Nu het toch over horrorfilms gaat; niet mijn favoriete genre (zeker slasherfilms) maar mits een goede setting kijk ik zo nu en dan wel eentje.
Bone Tomahawk (2015)
Mix van western en horror. Één bepaalde scène was wel heel bruut... (niet voor gevoelige kijkers) -
Wolf Creek (2005)
Australische horrorfilm die de verkeerde tegenkomt. Vooral gekeken omdat het blijkbaar een beetje gebaseerd is op waargebeurde feiten.
Talk to Me (2022)
Nog een Australische horrorfilm. Uniek verhaal en ook brute scènes.
Sinister (2012)
Spannende horrorfilm met Ethan Hawke. Geweldig einde.
The Deep House (2021)
Film over duikers die een gezonken huis verkennen. Zat steeds op het puntje van m'n stoel.
The Hills Have Eyes 2 (2007)
Miltaire eenheid dat wordt aangevallen door kannibalistische mutanten in een afgelegen militair domain.
Barbarian (2022)
Twee mensen hebben door een fout tegelijkertijd een huurwoning geboekt. De spanning is van het begin te snijden. Zag achteraf een artikel op social media verschijnen dat deze "de engste film ooit was" wat het allesbehalve was. Niet dat hij slecht was, integendeel.
Binnenkort eens beginnen aan die Terrifier films ook al zijn dat slasherfilms. Maar dat het naar 't schijnt zo bruut is dat mensen de zaal uitlopen en dergelijke... Eerst zien (letterlijk) en dan geloven ja.
Blijkbaar zou
A Serbian Film (2010) de moeite zijn voor mensen met een sterke maag.