Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik vind dit topic altijd leuk om volgen, maar als ik zo'n post zie wil ik die film altijd bekijken en weet ik nooit waar. Misschien een idee om de bron vanaf nu ook te melden? Ik wil deze op basis van deze post bekijken... maar weet dus niet waar of hoe :D
Is te zien op Amazon Prime. Denk niet dat hij in Belgische zalen speelt, maar hoop er wel nog op. Blijkbaar in Nederlandse zalen wel.

The Bikeriders (2023): 6.5/10

Ben wel fan van de films van Jeff Nichols, hoewel Loving net wat minder. Maar deze wist mij toch niet te raken. Goed geacteerd wel en mooi verfilmd. Maar uiteindelijk had ik een beetje: 'meh, was dit het?'. De film kabbelde soms wat voort en miste wat diepgang. Ik had soms een beetje in het achterhoofd dat dit een beetje het type film is dat een Scorsese beter zou verfilmen.

The Bikeriders (2023): 6.5/10

Ben wel fan van de films van Jeff Nichols, hoewel Loving net wat minder. Maar deze wist mij toch niet te raken. Goed geacteerd wel en mooi verfilmd. Maar uiteindelijk had ik een beetje: 'meh, was dit het?'. De film kabbelde soms wat voort en miste wat diepgang. Ik had soms een beetje in het achterhoofd dat dit een beetje het type film is dat een Scorsese beter zou verfilmen.
Exact wat ik er ook van vond. Een Scorsese of Coppola weten een gelijkaardige sfeer beter en intenser te brengen. Zeer degelijke film anders, die idd dat tikje 'meer ( intensiteit en diepgang)' mist.

In de cinema Alien Romelus gezien. Niet slecht. Geen megazotte film maar entertainend. Geluid stond mij wel net iets te luid.
HEt einde van de film wordt redelijk wtf ook :laugh:
Ook ne coole poster gekregen :)

De laatste act vond ik echt een thrill ride van jewelste :drool:
Enige minpunt voor mij is dat ik de personages niet interessant vond, met uitzondering van de android.

- Furiosa: A Mad Max Saga (2024) 8/10

- Dragonslayer (1981) 6/10

- Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) 7/10*

- IF (2024) 6/10

- El Norte (1983 8/10

- Victims of Sin (1951) 8/10

- Les Misérables (2019) 7/10

De laatste act vond ik echt een thrill ride van jewelste :drool:
Enige minpunt voor mij is dat ik de personages niet interessant vond, met uitzondering van de android.
Ik kan mij wel vinden in die commentaar. De meeste personages waren nogal 'forgettable'. De android was inderdaad de interessantste. Ook een heel goeie acteerprestatie vond ik.

Alien Romulus(2024)
Tegen alle verwachtingen in, een enorm sterke Alien film. Plot, pacing en setdesign nagenoeg perfect. Hier en daar misschien een wink teveel naar de franchise maar over het algemeen op de relatief zwakke cast na, die nog altijd veel beter is dan da'k had verwacht(melkmuilen/jeugd, ohnee!), meer dan de moeite als fan. Ga dat zien.

Woensdag 14/08 Alien Romulus gezien in kinepolis.

Opgelet spoilers ahead!

Ik ben al sci-fi/horror fan van mijn heel jonge jaren (7-8J) door mijn grootvader. Wat me vaak bange nachten heeft bezorgd maar hey ...

Anyway, Ik ben een serieuze fan van het alien genre. En toch was ik telleurgesteld.
Waarom?

Eerste de positieve zaken:
De android gespeeld door David Jonsson is indrukwekkend! Eerst bijna retarded spelen om dan een 90 graden bocht te maken middels een andere rom van de android aan boord van het ruimtestation (deep fake versie van Ian Holm "Ash" uit Alien). Ik vond die acteerprestatie geweldig want dat lijkt me niet makkelijk! Was voor mij ook de beste acteur.

Negatief:
Ik snap dat het publiek veranderd is over de jaren. En dat wij met andere dingen zijn opgegroeid (zelf van 82). Maar alien en aliens kunnen tegen veel latere tittels (zelf van '79 en '86) op wat betreft practical effects en zelfs special effects. Maar je ziet dat hier meer gore aan te pas kwam, allicht ja .. je moet werken met wat je hebt. Alien - 1 alien, Aliens meerdere aliens, facehuggers, hive, ...

Maar ik stoorde me aan de vele referenties naar die titels. Enderzijds Ash, tot tekst lijnen "busy little creatures" komt ook los uit aliens waar dit gezegd word door de marines in de atmosphere processor, de atmosphere processors op de planeet, zelfs prometheus de vaas (waarnaar de beschadigde android refereerde met het samenvoegen van het alien dna met mensen in een hologram). Laat de oude waarde gerust en maak nieuwe dingen.

Zelfs prometheus en alien covenant wisten nog een beetje suspense op te wekken. Dit is voor mij de eerste alien film die ik kijk in de cinema en voor mij was er 0 spanning of schrikken. Het eerste half uur op de planeet was zelfs vervelend.

Ik ben ook een predator fan maar geen AVP fan maar zelfs AVP1 vond ik persoonlijk beter.

Het eerste stuk met de recovery van de alien die Ripley uit de airlock schoot in alien vond ik dan weer wel goed.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb veel slechtere films gezien maar was (mss door de hype) wat telleurgesteld. Voor mij blijven Alien en Aliens de favorieten!

Allicht heeft de jonge cast misschien ook niet geholpen. Maar toch ben ik onder de indruk van de jonge man David Jonsson. Dus ja ...

MODEDIT: spoiler in spoilertags gezet

Laatst bewerkt door een moderator:
The Gunman (2015)

Eerste deel is zeker ok, sfeervol en goede suspens. Nadien verzandt hij jammer genoeg in wat "dommere" en te snelle actie. 6,5/10

Straks double bill The Eagle Has Landed en Tobruk. De oorlogsfilms van de laatste dertig jaar zijn idd veel realistischer en zo, al zeker omdat ze proberen - proberen - om de USA niet altijd de Chuck Norris op zichzelf te laten zijn, maar man die oude waren toch schitterend ook. Altijd met een cast om U tegen te zeggen, spannend, … Vage hoop dat de kinderen gaan meegezogen worden maar is indertijd met mij ook nooit gelukt tot ik ouder was.

Nog even over Romulus
The surprise cameo by Mark Zuckerberg was the most creeped out I've been in a long time.

Arlington road. (Rewatch)
Dit blijft toch echt een heerlijke film. Een hidden gem zoals ze zeggen.
Idd,
Film is super beklijvend, en het einde is jaw-dropping awesome.

Zelfs al ken je het einde, ik heb die film al een 5 tal keren gezien, en nog steeds krijg ik kippenvel van die buren.

Schitterend gewoon.

Wonka (2023)
Behoorlijk leuke, ontroerende, fantasievolle film. Ondanks dat het niet meteen mijn favoriete genre is, toch best van genoten.
En Hugh Grant als Oempa Loempa was geweldig. :bow:

Terug
Bovenaan