Slecht uitgedrukt van mij: ze hebben King Kong idd niet echt "verkracht" - het voelt voor mij gewoon wat vreemd om hem in alternatieve verhaallijnen (met andere monsters zoals Godzilla) te zien. We zijn allemaal opgegroeid met de "klassieke" King Kong storyline.De CGI van Minus One was geweldig gezien hun budget maar ik vond het ook maar een saaie dramafilm. Kaiju/Monsterverse films zijn inderdaad puur entertainment. Dat gezaag van slecht verhaal of slechte acteurs boeit niet want die zijn niet meer dan opvulsel. Als je bijvoorbeeld het gedeelte ziet waar Kong Skar ontmoet, da's puur CGI zonder enig dialoog.
Als grote King Kong fan; hoe hebben ze hem verkracht volgens jou? Eindelijk zijn ze van dat "beauty killed the beast" cliché af en toch heeft hij een mooie band met een vrouwelijk personage. Ik vind persoonlijk in GxK dat ze overdrijven met aanpassingen. Die BEAST glove is goed gevonden (gemaakt van Mechagodzilla materiaal), maar die ontstoken tand en valse metalen vervanger was nergens voor nodig.
Vergeet niet dat ze in de 1962 film King Kong elektrische krachten gaven simpelweg om hem een kans te geven tegen Godzilla.![]()
Skull Island vond ik dan wel weer een heel geslaagde spin-off die ik al meer dan 1 keer heb gezien.
Laatst bewerkt:

Iconische film toch wel.

). Spijtig dat ik enkele momenten had waar ik mij moeilijk wakker kon houden (vroege ploeg gehad) maar ik heb niet echt het gevoel dat ik iets gemist had. Ik zat wel met wat vraagtekens op het einde maar daar heeft de faq bij imdb mij goed mee geholpen.