Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Sowieso Rio Bravo. Rio Grande is ook goed maar is eigenlijk het derde deel van Fords “cavalry trilogy”, na Fort Apache en She Wore a Yellow Ribbon, dus mss eerst die zien?

Godzilla Vs Kong

Wat een zinloze film, hoe speel je dit klaar met zo'n miljoenenbudget. Kan er dan geen 1% van de tijd besteed worden aan een degelijk script ?

The Green Mile op Netflix.

Gewoon zeer goede film. Sommigen zouden zeggen dat dit met meer dan drie uur wat langdradig is, maar heb hier absoluut geen last van gehad.
Uitstekende acteerprestaties van de gehele cast -Tom Hanks is toch een van de betere acteurs van de afgelopen decennia- mooie productie en een prima soundtrack van Thomas Newman.

Goh ja, ik heb in principe niets tegen lange films maar vond toch dat er in The Green Mile wat meer geknipt mocht worden. Die muis, really?
Ik vind het geen slechte film maar een beetje te melig naar mijn goesting en het "magical negro" gehalte is hier echt off the charts.
Wel helemaal akkoord over acteerprestaties, productieontwerp en muziek. Ik ben nogal een Thomas Newman fanboy en The Green Mile OST staat hier regelmatig op.

Goh ja, ik heb in principe niets tegen lange films maar vond toch dat er in The Green Mile wat meer geknipt mocht worden. Die muis, really?
Ik vind het geen slechte film maar een beetje te melig naar mijn goesting en het "magical negro" gehalte is hier echt off the charts.
Wel helemaal akkoord over acteerprestaties, productieontwerp en muziek. Ik ben nogal een Thomas Newman fanboy en The Green Mile OST staat hier regelmatig op.

Green Mile zal wel altijd speciaal blijven omdat het de eerste grote studio rol voor Sam Rockwell was.

't Is niet omdat het verhaal weinig inhoud heeft dat de film daarom slecht is. Zo'n films moeten het niet hebben van het verhaal, Pacific Rim is toch ook alleen maar over Giant Robots en Kaiju en deze is toch een topper.

Bohemian Rhapsody

Zalige film! Zoveel kippenvelmomenten gehad bij bepaalde liedjes/optredens. Allemaal mooi in beeld gebracht imo. Enorm genoten van deze film :)

Garden State (2004)

Aangenaam verrast eigenlijk, typische slacker movie (or so i hear) en ideaal voor vrijdag avond.
Nathalie Portman, damn, still makes my spine tingle. SO CUTE! Weird, but cute :unsure:

7/10

HASTA LA VISTA

vind ik toch een goeie ontroerende belgische film, met een begrijpelijk maatschappelijk probleem.

komaan zeg, je kan hier toch niet over discussieren? Die muis is zowat het eerste what comes to mind, als ik aan die film denk.
zet nogmaals extra in de verf hoe goed die mens is die er voor zorgde, en welke smeerlap gehalte die kerel is die hem doodde.... die muis was vrij essentieel imo. doet me denken aan rush hour, chris tucker die zegt tegen een bad guy:
"you're going to jail old buddy!!! everybody will call you pops; you will work in the library, and your best friend.... is gonna be a mouse" :D

heel het supernatural shit gehalte naar het einde van die film toe, dat vond ik er inderdaad ook wel over, en verpestte de film wat voor me.

vandaag: BATTLESHIP.
indertijd in de cinema vond ik hem een gedrocht, maar nu bij rewatch viel hij beter mee, eens je weet wat je kan verwachten. some typical michael bay stuff (ook al heeft hij er niets mee te maken), hoog america-fuckyeah gehalte, en verveelt geen seconde imo.

het blijft me wel een raadsel hoe halverwege die film die stumper die zowat niets goed doet in het leger, opeens het commando krijgt over een heel battleship, maar ja, niet te veel nadenken zeker...

Terug
Bovenaan