's als kind en heb JP zovaak gezien en denk nog steeds dat het een geweldige film is, maar zal zeker niet beweren dat het een feilloos meesterwerk is.

Ik vrees dat mensen een beetje vaak beginnen te leiden aan cinemasins-syndroom... Het is natuurlijk om dingen in vraag te stellen, maar als ge zijt het aan kijken naar een film waarin de magische-ambermug gebruikt wordt om dino's te klonen.... Voelt ge u dan echt geneigd om over die zaken te struikelen en de algemene waarde vd film te devalueren?

Ja!

Verklaring:
Omdat de interne logica niet gevolgd wordt.
Bij magische amber-bug klonen is dat geen stoorfactor. Dat is een fictieve wetenschappelijke doorbraak om een verhaal te genereren. Daarbovenop ben ik geen wetenschapper en is de film al 30 jaar oud. Het kan destijds perfect een logische gedachtegang geweest zijn. Daar moet ik met 30 jaar nieuwe wetenschappelijke context niet over gaan oordelen.

Maar als de interne logica niet gevolgd wordt, is dat wel storend.
Telkenmale de Rex voorkwam, werd dat voorgesteld als een kleine aardbeving. Nu komt die in een gebouw binnen, zonder dat iemand dat ziet/hoort/voelt, terwijl de ruimte daar volhangt met skeletten, dus dat zou rammelen gelijk een [insert iets dat veel rammelt].
Daarnaast is het BINNEN. Dus nu moet ik ook al gaan aannemen dat de Rex door de muren heen kan zien.
Waarom de raptors daar zijn, was logisch uitgelegd, hun kooi was daar vlakbij en er lopen mensen rond. De Rex zijn habitat was een pak verder en zijn prooien zijn ook helemaal niet in die omgeving, dus van roofdier-oogpunt bekeken is daar ook helemaal geen reden toe om daar te zijn.

Ik heb het boek eerder deze week gelezen en daarin was het allemaal veel beter en logischer beschreven, en komen we ook niet in zo'n situatie terecht. Hier heb ik meer de indruk dat het puur artificiele Hollywood-spanning was in plaats van dat het wat logisch in mekaar stak.

Los daarvan, zoals aangehaald, dikke film en een 8/10. Alleen die scene stoorde me. Sorry dat ik andere verwachtingen heb. Als jij je daaraan niet stoort, des te beter voor u natuurlijk, en geen enkel probleem daarmee.

Laatst bewerkt:
Ja!

Verklaring:
Omdat de interne logica niet gevolgd wordt.
Bij magische amber-bug klonen is dat geen stoorfactor. Dat is een fictieve wetenschappelijke doorbraak om een verhaal te genereren. Daarbovenop ben ik geen wetenschapper en is de film al 30 jaar oud. Het kan destijds perfect een logische gedachtegang geweest zijn. Daar moet ik met 30 jaar nieuwe wetenschappelijke context niet over gaan oordelen.

Maar als de interne logica niet gevolgd wordt, is dat wel storend.
Telkenmale de Rex voorkwam, werd dat voorgesteld als een kleine aardbeving. Nu komt die in een gebouw binnen, zonder dat iemand dat ziet/hoort/voelt, terwijl de ruimte daar volhangt met skeletten, dus dat zou rammelen gelijk een [insert iets dat veel rammelt].
Daarnaast is het BINNEN. Dus nu moet ik ook al gaan aannemen dat de Rex door de muren heen kan zien.
Waarom de raptors daar zijn, was logisch uitgelegd, hun kooi was daar vlakbij en er lopen mensen rond. De Rex zijn habitat was een pak verder en zijn prooien zijn ook helemaal niet in die omgeving, dus van roofdier-oogpunt bekeken is daar ook helemaal geen reden toe om daar te zijn.

Ik heb het boek eerder deze week gelezen en daarin was het allemaal veel beter en logischer beschreven, en komen we ook niet in zo'n situatie terecht. Hier heb ik meer de indruk dat het puur artificiele Hollywood-spanning was in plaats van dat het wat logisch in mekaar stak.

Los daarvan, zoals aangehaald, dikke film en een 8/10. Alleen die scene stoorde me. Sorry dat ik andere verwachtingen heb. Als jij je daaraan niet stoort, des te beter voor u natuurlijk, en geen enkel probleem daarmee.

Ik wil wel toegeven dat films hun eigen logica beter volgen ja. Ze maken eerst een groot spel van Beastwars Megatron met "oooh lawd he commin!" om in de climax te switchen naar "en POEF nu ben ik ook hier" :p De film probeert meer spektakel te verkopen dan het boek.

Leuke avonturenfilm. Ook niet te lang. Ideaal.

Ik zie dat je Trakt.tv gebruikt, wat gebruikt de rest hier zoal om films te checken en te raten ?

Ik ben vastgeroest in icheckmovies.com voor het checken van films en IMDB voor het raten.
Nu is Letterboxd de go-to site lijkt me, al zie ik weinig voordelen (buiten activiteit) aan Letterboxd op dit moment.

Ich Bin dein Mensch - 3,5 *
Eens een meer luchtige film navenant het Duits is , want daar ben ik wel andere dingen van gewoon. Moest het gewoon een Engelstalige film zijn geweest, ik had er waarschijnlijk niet eens naar gekeken aangezien het romantiek is (met een vleugje scifi). Ik heb zeker al slechtere romantische films gezien, dus zou deze wel durven aanraden. (TIL dat één van de hoofdrolspelers een Britse acteur is btw.)
EDIT: wie interesse heeft, hij is nog 3 dagen beschikbaar op VRT Max. :unsure:

Ik zie dat je Trakt.tv gebruikt, wat gebruikt de rest hier zoal om films te checken en te raten ?

Ik ben vastgeroest in icheckmovies.com voor het checken van films en IMDB voor het raten.
Nu is Letterboxd de go-to site lijkt me, al zie ik weinig voordelen (buiten activiteit) aan Letterboxd op dit moment.
Klopt. Als ik op Kodi iets afspeel hier, trackt die het automatisch. Is wel makkelijk zo. Staat ook in sync met mijn watched movies/shows daar. Als ik dan eens een schone installatie van Kodi doe, is dat niet zoveel werk. Gemakzucht dus eerder 😅

The Faculty - Viel wat tegen, had hier en daar korte momenten die wel in orde waren maar voor de rest, meh, een soort Rodriguez zit er zeker in maar toch nogal braaf. Waardoor ik me wel te veel begon te ergeren aan de onlogische zaken en plotwendingen. Matig.

The Faculty - Viel wat tegen, had hier en daar korte momenten die wel in orde waren maar voor de rest, meh, een soort Rodriguez zit er zeker in maar toch nogal braaf. Waardoor ik me wel te veel begon te ergeren aan de onlogische zaken en plotwendingen. Matig.
De eerste film dat ik ooit in de cinema heb gezien!

Vond ik toen wel vrij scary :p

Vaiana 2

De eerste vond ik echt heel knap. Deze doet gewoon voort op hetzelfde elan, alleen is het verhaalverloop ed eigenlijk gewoon zowat hetzelfde en het jasje waarin het zit is ook zowat hetzelfde. Lijkt me heel moeilijk om hier nog een derde over te maken en te blijven boeien. 7/10

Infinity Pool

Nee, doet het voor mij echt niet. Waarom je als regisseur denkt dat je film beginnen met wat wiebelende upside down beelden om mensen duizelig te maken een fijne vondst zou zijn...? De insteek van het verhaal is goed, Skarsgard en Goth zijn dat ook wel, maar voor de rest is voor mij de uitvoering arty farty geneuzel van de bovenste plank. 5/10

Ghibli 👌🏻 van genoten zoals met hun andere pareltjes.

Beetje atypische Ghibli zonder veel emo gehalte. Wel genietbaar en leuk om te zien.

Skunk

Intens. Soms vond ik de ouders iets té, zeker de moeder. Maar misschien reflecteert dat de realiteit. Sterke film.
Ook net gezien. Zeer sterke film. Regie, acteerwerk, sfeer, verhaal.
De eind scene hakt er wel even in.

Zo mensen bestaan spijtig genoeg echt. De moeder is hoogst waarschijnlijk psychotisch in combinatie met een drank en drugsverslaving. En dat is olie op het vuur dan.

Director's cut. 52 minuten extra.

Zaten stukken in die ik zeker niet meer hoef te zien, maar al bij al viel net nog wel mee. Het einde had voor mij gerust een paar minuten eerder mogen zijn.

Terug
Bovenaan