Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

John Wick: Chapter 2 (2017)
Best leuk als hersenloos vertier, maar het is toch wel héél veel van hetzelfde. Na een tijdje voelen de gevechten wat repetitief aan. En de plot armor/ongeloofwaardigheid is écht idioot hoog.
Beetje naar elkaar zitten schieten op drukbevolkte plekken als metrostations, zonder dat iemand geraakt wordt. Of het zelfs maar opmerkt. :rofl:En waar blijven al die bad guys steeds vandaan komen? Een mooi constante stroom van 2-3 man, precies een videogame.

Maar goed, het was amusant. Hopelijk toch wat meer variatie in de andere sequels.

John Wick: Chapter 2 (2017)
Best leuk als hersenloos vertier, maar het is toch wel héél veel van hetzelfde. Na een tijdje voelen de gevechten wat repetitief aan. En de plot armor/ongeloofwaardigheid is écht idioot hoog.
Beetje naar elkaar zitten schieten op drukbevolkte plekken als metrostations, zonder dat iemand geraakt wordt. Of het zelfs maar opmerkt. :rofl:En waar blijven al die bad guys steeds vandaan komen? Een mooi constante stroom van 2-3 man, precies een videogame.

Maar goed, het was amusant. Hopelijk toch wat meer variatie in de andere sequels.
3 is de minste 4 is de beste

Bij 3 vond ik de scène met het messen werpen wel knap
Film werd gewoon te repetitief.

In de 2 is dat niet zo erg omdat heel dat universum er bijkomt en het verhaal zit iets beter. Dat vangt die eentonigheid op. In de 3 heb je zelfs dat niet. Hoeveel keer kan je iemand met een paard vermoorden? 4 is er dan weer boenk op. Die fights zijn van het beste sinds Fury Road

TAKERS (2010)

Ok om met de deur in huis te vallen: I loved it!
Maar.... de film is quasi een copy van de megahit HEAT , (de M4 assault rifles, de grote geldrugzakken, de shoot out in de drukke straten van Van Nuys LA, zelfs het einde in die airport, onder het gesuis van de opstijgende vliegtuigen is gewoon schaamteloos gekopiëerd).

Maar toch: Edris Elba zet een heerlijke copy van De Niro neer, en Pacino zijn rol is dan door Matt Dillon ook heel goed gebracht.

Nu zijn er wel nog enkele side plots (ook die zijn quasi gekopieerd van Heat, remember die zwarte hamburger vent in Heat die moest geld sprokkelen voor zn vrouwtje, en one last score wou doen, hier is het dan weer Jay Hernandez die die rol vervult, maar dan als agent) ....

Dus, voor de liefhebbers van het genre, of van Heat, zou ik hem toch een kans geven. Ondanks de vele parallellen, blijft die film echt goed vooruit gaan, en verveelt geen seconde!

- The Hunt for Red October (1990) 7/10

- X-Men (2000) 7/10*

- Zombieland: Double Tap (2019) 7/10

- Killer Klowns from Outer Space (1988) 6/10

- Risky Business (1983) 7/10*

- Pulse (2001) 8/10

First Knight (1995): 4/10

Jikes, ik heb moeite moeten doen om die uit te zien en dan was het nog vaak maar met een half oog... :eek: Film is zo... cheesy. 🧀
Maar bon, ook nooit fan geweest van Risjaar Zjier. Sean Connery wel goed gecast voor de rol, maar vond ik toch ook niet top. En dan Julia Ormond er nog bij als hulpeloos schaap. :rofl:

Laatst bewerkt:
Alles nog ok, Deckard?
tumblr_nmj9amM7os1rx3q30o1_500.gif

Planet Terror : 7/10
Death Proof: 6/10

Allebei goeie films, maar ik vind Death Proof zo langdradig allemaal. ZzzZzzZzz En dat was voor mij trouwens ook de eerste rewatch van Death Proof voor zover ik mij kan herinneren.

Verder nog eens een poging gedaan om Saw II te zien, maar ik ben al snel afgehaakt tijdens de openingsscène. :) Toch al veel horrorfilms gezien in mijn leven, maar ik pas voor Saw keer op keer.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan