Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Speak No Evil (2022) was wel één van de betere horrors van zeker de laatste 10 jaar. Komt idd wel binnen dat einde.
De remake komt wel heel snel.

Over horror gesproken, deze week gezien

-Late Night With The Devil

Zeer aangenaam verrast.
Stijl, zeer authentiek 70's, beter dan vele grote producties hun 70's lookalike stijl.
Mooie knipoog naar 70's satanische horror oa The Exorcist, en een beetje Argento op het einde
Goed geacteerd voor non A lijsters, strak verhaal, verveelde geen minuut.

-Cuckoo

Stijl is goed, leuke indie vibe, beetje off beat personages.
Maar het horror element stelt wat teleur.

18×2 Beyond Youthful Days
Krijg zin om weer een tijdje in de Aziatische cinema te duiken.
Erg herkenbaar. Ga deze zeker eens checken.

Ik ga u alvast The Wailing(2016)aanraden. Moest ge die nog niet hebben gezien.
Een beetje volledig het tegenovergestelde van je bovenstaande beschrijving. The less you know the better.

Ot: The Wailing(2016)
Mijn therapeut zegt da'k moet stoppen met deze te herbekijken en parallelen te zoeken tussen Kiekeboe strip "Het lot van Charlotte". Maar ik kan het elk jaar opnieuw toch niet laten. Trauma als een warm dekentje zeker.

Would get traumatized again/10.

Erg herkenbaar. Ga deze zeker eens checken.

Ik ga u alvast The Wailing(2016)aanraden. Moest ge die nog niet hebben gezien.
Een beetje volledig het tegenovergestelde van je bovenstaande beschrijving. The less you know the better.

Ot: The Wailing(2016)
Mijn therapeut zegt da'k moet stoppen met deze te herbekijken en parallelen te zoeken tussen Kiekeboe strip "Het lot van Charlotte". Maar ik kan het elk jaar opnieuw toch niet laten. Trauma als een warm dekentje zeker.

Would get traumatized again/10.
Ook al 3 keer gezien en ik weet nog steeds niet goed hoe hem te scoren (of hoe hem te begrijpen ook eigenlijk).
Een andere wtf is this and why do I like it so much: House (1977) is voor mij de enige film die gelijktijdig een 10/10 en een 0/10 is.

Puur als ervaring en cinematografie en acteerprestaties etc vind ik het een absoluut meesterwerk van een film. Die eerste viewing waren zowel ik en mijn vrouw er oprecht niet goed van. Maar, als iemand ons vroeg wat we hadden gezien..

Ik ben sowieso al niet de meest welbespraakte jongen die kan uitleggen wat hij aanvoelt.. maar godverdomme ik heb wel veel gevoeld :p

House heb ik denk ik nog steeds niet gezien. Grote schande! Eens checken komende maand.

Mikey and Nicky (Elaine May, 1976) - 9/10
Beste Cassavetes film die niet door de man zelf gemaakt is. Ik houd echt van dit soort grimey 70's films. En ook van Peter Falk.

Umberto D. (Vittorio De Sica, 1952) - 8/10
Ik wil een hond.

Grave of the Fireflies (Isao Takahata, 1988) - 8/10
Uiteraard heel goed en ontroerend maar ik denk dat deze de reputatie als absolute hartbrekende tekenfilmklassieker een beetje tegen had. Voor mij staan een paar Ghibli films voor deze als ik mijn persoonlijke favorieten zou moeten ranken.

Paris Is Burning (Jennie Livingston, 1990) - 7.5/10
Goeie documentaire die als een tijdscapsule de gay scene van New York in de jaren 1980 toont. Weet op de korte speelduur enerzijds de drag balls goed te tonen waar veel van de jonge homo's en travestieten zichzelf konden zijn en anderzijds ook over te brengen hoe de onderwerpen van de docu zich buiten de maatschappij geplaatst voelden.

Ema (Pablo Larrain, 2019) - 7/10
Voor mij de beste film van de losse trilogie van 'vrouwen met problemen' van Larrain. Je zou kunnen zeggen dat dit door de setting in een dansgezelschap vooral een zeer mooi gefilmde videoclip is, ondersteund door goeie muziek van Nicolas Jaar, maar ik vond deze minder saai dan Jackie en Spencer. Misschien omdat de centrale vrouw in deze film nogal een asshole was.

Queen of Earth (Alex Ross Perry, 2015) - 5.5/10
Misschien was ik gewoon te moe tijdens het bekijken maar dit was een teleurstelling. Een psychologisch drama dat vaag wat aan Persona van Bergman deed denken maar eigenlijk een beetje saai was, met niet zo interessante personages. Wel een heel goeie vertolking van Elizabeth Moss, niet dat dat een verrassing is.

Laatst bewerkt:
The Other Boleyn Girl (2008) - 7/10

Kostuumfilm over Henry VIII die 6 maal trouwde in zn leven, in de hoop een mannelijke erfgenaam te verwekken. Engeland afscheurde van de gevestigde christelijke kerk om zijn eigen kerk te stichten en zo te kunnen scheiden en hertrouwen met de vrouw op wie hij verliefd was.

Het niveau van de film moet het vooral hebben van Scarlett Johanson en Nathalie Portman die als de zussen Boleyn hier een sterke acteerprestatie neerzetten imho. Zonder hen was dit een draak van een fim imho.

The Neon Demon (2016) - 9/10

Een film v Nicolas Winding Refn, bekend v "Drive". Deze film word door de fans beschouwd als zijn beste samen met "Drive".
Ik wist niet goed wat te verwachten van deze film, het is geen misdaadfilm zoals de andere van Winding Refn.

Een jong model trekt naar een groot stad om daar topmodel te worden. Door haar natuurlijke, pure schoonheid en onschuld maakt ze onmiddellijk carriere. Tot grote jaloezie van enkele gevestigde modellen.

Het klinkt niet zo opwindend, maar deze film zul je niet rap vergeten. Oja, NIET GESCHIKT VOOR KINDEREN.
(zeg niet dat ge niet gewaarschuwd bent.)

Zeer goed.

Crazy, Stupid, Love. (2011) -6/10

Film over een 40-er die door een scheiding gaat, in een bar ontmoet hij een knappe jongeman (Ryan Gosling) die hem leert vrouwen te versieren. Een typische Amerikaanse romantische komedie.

Laatst bewerkt:
Joker 2.

Snap de hele hetze niet echt.
Gewoon ne goeie film, prachtig in beeld gebracht, met een zeer sterke cast. Ja, er wordt in gezongen, maar die zangmomenten toch te verantwoorden. Niet zoals die onnozele zang scènes in pakweg Rebel.

Laatst bewerkt:
Net terug van Pathé Genk en Alien: Romulus gezien: 7/10.

Spannende film, zat op het puntje van mijn stoel van begin tot einde, maar was hier en daar ook wel wat voorspelbaar en liet wat steekjes vallen in de plot. Aanrader, nonetheless.

The Terminator (1984).
De special effects zijn aardig gedateerd intussen (bedenk je even dat Star Wars A New Hope al in 1977 werd opgenomen... Lucas was zijn tijd echt ver vooruit!). Maar de film blijft geweldig! Wat een thriller :cool:

J.J. Abrams Star Trek Trilogie : Alle 3 nog is herbekeken. Van mij mogen ze een 4de maken, heel vermakelijke Sci Fi films. 8/10

A man named Otto : Right in the feels film 7/10

Joker 2.

Snap de hele hetze niet echt.
Gewoon ne goeie film, prachtig in beeld gebracht, met een zeer sterke cast. Ja, er wordt in gezongen, maar die zangmomenten toch te verantwoorden. Niet zoals die onnozele zang scènes in pakweg Rebel.

Kom kom, die muzikale sequenties in Rebel werken toch perfect voor wat ze zijn? Het zijn ontsnappingen uit de harde realiteit, de muzikale fantasie als een tijdelijke vlucht.

Also, als statement kan het tellen. Daesh had muziek verboden, dus die sequenties zijn een opgestoken middelvinger naar IS. Volledig werkend in de context van wat ze willen vertellen dus

wolverine and deadpool.

mja ik vond de deadpool films op zich wel leuker eigenlijk. de mix is ergens wel leuk, en ze passen bij elkaar, maar het geheel is me toch wat te onsamenhangend, en de plot vond ik een pak minder interessant dan deadpool 1 en 2, en de wolverine films.

Kom kom, die muzikale sequenties in Rebel werken toch perfect voor wat ze zijn? Het zijn ontsnappingen uit de harde realiteit, de muzikale fantasie als een tijdelijke vlucht.

Also, als statement kan het tellen. Daesh had muziek verboden, dus die sequenties zijn een opgestoken middelvinger naar IS. Volledig werkend in de context van wat ze willen vertellen dus
I know. Ik vond het echt niet goed uitgewerkt. En zeker niet die allerlaatste musicalscene, dat sloeg nergens op. Jammer, want voor de rest wel grote fan van Rebel.

Terug
Bovenaan