Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?
Ik heb hem minstens al 5 keer gezien en die blijft toch shiny shiny voor mij. Pacino in topvorm, goeie soundtrack, opbouw is goed en dan nog al die bijrollen... Wat een cast eigenlijk als je 't zo bekijkt. Allemaal goed geregisseerd door Michael Mann. Toegegeven ik ben een beetje Michael Mann fanboy.
Heat staat hier toch ook in de top 10 aller tijden. Geniale film op alle vlakken. De laatste keer een De Niro op het top van zijn kunnen, Pacino die top acteert elke bijrol is fantastisch.
Visueel is dat een parel op alle vlakken, de shootouts zijn daarbij wel het hoogtepunt maar ook alles daartussen.
En wat een personages ook. Allemaal top uitgewerkt en gelaagd.
Aan het einde heb ik telkens zoiets van. Die 2 willen gewoon allebei wat de ander heeft. Neil wil dat gezinsleven en die stabiliteit die Vincent heeft maar Vincent kan er gewoon niet mee om en is op zoek naar dat gejaagde en die adrenaline waar Neil mee leeft. En dat maakt die laatste scenes misschien nog net iets tragischer
Heat staat hier toch ook in de top 10 aller tijden. Geniale film op alle vlakken. De laatste keer een De Niro op het top van zijn kunnen, Pacino die top acteert elke bijrol is fantastisch.
Visueel is dat een parel op alle vlakken, de shootouts zijn daarbij wel het hoogtepunt maar ook alles daartussen.
En wat een personages ook. Allemaal top uitgewerkt en gelaagd.
Aan het einde heb ik telkens zoiets van. Die 2 willen gewoon allebei wat de ander heeft. Neil wil dat gezinsleven en die stabiliteit die Vincent heeft maar Vincent kan er gewoon niet mee om en is op zoek naar dat gejaagde en die adrenaline waar Neil mee leeft. En dat maakt die laatste scenes misschien nog net iets tragischer
@Deckard@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield@Koonut@Ruigen Das
Vermits jullie zo'n grote fans zijn van Heat (ik ook trouwens, Michael Mann we are not worthy etc etc) vroeg ik me af of jullie zijn tv-film L.A. Takedown hebben gezien? Die film is een soort 'dry run' voor wat uiteindelijk Heat zou worden.
Ik vond het alvast interessant om te zien hoe een regisseur zo geobsedeerd kan zijn door een bepaald verhaal dat hij er gedurende zijn carrière meermaals naar terugkeert. Zijn debuutfilm Thief verkende al aspecten van het personage dat Neil McCauley zou worden, L.A. Takedown had grotendeels dezelfde plot en bevat zelfs shots die Mann zou repliceren voor wat uiteindelijk Heat zou worden. Alleen beschikte Mann duidelijk niet over een deftig budget en had hij geen getalenteerde cast of crew. Ook gaat hij niet zo diep in op de backstory en de levens van de hoofdpersonages, wat me doet afvragen of hij ten tijde van L.A. Takedown gewoon geen tijd had om dat in de film te steken, of dat hij L.A. Takedown moest maken om eruit te leren wat het verhaal en de personages misten...
Thief ben ik eveneens grote fan van. LA Takedown jammer genoeg nog niet gezien. Misschien heeft het iets met rechten of zo te maken, maar die zou toch makkelijk bij de (her)uitgave van Heat als extra kunnen worden gestoken.
En nu we toch over Michael Mann bezig zijn: wat zou het geweldig zijn moest de volledige versie van The Keep ooit worden uitgebracht. Maar dat zal helaas nooit gebeuren, vrees ik.
Kunnen we niet, voor de fun, een lijst van bvb 10 toonaangevende films van de jaren ‘80 samenstellen?
Waarna iedereen een maand de tijd krijgt om de films te bekijken die men niet gezien heeft.
Om daarna punten te geven op 10 in te vullen in een enquête hier in het filmforum.
Zo kunnen we dan een ultieme top 10 maken van BG.
Thief ben ik eveneens grote fan van. LA Takedown jammer genoeg nog niet gezien. Misschien heeft het iets met rechten of zo te maken, maar die zou toch makkelijk bij de (her)uitgave van Heat als extra kunnen worden gestoken.
En nu we toch over Michael Mann bezig zijn: wat zou het geweldig zijn moest de volledige versie van The Keep ooit worden uitgebracht. Maar dat zal helaas nooit gebeuren, vrees ik.
Heel die franchise is natuurlijk compleet uitgemolken en het shockerende is er al lang af natuurlijk, maar om één of andere reden vond ik deze nog best ok als horror/detective verhaal. Mss wel de invloed van grote namen Rock en L. Jackson. Alleen jammer dat ik al quasi meteen door had wie hoe en wat. 5,5/10.
Op zich een entertainende komedie. Schwarzenegger heeft wel komisch talent en DeVito doet het ook goed als kleine hustler.
De opzet van het verhaal is ook wel leuk en levert een paar toffe momenten op. Het plot rammelt wel en hoewel beide hoofdrolspelers hun ding wel goed doen, is er niet echt een chemie tussen de twee.
All in all, leuk tussendoortje maar niet meer dan dat.
Ik wel maar héél lang geleden en herinner er mij eigenlijk bijna niks meer van.
Misschien wel nog eens opnieuw bekijken...maar er staan nog zoveel films op mijn verlanglijstje
2 weken geleden ook bekeken. Ik wou hem voordien niet bekijken doordat de setting mij niet aansprak maar ik heb er toch serieus van genoten.
Eigenlijk wel wat vergelijkbaar met Saltburn maar dan in een andere periode.
Omdat hij hier onlangs ter sprake kwam toch nog eens bekeken en eigenlijk is de film ook een beetje wat ze zeggen over dat stukje lime pie dat Mickey eet in het begin van de film: "it's an acquired taste". Ik vind hem goed maar soms net te chaotisch om echt helemaal top te zijn. 7,5/10
Overigens vorige week nog eens een film moeten afzetten omdat het echt niet meer ging, Jupiter Ascending. Mannekes, wat een onding. Geen score dus, maar had ik hem uitgekeken het zou gene vette zijn geweest.
Overigens vorige week nog eens een film moeten afzetten omdat het echt niet meer ging, Jupiter Ascending. Mannekes, wat een onding. Geen score dus, maar had ik hem uitgekeken het zou gene vette zijn geweest.