Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Alien (1979)

Op aanraden van hier dan toch deze eens bekeken. Dat moet wat geweest zijn in die tijd zeg. Ik stoorde me niet echt aan het feit dat het zo'n oude film is. Also: practical effects > gci

De geloofwaardigheid van bepaalde keuzes van de personages is dan wel weer iets waar ik mij aan kan storen en hier schoten ze toch de hoofdvogel.

Het volledig verstijven en uiteindelijk zo goed als NIETS ondernemen van Lambert en Parker wanneer ze oog in oog met de alien staan kan ik nog door de vingers zien. Ook al vond ik het echt onnozel. Ik was aan 't supporteren voor de alien zodat Lambert haar bek ging houden. Maar laten we vooral de poes gaan redden tijdens de meest cruciale fase, kwestie van prioriteiten te stellen.

Op naar Aliens, wat voor velen de beste in de reeks blijkt te zijn. Ik ben benieuwd! Hopelijk wat characters met meer verstand deze keer.

Bovendien maakt dat beest een nogal luid en storend lawaai, hoezo die staat plots achter u zonder dat je het door had?

Dogville 6/10

Rewatch; gezien Von Trier in mijn Top 5 regisseurs zit was Dogville altijd al een vreemd gegeven. Ik had de film bij een eerste watch 6/10 gegeven maar ik kon me niets meer van de film herinneren. Gezien mijn grote liefde voor de films van de man besloten het een rewatch te geven.

De score blijft staan, origineel, absurd en triest verhaal dus checkt al mijn boxes maar is gewoonweg te lang.

Dogville 6/10

Rewatch; gezien Von Trier in mijn Top 5 regisseurs zit was Dogville altijd al een vreemd gegeven. Ik had de film bij een eerste watch 6/10 gegeven maar ik kon me niets meer van de film herinneren. Gezien mijn grote liefde voor de films van de man besloten het een rewatch te geven.

De score blijft staan, origineel, absurd en triest verhaal dus checkt al mijn boxes maar is gewoonweg te lang.
Ik vind Von Trier een wisselvallige regisseur die zowel heel goeie als slechte dingen gemaakt heeft, Dogville vind ik waarschijnlijk zijn beste film. Een van de relatief weinige films die ik op Letterboxd 5 sterren gegeven heb zelfs.

mijn ranking:
Dogville
Breaking The Waves
Melancholia
Antichrist
The House That Jack Built
Nymphomaniac Volume I
Nymphomaniac Volume II
Manderlay
The Idiots

Ik vind Von Trier een wisselvallige regisseur die zowel heel goeie als slechte dingen gemaakt heeft, Dogville vind ik waarschijnlijk zijn beste film. Een van de relatief weinige films die ik op Letterboxd 5 sterren gegeven heb zelfs.

mijn ranking:
Dogville
Breaking The Waves
Melancholia
Antichrist
The House That Jack Built
Nymphomaniac Volume I
Nymphomaniac Volume II
Manderlay
The Idiots
Jippie lijstjestijd

1. Dancer in the Dark
2. Breaking The Waves
3. Melancholia

-> Ik ben een gelukkig persoon hoor

4. Nymphomaniac 1
5. Nymphomaniac 2
6. The house that Jack built
7. The Five Obstructions
8. Antichrist
9. Dogville
10. The Idiots
11. Europa

Ik heb zijn miniserie 'Riget' ook gezien, zeker de moeite maar zou niet in mijn top 5 komen.

Jippie lijstjestijd

1. Dancer in the Dark
2. Breaking The Waves
3. Melancholia

-> Ik ben een gelukkig persoon hoor

4. Nymphomaniac 1
5. Nymphomaniac 2
6. The house that Jack built
7. The Five Obstructions
8. Antichrist
9. Dogville
10. The Idiots
11. Europa

Ik heb zijn miniserie 'Riget' ook gezien, zeker de moeite maar zou niet in mijn top 5 komen.
Lol ik ben Dancer In The Dark vergeten omdat ik die film echt haatte, die staat bij mij helemaal onderaan onder The Idiots.

Jippie lijstjestijd

hear hear! I am in. :biglaugh:

1. Antichrist & Melancholia wisselen regelmatig voor 1st spot dus mogen die delen
2. The House that Jack Built
3. Nymphomaniac
4. Breaking the Waves
5. The Idiots
6. Dancer in the Dark
7. Dogville
8. The Boss of it All
9. Manderlay

Maar zelfs Manderlay is uitstekend en geef ik nog los een 7. Europa moet ik nog zien. Eens werk van maken.

Bij ons is het omgekeerd, ik kijk op de grote tv en zij op haar laptop 😋
Bij ons gelukkig ook zo!
Zelf niet zo’n fan van Lars Von Trier maar hij is natuurlijk wel een belangrijke regisseur.

1. Dogville
2. Antichrist
3. Melancholia
4. Europa
5. The House that Jack Built
6. Nymphomaniac

Ik heb nog wel interesse in Breaking The Waves maar al de rest laat ik aan mij voorbijgaan

Alien is de beste uit de reeks, Aliens is overrated. :unsure:
Ik vind die ook een beetje overschat maar is nog steeds een heel goede film.

Ik haat mijzelf niet genoeg dus ik heb geen LVT lijstje.

Wake in Fright(1973)
Koortsachtige trip gezet in de Australische outback. De vijandige vriendelijkheid die hier tentoon word gesteld is een tekenend voorbeeld van "misery loves company".
Wat een film.

Alien is de beste uit de reeks, Aliens is overrated. :unsure:
Duidelijk Aliens al effe niet meer gezien.

Conclave

Een heleboel klassebakken bij elkaar (Fiennes, Lithgow, Tucci, Rossellini) dus dacht wel dat deze in orde ging zijn maar draaide nog beter uit dan verwacht. Ik verwachtte mij aan realpolitik binnen de kerk maar ook daarin wist deze te verbazen. Did not see that coming. Well played. 👌

The Hunted (2011) 8/10

Willem Dafoe praktisch op z'n eentje bezig zien als huurling op zoek naar de Tasmaanse tijger. Zijn personage wordt ingehuurd door een biotech bedrijf omdat de Tasmaanse tijger een uniek gif zou hebben wat zij willen gebruiken. DNA o.i.d. bekomen is dus genoeg. Het einde vond ik maar apart eerlijk gezegd.

Wetende dat zijn werkgever nooit zal stoppen om aan het gif te geraken, besluit Dafoe om het laatste individu dood te schieten en te verbranden. Nobel zou je zeggen, maar je kon het beest ook vangen en in gevangenschap houden. En dan volgt een emotioneel weerzien met het jongentje dat zijn zus en moeder verloor in de brand dat hij om de één of andere reden heeft overleefd. En tijdens dat weerzien is het jongentje aan het knuffelen met Dafoe dat de drinkbus heeft van het jongentje zijn vermoorde vader.

Gladiator 2. De begingeneriek was het beste. Al wat erna kwam afbreuk aan het origineel. Als je hem los van al het voorgaande zou zien dan kan hij er wel mee door, ja ook de schepen en haaien het Colosseum of de wilde apen die wel duivels leken. Maar niet als opvolger van een klassieker als Gladiator 1 die dan ook nog eens gemaakt is door dezelfde regisseur. Had niemand van die 100.000 Romeinen de moed om hem van die paar vreemde keuzes te praten ?

Terug
Bovenaan