Beetlejuice 2
Niet kapot ervan, ook geen ramp. De film doet niks opvallends fout, maar ergens mist het gewoon iets. Op papier doet het heel veel goed: ZEER wacky, hoog tempo, creatief, best wel wat gore, voornamelijk goede acteurs, en nog wat respect voor het origineel.
Toch voelt het een beetje alsof ze té hard willen scoren. Het tempo schiet z'n doel voorbij, Jenna Ortega bewijst weer eens dat acteren niet haar sterkste kant is, en de typische Burton schtick... we zijn er nu ook wel op uitgekeken, niet? Dusjah, uiteindelijk voelt het vooral als een grote "meh," wat een rode draad is geworden voor Burton's werk de laatste 10-15 jaar.
Waarschijnlijk ben ik gewoon een oude zagevent aan het worden, maar dit vat het wel samen voor mij:
Er zitten leuke momenten in en er is duidelijk veel respect voor het origineel, maar in tegenstelling tot het origineel, zal ik deze nooit meer herbekijken.
Terrifier 3
Well damn zeg, ik ben fan.
#1 Was niks, en #2 blonk vooral uit door afwezigheid van plot en karakterdiepte. Maar #3 trekt me opeens over de streep. Ik snap opeens de charme van Art en ben geïnteresseerd in de mythologie die ze rond hem opbouwen.
De film bouwt voort op het elan van #2, maar heeft genoeg verhaal, structuur, en zelfs een beetje karakterontwikkeling om die absurde gore te balanceren.
Ge moet uiteraard bestand zijn tegen over the top gore, het cartooneske ervan kunnen zien, en slechte acteurs negeren. Maar ALS je tot die mentally challenged categorie behoort, dan is Terrifier 3 best OK: inventief gemaakt, goede gore-effects, en lore die net boeit. En het is ook altijd leuk Tom Savini ergens te zien opduiken.
Ik stem in elk geval voor een crossover tussen Art en Beetlejuice. DAT zou sequel-waardig zijn!!