Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Matrix

Na The Lord Of The Rings te hebben herbekeken was maakte deze mijn nostalgische bui compleet.
Wat blijft het een fantastische film om te herbekijken, momenten in de film die na al die jaren zo vers nog in het geheugen zitten en de vechtscènes :love:

8,5/10

Anger Managment : Ooit is gezien en ik vond die toen vrij grappig, of zo herinner ik mij dat thans toch. Buiten Nicholson die precies compleet los mocht gaan een leeg en humorloos vat 5/10

Ferrari
: Ik had hier meer van gehoopt maar het bleef allemaal vrij vlak vond ik. Het deed me denken aan Maestro maar dan met Ferrari's natuurlijk. Het laatste kwart vd film vond ik het wel interessant worden met als orgelpunt
De crash, die me wel deed fronsen
6/10

American fiction (2023): Krijgt een solide 8/10 van mij. Echt genoten van de satire en een mooie maatschappelijke kritiek over hoe het doorgedreven 'pandering to blacks' feitelijk ook meer kwaad dan goed doet.

Leuk concept toen hij 'my pafology/fuck' aan het neerpennen was de scene in dezelfde kamer speelde. Enigste minpuntje is het einde dat toch iets te meta is maar dan wel op een manier keihard binnenkomt door de hoofdrol speler laten neer te knallen door trigger happy cops

Laatst bewerkt:
Before Sunrise
Beetje teleurgesteld eigenlijk. Stond al lang op mijn lijstje maar dnno. Geen slechte film maar Julie Delpy haar accent stoorde mij en ik vond de gesprekken voor twee twintigers soms allemaal nogal wat "geleerd" en onrealistisch overkomen.

Zijn de vervolgen beter?

Before Sunrise
Beetje teleurgesteld eigenlijk. Stond al lang op mijn lijstje maar dnno. Geen slechte film maar Julie Delpy haar accent stoorde mij en ik vond de gesprekken voor twee twintigers soms allemaal nogal wat "geleerd" en onrealistisch overkomen.

Zijn de vervolgen beter?
Het mooie aan deze films is dat niet enkel de personages ouder worden en groeien maar jij als kijker ook, waardoor de beleving anders wordt. Ik heb ze alle drie al minstens 2 keer gezien, de eerste keer toen ik ongeveer zo oud was als Jesse en Céline in de eerste film. Het is een beetje jammer dat je Sunrise niet als twintiger gezien hebt want ik kon me toen helemaal herkennen in de personages: jonge mensen die al veel nagedacht hebben over belangrijke zaken maar eigenlijk nog niet veel ervan meegemaakt hebben. Toen ik Sunrise een tijdje terug herbekeek vond ik die jeugdige “arrogantie” charmant en gaf dat me een nieuw soort nostalgisch gevoel dat er niet was bij mijn eerste kijkbeurt. Ik vind nog steeds dat dat een van de mooiste weergaves van het verliefd worden in cinema is.

Ik denk dat je je waarschijnlijk beter gaat herkennen in hoe ze gegroeid zijn als de dertigers in Sunset. En dan is de kans groot dat je ook naar Sunrise anders gaat kijken. Midnight vond en vind ik de minste maar misschien dat ik daar ook anders naar kijk als ik ‘m zie wanneer ik zo oud ben.

Het mooie aan deze films is dat niet enkel de personages ouder worden en groeien maar jij als kijker ook, waardoor de beleving anders wordt. Ik heb ze alle drie al minstens 2 keer gezien, de eerste keer toen ik ongeveer zo oud was als Jesse en Céline in de eerste film. Het is een beetje jammer dat je Sunrise niet als twintiger gezien hebt want ik kon me toen helemaal herkennen in de personages: jonge mensen die al veel nagedacht hebben over belangrijke zaken maar eigenlijk nog niet veel ervan meegemaakt hebben. Toen ik Sunrise een tijdje terug herbekeek vond ik die jeugdige “arrogantie” charmant en gaf dat me een nieuw soort nostalgisch gevoel dat er niet was bij mijn eerste kijkbeurt. Ik vind nog steeds dat dat een van de mooiste weergaves van het verliefd worden in cinema is.

Ik denk dat je je waarschijnlijk beter gaat herkennen in hoe ze gegroeid zijn als de dertigers in Sunset. En dan is de kans groot dat je ook naar Sunrise anders gaat kijken. Midnight vond en vind ik de minste maar misschien dat ik daar ook anders naar kijk als ik ‘m zie wanneer ik zo oud ben.
Thanks, toch eens bekijken dan

Indiana Jones and the Dial of Destiny

Heb hem in 4 keer moeten bekijken want telkens in slaap gesukkeld en dat zegt genoeg. Te braaf, te cliché, te clean en afgelikt en gewoon saai met momenten. En het einde gaat gewoon te ver over the top imo. In mijn beleving echt de minste van de 5. 5,5/10

Lijstjeuh:

1.The Last Crusade
2.The Temple of Doom
3.Raiders of the Lost Ark
4.The Kingdom of the Crystal Skull
5.The Dial of Destiny

- buena Vista Social Club (1999) 7/10

- The Innocents (2021) 8/10

- Trainspotting (1996) 9/10*

- Lightyear (2022) 6/10

- The Holdovers (2023) 8/10

- A League of Their Own (1992) 7/10