Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Killers of the Flower Moon (2023)

Ja... lang hé ...

Ik kan er niet veel verkeerd aan zeggen voor de rest. Puike prestaties natuurlijk van een topcast. Op zich bleef ik wel de hele tijd in het verhaal, maar achteraf bedenk je toch: dat had je met 1u minder nu ook wel allemaal kunnen vertellen... Mede daardoor zal ik hem niet snel aan een re-watch onderwerpen. Hoe dan ook, zeker van genoten, maar ook niet memorabel voor mij.

7,5/10
Voor mij voelde hij eerlijk gezegd niet zo lang aan als hij effectief is, de uren vlogen voorbij!

Poor Things - Voltreffer, vol humor en vol uniekheid die enkel Lanthimos weet te brengen, alle prijzen die Stone gewonnen heeft en gaat winnen zijn terecht :love: .

Godzilla minus one.
Knap gemaakte film voor het kleine budget dat pen voorhanden had.
Godzilla oogde wel wat stijfjes, maar dat is dan weer een ode aan de oude versie denk ik.

How To Have Sex

Weer zo'n typische woke film waar vrouwen het slachtoffer zijn.

En even serieus: this one hit me very hard. Enerzijds omdat ik werk op het thema, anderzijds omdat je weet dat het zóveel (jonge en oudere) vrouwen (en lgbtqia+-community) overkomt. Nu wordt het gewoon (prachtig) in beeld gebracht... Dus euh, don't be a dick, read the room and ask for consent.

Lift op Netflix.

Man man man Waarom namen die slechteriken niet gewoon een privévlucht met hun goud? Dan kon het toch ook nooit gestolen worden

4/10

Oppenheimer was wel een bommeke.
okay-ok.gif

- Home Alone 2: Lost in New York (1992) 7/10*

- Heat (1995) 8/10*

- Last Stop Larrimah: Murder Down Under (2023) 6/10

- Deepwater Horizon (2016) 7/10

- Nimona (2023) 7/10

- Ran (1985) 9/10*

- Death Wish (1976) 7/10

- Dishonored (1931) 7/10

- Fargo (1996) 9/10*

- Orlando (1992) 8/10

- The Naked Gun: From the Files of Police Squad! (1988) 7/10*

Sexy Beast (Jonathan Glazer, 2000) - 8/10 (rewatch)

Following (Christopher Nolan, 1998) - 5/10
interessant idee dat voor mij niet echt goed uitgewerkt is. Nolan speelt ook nodeloos met de chronologie waardoor het precies een test run voor Memento lijkt. Heb wel respect wat hij met een absurd klein budget wist klaar te spelen en je ziet aan deze film wel dat het talent er was.

Ma Vie De Courgette (Claude Barras) - 7.5/10

Walker (Alex Cox, 1987) - 7/10

La Sociedad De La Nieve (JA Bayona, 2023) - 6.5/10

Barbie (Greta Gerwig, 2023) - 7/10

Watcher (Chloe Okuno, 2022) - 5.5/10

Goodbye, Dragon Inn (Tsai Ming-liang) - 6.5/10
Verbaasd dat ik deze niet beter vond, de algemene vibe beviel me wel maar komt toch wel heel dicht bij 'saai'.

His Girl Friday (Howard Hawks, 1940) - 8/10

Dressed To Kill (Brian De Palma, 1980) - 7.5/10 (rewatch)

The Holdovers (Alexander Payne, 2023) - 8/10
Dit is de eerste film van Payne die me helemaal over de streep wist te trekken (van de 4-5 die ik gezien heb, Nebraska vond ik ok, Sideways en The Descendants maar gewoontjes, van About Schmidt weet ik niet veel meer). Gewoon een heel warme, menselijke film met de juiste dosis humor en drama, zoekt de grenzen van melodrama wat op maar blijft altijd aan de goeie kant ervan.

La Belle Noiseuse (Jacques Rivette, 1991) - 9/10

Hellraiser (2022)

De allereerste nooit echt gezien, de 2de wel en herinner ik me flarden over. Dat echte obscure van toen, die typische jaren 80 b-film vibe die de film zijn sfeer gaf, voel je hier niet. Het is gewoon een best ok horror flick met een paar wtf's zoals het hoort. 6/10

Alleen is Pinhead hier nog niet half zo scary als in Hellbound: Hellraiser 2.

Gisteren Martyrs (2008) gezien. Er was in die tijd dat die uitkwam veel commotie en dat dat een heel schokkende film is. Ik vond dat meevallen en de film kon me eigenlijk maar heel matig boeien. Ik snap de hetze en het verhaal niet.

Napoleon

Verwachtingen waren serieus getemperd door de (zeer) matige reviews en net daarom is ie me eigenlijk best nog goed bevallen. Die decors, die kostuums, cinematografie,... Ridley Scott weet hoe ie een film moet maken (net de man even gegoogled: die is al 86!).

Maar het klopt wel dat ze te veel gebeurtenissen in 1 film hebben gestoken waardoor het vervalt in een soort van fast forward van Napoleon zijn leven. Een mini-serie van een aflevering of zes had misschien beter geweest? Dunno...

Ik vond hem zeker ok en zou een 6,5/10 durven geven. Maar nogmaals: ik had me aan een drol verwacht omwille van wat ik online al had gelezen. Wel een belangrijke kanttekening. :tongue:

Gisteren Martyrs (2008) gezien. Er was in die tijd dat die uitkwam veel commotie en dat dat een heel schokkende film is. Ik vond dat meevallen en de film kon me eigenlijk maar heel matig boeien. Ik snap de hetze en het verhaal niet.
Ik kan me wel inbeelden dat het geen film is waarbij je een schoteltje charcuterie wil verorberen, maar ik vond hem ook niet zo extreem. Zegt misschien genoeg over hoe geweld op scherm gewoon zijn geworden. Ironisch wel dat sommige mensen dan nog verschieten van een blote tiet.

Ik kan me wel inbeelden dat het geen film is waarbij je een schoteltje charcuterie wil verorberen, maar ik vond hem ook niet zo extreem. Zegt misschien genoeg over hoe geweld op scherm gewoon zijn geworden. Ironisch wel dat sommige mensen dan nog verschieten van een blote tiet.
Ik vond het laatste luik echt bruut omdat het zo realistisch was, pure deprivatie. Elke slag voelde ik.

Ik kijk vrij veel horror en kan probleemloos om met extreme gore maar hier kwam dat psychologische aspect veel meer naar voor waardoor het veel brutaler was.

Terug
Bovenaan