Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Hell Or High Water

Geschreven door de schrijver van Sicario, de film is een moderne Western waarin 2 broers een gevaarlijk plan bedenken om hun ouderlijke thuis (een ranch) niet kwijt te spelen. Sterk geacteerd en de spanning bleef er continu inzitten. Heel goede film. Krijgt van mij een dikke 8/10.

Edit: bekeken op Prime Video.
Ook wel van genoten. Jeff Bridges en Gil Birmingham vond ik ook wel goed.

Volgens Wikipedia vormen Sicario en deze een 'losse trilogie' samen met Wind River, ook geschreven en geregisseerd door Sheridan. Heel andere thematiek maar ook nog cava film.

Ook wel van genoten. Jeff Bridges en Gil Birmingham vond ik ook wel goed.

Volgens Wikipedia vormen Sicario en deze een 'losse trilogie' samen met Wind River, ook geschreven en geregisseerd door Sheridan. Heel andere thematiek maar ook nog cava film.
Ik ben helemaal weg van de Sicario films en Wind River vond ik eigenlijk ook erg goed. Maar ik wist niet dat dat van dezelfde regisseur was.
Telkens een relatief slow paced verhaal waar de spanning continu voelbaar is, en bovendien nogal 'realistische' actie.

Geen idee waarom, maar ik zie Ben Foster enorm graag spelen. Denk dat dat gekomen is door Pandorum.

Wish

Vrij saai, cliché verhaal dat weinig om het lijf heeft, zelden grappig, te veel liedjes en gezang,... nee, in het rijtje Vaïana, Encanto,... komt deze toch hopeloos achter. En de Vlaamse stemacteurs zijn bedroevend slecht. Echt, spreken allemaal om ter properst, perfect accentloos AN, compleet zonder ziel en beleving. 5/10

Things heard & Seen

Gewoon ok. Niet heel speciaal, geen cliché jumpscare fest maar gewoon een degelijke thriller/horror. 6/10

Laatst bewerkt:
Fantastic Beasts Secrets of Dumbledore
Op het vliegtuig gezien en halverwege in slaap gevallen, zegt eigenlijk genoeg, nadien toch maar terug gespoeld en uitgekeken (had ik niet moeten doen). Mads is wel de beste Grindelwald uit de trilogie.

The Conjuring
Blijft 1 van mijn favoriete horror films.

Hell House LLC Origins: The Carmichael Manor
Uitstekende 4e telg uit deze serie, geweldige scares en wat meer exposition over de origins van The Abaddon Hotel.

When Evil Lurks
Argentijnse horror, lekker gory, uitstekende practical effects. Ik vind het altijd tof als horror films iets nieuws proberen en dat doet deze best, maar het verhaal is niet altijd up to par.

Killers of the Flower Moon
Uitstekende cast die allemaal heel sterk staan te acteren maar ik had liefst nog wat meer Lily Gladstone gezien in het laatste deel van de film.

Haunt
Bagger, maar dit type horror film is gewoon niet mijn ding.

REC
Blijft bij de top in het found footage genre.

Starman (1984): 7/10. Begon goed maar naarmate de film vorderde, leek het meer of ik naar Spielberg i.p.v. Carpenter zat te kijken :unsure:.

Ferrari
Had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Dat alle acteurs een wacky italiaans accent spreken dat niet te verstaan is dat is echt storend.
Adam Driver speelt het wel zeer goed, dat is een lichtpuntje.

Prey for the Devil

Typische exorcism film die af en toe wel goede scares te voorschijn tovert, hoewel het in dat genre natuurlijk niet eenvoudig meer is te verrassen. Alleen halen de compleet ongeloofwaardige postergirl- en boy priesters hem compleet onderuit. 5,5/10

The Matrix
500ste rewatch ofzo. Blijft een van de beste films aller tijden. Echt een 10/10.

Kan amper geloven dat het al bijna 25 jaar geleden is dat ik die voor het eerst zag :S

Arrival
Wil niet opnieuw een 10 geven maar denk niet dat ik hier iets aan zou veranderen eigenlijk. Helemaal mijn ding, heerlijke film. Denis Villeneuve :love:
Die krijgen ook gewoon beide 10/10 in mijn lijst :)

Zoals verwacht in scheidingen. Wel een mooie weergave.

Dat ik deze film pas nu heb gezien :unsure: Goede dialogen en gewoon een fijne watch.

Aquaman and the lost kingdom

Film is wel grappig omdat ge merkt dat het DCEU er een beetje met hun klak naar smijt.
Momoa is het meest irritant en Patrick Wilson zou een betere keuze voor Aquaman zijn geweest.

Film sluit af met een speech van Momoa die eindigd met "IM AQUAMAN YEEHA!"

6/10

The Banshees of Inisherin

Tonnen sfeer, prachtige omgevingen, knappe vertolkingen, fantastisch camerawerk en subtiele humor die een eenvoudig tragikomisch verhaal naar een heel hoog niveau en een knap einde brengen. 9/10

Terug
Bovenaan