Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Witches of Eastwick
Ik dacht dat ik deze als kind ( :unsure: ) gezien had maar besefte dat ik mij enkel nog iets kon herinneren van de kers-kotsscenes, en Jack Nicholson als demonische reus op het einde.
Toch echt wel een vermakelijke film eigenlijk, quasi volledig te danken aan Nicholson die doet wat hij het beste kan.

Leave The World Behind
Interessante film over wat er kan misgaan als het echt mis gaat in de maatschappij.

I Care A Lot
Zoals hierboven al aangehaald..Rosamund Pike kan geen slechte rollen spelen.

The Lion King (2019)

Was op TV zaterdag. De oudste hier wou die graag zien.

Pfwoe, eerst gedacht was: hoe kan dit zo'n groot kassucces geweest zijn? Het is de tweede live-action disney die ik zie, na The Beauty & The Beast. Die viel eigenlijk nog wel goed mee vond ik, maar deze versie...

Het is knap gemaakt en visueel ziet het er zeer goed uit, maar dat is dan ook het enige positieve.

Ten opzichte van de originele animatie-film is dit gewoon achteruitgang: de humor verdwijnt quasi volledig, te weinig visueel onderscheid tussen de verschillende personages, de stemacteurs zijn voor mij niet van hetzelfde niveau (thank god, James Earl Jones returns), ...

Maestro

Mooi in beeld gebracht, Mulligan is fantastisch zoals altijd, de rest werkt voor geen meter en ging ook nergens naartoe. Oscarbait tot en met.

The Killer

Fincher signature, niet op het niveau van zijn allerbeste werk maar daar vlak onder blijft gewoon goed. Wel geen fan van zijn keuze voor The Smiths hier. 7,5/10

Mad Max Fury Road: Black & Chrome Edition. Beste film ooit gemaakt. Voor het eerst in zwart/wit gezien. Fantastische ervaring, wat een film.

Nog eens naar Three Billboards Outside Ebbing, Missouri gekeken

moeilijk om het een goede film te noemen, want een goed gevoel krijg je er toch niet van, maar dit is gewoon een hele sterke film. ondergewaardeerd, imo.

moeilijk om het een goede film te noemen, want een goed gevoel krijg je er toch niet van, maar dit is gewoon een hele sterke film. ondergewaardeerd, imo.
7 Oscar nominaties waarvan ook 2 verzilverd, ondergewaardeerd zou ik dat toch niet durven noemen.

Was nochtans een groot succes bij zowel de pers als het publiek. Persoonlijk vond ik er niets aan, en ik was dan ook een van de enigen want die film werd destijds door iedereen bejubeld. Maar ik ben niet meer boos want McDonagh heeft mij met Banshees wel weten te overtuigen.

Point Break

Nu wil ik dat het zomer is en gaan surfen.
Nog een classic van het lijstje kunnen schrappen met deze, hell of a fun ride.

En Banshees is gewoon beter dan Billboards. @PBR Streetgang

Drive voor de zoveelste keer,heeft een heel goede rewatch waarde voor mij.
De score...kan niet beter imo.
Het verhaal is redelijk eenvoudig in de zin van good Guy saves girl maar dan die toch zeer ja fucked up twist dat naar een revenge verhaal gaat.
Maat de setup is zeer zeer goed en alles loopt zo vloeiend ineen.
Het is een superhero verhaal in een human jasje.
Extreem puike acteerprestaties,zeer mooie shots vooral in de wagen vind ik dan.
Ik heb zelfs de officiële Scorpio jas gekocht( nog steeds niet gedragen)
Ik ben nu 41 jaar,geen groot filmkenner maar deze blijft altijd zo hangen.
Ook het feit hoe die uit zijn comfortzone gaat om die familie te beschermen...je weet niks v hem,is de Hero die net wat tever gaat ofzo.
Allee of the good old you messed with the wrong guy.
Er is weinig romantisch aan en tegelijk ook wel.
Zeer melancholische boodschap.
Die zal voor eeuwig in mijn top5 vertoeven denk ik.
Ik vind dat echt een uitzonderlijke mooie,actievolle,emotionele film. En ik prijs Refn daar echt voor.

Was nochtans een groot succes bij zowel de pers als het publiek. Persoonlijk vond ik er niets aan, en ik was dan ook een van de enigen want die film werd destijds door iedereen bejubeld. Maar ik ben niet meer boos want McDonagh heeft mij met Banshees wel weten te overtuigen.
3 Billboards sowieso beter (ik heb banshees nog niet gezien)

Terug
Bovenaan