Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Onlangs ook gezien en bleef toch een beetje op mijn honger zitten. Kan me wel vinden in de commentaar van FlyingHorseman. Zit zeker een boodschap in maar gooit imo nogal veel op een hoop. De stukken met Bobita vond ik persoonlijk minder geslaagd. Niet dat ze niet grappig waren maar vond ik minder passen in het grotere geheel. De stukken op de baan duurden soms echt wel te lang, de dialoog met de jaren 80 film die de verschillen tussen de wereld voor en na de uitwassen van kapitalisme naar voor schoof vond ik wel geslaagd.

Heb je andere films van Radu Jude gezien? I Do Not Care If We Go Down in History as Barbarians vond ik zelf ook heel goed. Als de runtime van Do Not Expect Too Much je tegenstak dan misschien ook bij deze, maar ik vond het boeiend van begin tot einde.

Aferim en Scarred Hearts ook de moeite, erg mooi gefilmd.

Talk to me (2022)

Afgezien van de vaak irritante houding en acties van het hoofdpersonage, wel een degelijke horror met leuke invalshoek. 7,5/10

Laatst bewerkt:
Nosferatu : Ik merk bij mezelf dat ik de laatste jaren vrij kritisch ben geworden ten opzichte van alles wat in de cinema verschijnt maar af en toe verschijnt er toch een film die me van mijn sokken blaast. Nosferatu is zo'n geval. Vanaf de eerste seconde was ik mee. Zonder twijfel Eggers zijn beste werk, tot nu toe. De hele atmosfeer, de settings, het verhaal, de acteurs en wauw die soundtrack. Alles was quasi perfect voor mij. Ik ga deze met heel veel plezier herbekijken in de toekomst 9/10

Gisteren ook Nosferatu gaan kijken, ondanks dat horror echt niet mijn genre is, maar ik zie heel graag gestyleerde film. Deze paste daar echt wel in, pareltje qua sfeerzetting, visuals, acteerwerk, you name it. Ook vond ik het heel erg straf dat je met een spanningsboog zit van 2u15 die eigenlijk nooit afzwakt, zonder dat het te verstikkend is. Het heeft wel als nadeel dat als je moet gaan plassen na anderhalf uur, je nog 40 minuten zit te nijpen om toch maar niets te missen :unsure:

Bijkomend pluspunt, hij was te zien in Studio Skoop ipv overpriced Kinepolis te moeten sponsoren :thumb:

GLADIATOR II

Meh. maar ik ben geen maatstaf, want ik vond het origineel ook al niet te fameus.

Er word ook zoveel in gezeverd en gezwetst... Ik vond het coolste stuk nog die begin battle, en dat stuk met die haaien in het colosseum. (over the top, dat wel, maar best wel cool gedaan).

Wicked

Musicals zijn niet my cup of tea maar deze kon me niet bekoren.
High production value, da's duidelijk, maar het verhaal flinterdun en de acteerprestaties over the top.
De zang en dans was dan wel weer goed maar de lengte te lang.

Al kon het feit dat ik dit voor de film moest aanschouwen op youtube niet helpen:

:biglaugh:

Om af te sluiten met een lach

Gisteren ook Nosferatu gaan kijken, ondanks dat horror echt niet mijn genre is, maar ik zie heel graag gestyleerde film. Deze paste daar echt wel in, pareltje qua sfeerzetting, visuals, acteerwerk, you name it. Ook vond ik het heel erg straf dat je met een spanningsboog zit van 2u15 die eigenlijk nooit afzwakt, zonder dat het te verstikkend is. Het heeft wel als nadeel dat als je moet gaan plassen na anderhalf uur, je nog 40 minuten zit te nijpen om toch maar niets te missen :unsure:

Bijkomend pluspunt, hij was te zien in Studio Skoop ipv overpriced Kinepolis te moeten sponsoren :thumb:

Hahaha. Ik had dat dus ook. Nosferatu gaan zien na een nieuwjaarsdrink en tegen het begin van de laatste akte moest ik echt wel naar de wc. Meestal zeg ik dan..foert, snel naar de dichtsbijzijnde urinoir, maar bij deze kon ik me niet van dat scherm weg trekken. Ik trok een even grote muil als Orlok toen ik uiteindelijk in de toiletten stond, maar verdomme...worth it.

Er zit geen grammetje vet aan Nosferatu, omdat het een masterclass aan sfeerschepping is waar elke scéne toe bijdraagt. Ik zie Lily Rose Depp btw tonnen lof krijgen...terecht ook, maar voor mij zet Hoult hier toch de prestatie neer. De manier waarop hij van fascinatie naar ongemakkelijkheid naar absolute doodsangst gaat op enkele minuten tijd is enorm effectief.

Skunk - Heavy, maar wel enorm knappe film, betere Vlaamse werk zonder twijfel, Mortier weet wat die aan het doen is, en Thibaud Dooms ook, twee topprestaties. :niceone: .

First Blood.

Ik ga hier meteen een weetje droppen, want ik wist het nog niet, en ik heb die films nu al zo vaak gezien !

Filming Locations:
- Primary location: British Columbia, Canada
- The Town of Hope: Hope, BC
- The Woods: Lynn Canyon Park, North Vancouver, British Columbia,Canada.

Nu snap ik waarom agent TEASLE (brian dennehy) tegen Rambo zegt "with that flag on your jacket you dont make yourstelf popular here".

Ik vond dit altijd al een rare zin. Waarom zou een amerikaanse vlag een slecht teken zijn?

Maar dus de film speelt zich niet af in de westelijke staat Washington, wat ik altijd heb gedacht....

Maar nee, die speelt zich af iets verder noordelijk, net over de grens !?!? wel wel, who knew. Dit wordt nergens vermeld in de film...

Euhm, ge weet toch dat dat acteurs zijn he? :unsure: Heel veel films en series worden in Canada opgenomen (of in het buitenland in't algemeen), maar het dorp in de film bevindt zich weldegelijk in de staat Washington en moet dus weldegelijk een Amerikaans dorp voorstellen.

Euhm, ge weet toch dat dat acteurs zijn he? :unsure: Heel veel films en series worden in Canada opgenomen (of in het buitenland in't algemeen), maar het dorp in de film bevindt zich weldegelijk in de staat Washington en moet dus weldegelijk een Amerikaans dorp voorstellen.
Ben je daar zo zeker van?

Waarom zouden ze dan in de film ook zeggen dat ze in de stad HOPE zitten, terwijl iedereen kan opzoeken dat deze stad in British Columbia ligt?

Bovendien, waarom dan dat issue over die amerikaanse vlag op zijn jas?

(zie vanaf 15 seconden :
)

Iemand die met een amerikaanse vlag rondloopt in een amerikaanse stad, zou toch helemaal geen issue mogen zijn?

Bovendien: waarom zou een agent iemand aanspreken met een amerikaanse vlag op zijn jas, als ze op amerikaans grondgebied zitten?
Het lijkt me toch logischer dat een Canadese agent hem daar over zou op aanspreken?
(in de context: Amerika is Vietnam binnen gevallen, is een keuze geweest van Amerikaanse regering indertijd, niet de Canadese).

Waarom zouden ze dan in de film ook zeggen dat ze in de stad HOPE zitten, terwijl iedereen kan opzoeken dat deze stad in British Columbia ligt?

(zie vanaf 15 seconden :
)

Iemand die met een amerikaanse vlag rondloopt in een amerikaanse stad, zou toch helemaal geen issue mogen zijn?

Als Wikipedia ook al zegt dat Hope in de film in Washington ligt. Precies nerveus voor de uitspraak van u proces straks ;)?

Als Wikipedia ook al zegt dat Hope in de film in Washington ligt. Precies nerveus voor de uitspraak van u proces straks ;)?
Als ik op google maps HOPE in typ, is het eerste wat ik krijg toch: british columbia in canada hoor.

Maar je hebt gelijk, er is ook een Hope in Washington..... Dus het kan alle kanten uit.

Toch , zie mijn vorige comment, mij lijkt het toch logischer dat het in Canada zou moeten gebeurd zijn, aangezien de rest van de wereld (en wellicht ook Canada), de inval van USA in Viëtnam veroordeelde.... En hij daarom zo in het oog sprong van de agent, en dat hij daar "landloopt" met een "slechte vlag" op zijn jas.

En nee ik ben nie nerveus, PRESIDENTIAL IMMUNITY !! :p En ja waarom deze hele discussie, binnenkort is canada toch ook van usa :) :woohoo:

(zie vanaf 15 seconden :
)

Bovendien: waarom zou een agent iemand aanspreken met een amerikaanse vlag op zijn jas, als ze op amerikaans grondgebied zitten?
Het lijkt me toch logischer dat een Canadese agent hem daar over zou op aanspreken?
(in de context: Amerika is Vietnam binnen gevallen, is een keuze geweest van Amerikaanse regering indertijd, niet de Canadese).

Het volledige citaat daarbij is wel belangrijk: "wearing that flag on that jacket, looking the way you do, ...". Het gaat hem er om dat zijn onverzorgde uiterlijk en lange haren in die tijdsperiode als een belediging kon aanzien worden voor het leger door de ietwat bekrompen mentaliteit die heerste (of eerder: heerst) in dat soort kleine dorpjes in ruraal Amerika. Zeker in die tijdsgeest waarin de US zich net heeft teruggetrokken uit Vietnam door de vele anti-oorlogsprotesten door progressieve "hippie" jeugd. Teager weet daar ook niet dat Rambo effectief een veteraan is die in Vietnam gevochten heeft.

Terug
Bovenaan