Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Creator

Visueel spektakel dat me vaak helemaal mee had maar evengoed af en toe deed geeuwen. Wel heel sterk acteerwerk wat de film naar een hoger niveau brengt. 8/10

No One Will Save You

Begint goed, maar verzandt dan in een vat vol clichés met een diepere laag die vooral veel vragen oproept en heel erg gekunsteld over komt. 5/10

Night on Earth (1991)

Niet Jarmusch' beste maar kon hem wel smaken.

Anthology film met 5 verhalen over taxiritten in 5 steden.
Onderschat (en licht vergeten) filmke imo. Voor mij zelfs wel bij de top tier Jarmuscheses. Dat mijn favo Waits de muziek doet zal ook wel helpen.
Benigni zijn verhaal is het beste.

Vandaag twee streamers ingehaald gedurende ziekte dagje: Maestro en Saltburn

Van beide werd ik niet meteen warm (mss best gezien ik al wat koorts had).

Maestro is op zich niet slecht, zeker het eerste zwart wit deel, maar Cooper zit (zowel qua regie als qua acteren) zodanig naar een Oscar te hengelen dat het irritant is. Carey Mulligan is daarentegen naturel en uitstekend. Sleept ook beetje aan trouwens

Saltburn is dan weer een, weliswaar prachtig verpakt en geacteerd, onoriginele mix van verhalen waar je van ver de twist ziet komen. Gooi er een hippe 90s soundtrack op en een paar spraakmakende scènes en je hebt blijkbaar een hype gescoord

Dream scenario (2023)
7/10. 7 punten voor het eerste deel (70% van de film) 0 punten voor de laatste 30%.... Hier had zoveel meer mee kunnen gebeuren.

Naar aanleiding van de 10e verjaardag van de dood van PS Hoffman (still dearly missed) nog eens The Master opgezet
Blijft een meesterwerk :love:

Stevige score. Waarom precies een nul?

Misschien had ik te veel verwachtingen na het lezen van de samenvatting en het zien van de cast. Maar de manier waarop het gefilmd is en om de haverklap al die effecten... Nu heeft iedereen zijn genre maar dat er mensen zijn die dit een meesterwerk noemen?

Misschien had ik te veel verwachtingen na het lezen van de samenvatting en het zien van de cast. Maar de manier waarop het gefilmd is en om de haverklap al die effecten... Nu heeft iedereen zijn genre maar dat er mensen zijn die dit een meesterwerk noemen?
Die film een meesterwerk noemen is idd bijna even gek als hem een 0/10 geven.

OT: La Sociedad de la Nieve
Amai... Heftig, en deze zou ik wel een meesterwerk durven noemen.

Er zit toch wel behoorlijk wat speling tussen een meesterwerk en een 0. Alleen al de acteerprestaties en de muziek tillen de film ver boven de middelmaat maar ook het plot zelf en de subtext zit goed in elkaar. Valt eigenlijk weinig op die film aan te merken dus daarom dat een 0/10 nogal moeilijk te begrijpen is. Tenzij je misschien voor films als Fast & Furious negatieve scores gaat hanteren lijkt je schaal een beetje vreemd gekalibreerd.

Er zit toch wel behoorlijk wat speling tussen een meesterwerk en een 0. Alleen al de acteerprestaties en de muziek tillen de film ver boven de middelmaat maar ook het plot zelf en de subtext zit goed in elkaar. Valt eigenlijk weinig op die film aan te merken dus daarom dat een 0/10 nogal moeilijk te begrijpen is. Tenzij je misschien voor films als Fast & Furious negatieve scores gaat hanteren lijkt je schaal een beetje vreemd gekalibreerd.

Niet de eerste nogal onrealistische of onbegrijpelijke score van hem me dunkt...

een 0/10 enkel omwille van de filmstijl en de effecten?
verhaal en acteerprestaties tellen niet mee?

Terug
Bovenaan