Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

De CGI van Minus One was geweldig gezien hun budget maar ik vond het ook maar een saaie dramafilm. Kaiju/Monsterverse films zijn inderdaad puur entertainment. Dat gezaag van slecht verhaal of slechte acteurs boeit niet want die zijn niet meer dan opvulsel. Als je bijvoorbeeld het gedeelte ziet waar Kong Skar ontmoet, da's puur CGI zonder enig dialoog.

Als grote King Kong fan; hoe hebben ze hem verkracht volgens jou? Eindelijk zijn ze van dat "beauty killed the beast" cliché af en toch heeft hij een mooie band met een vrouwelijk personage. Ik vind persoonlijk in GxK dat ze overdrijven met aanpassingen. Die BEAST glove is goed gevonden (gemaakt van Mechagodzilla materiaal), maar die ontstoken tand en valse metalen vervanger was nergens voor nodig.

Vergeet niet dat ze in de 1962 film King Kong elektrische krachten gaven simpelweg om hem een kans te geven tegen Godzilla. ;)
Slecht uitgedrukt van mij: ze hebben King Kong idd niet echt "verkracht" - het voelt voor mij gewoon wat vreemd om hem in alternatieve verhaallijnen (met andere monsters zoals Godzilla) te zien. We zijn allemaal opgegroeid met de "klassieke" King Kong storyline. :) Skull Island vond ik dan wel weer een heel geslaagde spin-off die ik al meer dan 1 keer heb gezien.

Laatst bewerkt:
Godzilla Minus One

9/10
Leuke actiefilm, eigenlijk gekeken met spanning van begin tot einde. Het was eens een verademing om een Japanse film te zien

Escape Room (2019) - 7/10

Geen absolute topfilm, maar ook zeker geen slechte. :) Kijk hem altijd uit als ik er (zoals gisteren) toevallig eens voorbij zap. De scene met het café upside down vind ik wel 1 van de besten.

Godzilla x Kong: 6/10

Toffe spektakel film, maar ook niet meer dan dat. Het verhaal balanceert tussen flinterdun en onbestaand. Brian Tyree's karakter (Bernie de podcaster) is vreselijk irritant. Lijkt me dat die gewoon een 2-film deal had, anders zie ik niet in waarom zie die terug gehaald hebben. De beste acteerprestatie komt van Kaylee Hottle, het dove meisje.

Wat me vooral stoort is dat je niet meer het gewicht van de kaiju voelt. Hoe "saai" de eerste Godzilla ook was, daar voelde je echt de schaal en het gewicht van deze wezens, zeker bij de scene in de luchthaven waar we voor het eerst Godzilla te zien krijgen.

Lijkt me ook duidelijk dat ze ook in het Monsterverse problemen hebben met power creep. Momenteel is het duidelijk dat er geen enkele bedreiging meer is voor Godzilla zelf en hij op zich elke tegenstander met gemak aankan. Misschien al eens beginnen met de atomic breath niet als "instant beschikbaar" te behandelen. Waar hij ook in vorige films toch even bezig was met opladen staat hij nu als een Pokémon instant klaar om zijn sterkste aanval af te vuren.

Ook de uiteindelijke slechterik stelde in het geheel gewoon niets voor. Op geen enkel moment het idee gehad "tgoh ja, die zou wel eens kunnen winnen".

Hopelijk gaan ze met de volgende toch een iets andere richting uit.

Saving Private Ryan
Leuk om deze nog eens in de bioscoop te zien :love: Iconische film toch wel.

Prometheus
Mijn broer had nog nooit een Alien-film gezien dus begonnen met deze. Zelf grote fan van alles Alien en dus ook van Prometheus. De film heeft zijn flaws maar daar kijk ik, op de loop-scene na, wel naast. Ik hoop dat Scott ooit nog zijn prequel trilogie mag afmaken maar ik vrees er voor

Saving Private Ryan

Prometheus
Mijn broer had nog nooit een Alien-film gezien dus begonnen met deze. Zelf grote fan van alles Alien en dus ook van Prometheus. De film heeft zijn flaws maar daar kijk ik, op de loop-scene na, wel naast. Ik hoop dat Scott ooit nog zijn prequel trilogie mag afmaken maar ik vrees er voor
Ik ben ook fan van Prometheus. Het enige wat me echt stoorde was hoe achterlijk en onvoorzichtig onderzoekers omgaan met het eerste buitenlands contact. Verder was ik zeer onder de indruk van het cinemabezoek destijds.

Ik ben ook fan van Prometheus. Het enige wat me echt stoorde was hoe achterlijk en onvoorzichtig onderzoekers omgaan met het eerste buitenlands contact. Verder was ik zeer onder de indruk van het cinemabezoek destijds.
Ja, inderdaad. En ook hoe vlot iedereen akkoord gaat om te sterven met die Ion boost :unsure:

Saving Private Ryan
Ik was net iets te jong om deze in de bioscoop te zien toen 'ie uitkwam. Zeer lsuk cinemabezoek en ondanks de compleet overbodige raamvertelling staat die nog steeds overeind!

Prometheus

Ocharme je broer... Met die film willen beginnen en niet de enige echte, originele Alien is mij een raadsel.

Lost Highway (1997) : 7,5/10

Een film die je eigenlijk 2 keer moet zien om hem volledig te snappen (en dan nog 😋 ). Spijtig dat ik enkele momenten had waar ik mij moeilijk wakker kon houden (vroege ploeg gehad) maar ik heb niet echt het gevoel dat ik iets gemist had. Ik zat wel met wat vraagtekens op het einde maar daar heeft de faq bij imdb mij goed mee geholpen.
Ik moet er toch echt eens werk van maken om Twin Peaks ook te bekijken!

Leave the world behind (netflix)

Niet slecht, maar vond wel dat er meer onthult mocht worden. (zie de tanden, het geluid, wat is allemaal de oorzaak enz)

Leave the world behind (netflix)

Niet slecht, maar vond wel dat er meer onthult mocht worden. (zie de tanden, het geluid, wat is allemaal de oorzaak enz)
Wanneer ze aankomen bij Danny (de doomsday prepper) zegt hij toch dat het geluid naar alle waarschijnlijkheid afkomstig is van microwave wapens waarbij de radiatie daarvan zou leiden tot het uitvallen van de tanden en overgeven. Dat zouden ze ook gebruikt hebben in Cuba en refereert naar het Havana Syndroom waarop het uitvallen van de tanden ietwat gebaseerd is. Het land ligt duidelijk onder vuur en is in oorlog, maar op een nieuwe manier van oorlogsvoering. G.H. zegt ook dat z'n vermoedens bevestigd werden en omschrijft die nieuwe manier van oorlogsvoering waarbij men een land ten val brengt. Stap 1: isolatie, alle mogelijke communicatie uitschakelen (satellieten uitschakelen, internet, TV,...) Stap 2: chaos zaaien (aanvallen met die radiogolven, flyers rondstrooien (waarbij duidelijk wordt dat men verschillende flyers van verschillende mogelijke vijanden rondstrooit)) Stap 3: burgeroorlog, als ze Danny opzoeken wordt het voor G.H. helemaal duidelijk wanneer ze plots tot een stand off komen. Men heeft geen duidelijke vijand dus richt men de pijlen op elkaar.

Het enige wat we niet weten is welk land of natie achter de aanval zit en op welke schaal de aanval uitgevoerd wordt. Maar imo doet dat er helemaal niet toe in deze film. We zien alles gebeuren vanuit het perspectief van de hoofdpersonages, net die onwetendheid maakt de film zo plezant om te zien. De film deed me ook wat denken aan Die Hard 4, waar ook geprobeerd wordt om een natie ten val te brengen d.m.v. destabilisatie (fire sale, blackout,...)

Wanneer ze aankomen bij Danny (de doomsday prepper) zegt hij toch dat het geluid naar alle waarschijnlijkheid afkomstig is van microwave wapens waarbij de radiatie daarvan zou leiden tot het uitvallen van de tanden en overgeven. Dat zouden ze ook gebruikt hebben in Cuba en refereert naar het Havana Syndroom waarop het uitvallen van de tanden ietwat gebaseerd is. Het land ligt duidelijk onder vuur en is in oorlog, maar op een nieuwe manier van oorlogsvoering. G.H. zegt ook dat z'n vermoedens bevestigd werden en omschrijft die nieuwe manier van oorlogsvoering waarbij men een land ten val brengt. Stap 1: isolatie, alle mogelijke communicatie uitschakelen (satellieten uitschakelen, internet, TV,...) Stap 2: chaos zaaien (aanvallen met die radiogolven, flyers rondstrooien (waarbij duidelijk wordt dat men verschillende flyers van verschillende mogelijke vijanden rondstrooit)) Stap 3: burgeroorlog, als ze Danny opzoeken wordt het voor G.H. helemaal duidelijk wanneer ze plots tot een stand off komen. Men heeft geen duidelijke vijand dus richt men de pijlen op elkaar.

Het enige wat we niet weten is welk land of natie achter de aanval zit en op welke schaal de aanval uitgevoerd wordt. Maar imo doet dat er helemaal niet toe in deze film. We zien alles gebeuren vanuit het perspectief van de hoofdpersonages, net die onwetendheid maakt de film zo plezant om te zien. De film deed me ook wat denken aan Die Hard 4, waar ook geprobeerd wordt om een natie ten val te brengen d.m.v. destabilisatie (fire sale, blackout,...)
Wist ik allemaal, maar het is het laatste puntje dat ik bedoel. Had graag wat meer geweten welk land en exacte redenen waarom die aanval. Want het antwoord van: we hebben heel wat vijanden gemaakt in de loop van de jaren is niet genoeg voor mij XD

Babylon

Wat heb ik genoten van deze film. Ondanks de lange speelduur heb ik mij geen seconde verveelt. Ik las ergens in een review iets in de trend van: 'een liefdesbrief aan film/cinema waarbij ook de donkere kant aan bod komt' en ik kan mij daar helemaal in vinden. Prachtige decors, sterke acteurs, geweldige sfeer.

Al kan ik begrijpen dat hij niet voor iedereen is weggelegd.

Boys kills world

Een vrij bizarre, maar leuke film. Elementen van Kickass, Edgar Wright films & The Raid(1). Comedy-elementen deden me wel lachen, vecht-scenes goed in beeld gebracht. Het verhaal is niet bijster complex, maar heeft genoeg om het lijf om de actie te ondersteunen.

Ik vond het wel grappig en zeer cool dat het eindgevecht exact hetzelfde scenario biedt als the raid 1. Ik weet niet of de vechtchoreografie even goed is per se, maar wel een pak bloederiger..

Howl's moving castle (rewatch)

Dit moet een van mijn favoriete Ghibli films zijn. Je hebt de vertrouwde elementen gelijk senioren die keet schoppen en "generisch west-europees bergstadje begin 20ste eeuw". Er is aan de andere kant ook zo veel creativiteit met het bewegende kasteel in kwestie, de heks(en), Howl's personage... Ik denk dat het ondertussen mijn derde rewatch is en deze film lijkt voor mij gewoon beter te worden met de jaren. Deze keer subbed gezien, maar Christian Bale in de dub is ook wel goed gedaan vind ik.

Terug
Bovenaan