Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Eens over het verhaal en de vertolkingen. Die van DiCaprio heeeel indrukwekkend. Wat een legende is dat toch. Tempo mocht van mij ietsje hoger. Montage kon voor mij toch minstens een half uur korter, zonder aan sfeer of verhaal in te boeten.

Krijgt van mij zeker een 8, maar ligt wel nog een eindje van Scorseses echte meesterwerk The Godfather.
Bedoel je Goodfellas of Coppola? :unsure:

The Nun 2 gezien gisterenavond. Ik kan horror af en toe wel smaken, maar dit was toch wel heel teleurstellend. Weeral het beste voorbeeld dan de tweede film altijd zwaar zuigt vergeleken met de eerste film. Veruit slechtste film in heel die Conjuring franchise.

3/10.

Slecht is die film niet maar...... 10/10? :unsure:

10/10 in de zin van één van de beste komediefilms die ik heb gezien? Zeker.

10/10 als in beste film ooit? Nee, die titel moet je verdelen onder drie films; The Fellowship of the Ring, The Two Towers en The Return of the King. Na 20 jaar zijn dat nog steeds ongeëvenaarde films met die combinatie van practical effects en CGI. Het is door Smeagol's motion capture dat James Cameron wist dat een film als Avatar mogelijk was. Er zijn overigens maar 3 films die 11 Oscars hebben gewonnen waaronder ROTK, maar die andere twee (Titanic en Ben Hur) hebben sommige nominaties niet gewonnen terwijl ROTK alle 11 binnenhaalde.

Het is natuurlijk allemaal subjectief hé. Ik ken mensen die nog nooit een film hebben gezien van Lord of the Rings omdat het hen niet interesseert. Is niets mis mee, ik heb tot nu toe alleen maar de eerste Star Wars film gezien, ieder zijn ding. De echte scores moeten we overlaten aan de professionals met hun recensies, die worden daar tenminste voor betaald. 😉

Amazon verwijderde slechte ratings wegens "trolls".
Mensen die Rings of Power bombardeerden met slechte ratings nog voordat ze de serie konden gezien hebben, omdat er o.a. zwarte elfen in de trailer zaten, vind jij geen trolls?
Los daarvan: IMDB is uiteraard niet dé maatstaf. Ik zou bv (half voor de grap) Freddy Got Fingered een 10 kunnen geven omdat ik die geniaal vind, maar daar is IMDB het ook niet mee eens :p Echter: in 90% van de gevallen vind ik de scores wel een goeie indicatie. Soms vind ik de scores te laag, zoals bv bij Annihilation, The Neon Demon, maar wie ben ik om te zeggen wat anderen moeten stemmen 🤷‍♀️

Mja, op Letterboxd krijgt die ook maar 2,8*.

Alléja, uiteraard is film subjectief en verschillen de meningen en scores vaak, maar wanneer je een film als Anger Management een 10/10 geeft ga ik er wel vanuit dat je die dus zowat perfect vindt en één van de beste films ooit. En dat is nogal euh... :unsure:

Big Trouble in Little China

Zo slecht. Maar toch zo fun. Maar zo slecht. Mannekes, ben in dubio. 6/10. Nee, 4/10. Of toch, 8/10.... Toeme. :eek:

Mensen die Rings of Power bombardeerden met slechte ratings nog voordat ze de serie konden gezien hebben, omdat er o.a. zwarte elfen in de trailer zaten, vind jij geen trolls?
Los daarvan: IMDB is uiteraard niet dé maatstaf. Ik zou bv (half voor de grap) Freddy Got Fingered een 10 kunnen geven omdat ik die geniaal vind, maar daar is IMDB het ook niet mee eens :p Echter: in 90% van de gevallen vind ik de scores wel een goeie indicatie. Soms vind ik de scores te laag, zoals bv bij Annihilation, The Neon Demon, maar wie ben ik om te zeggen wat anderen moeten stemmen 🤷‍♀️

Kun je ratings geven op IMDB voor dat het uitgezonden is? Ik weet dat de trailers "gebombardeerd" werden met dislikes op YouTube. Zo erg dat de dislike button verdween. Waren allemaal racisten, trolls en zelfs Russische bots. En gewoon fans natuurlijk maar die werden meegeteld onder de haters ondanks objectieve meningen zoals inderdaad een zwarte elf.

En nogmaals, die ratings zijn een gemiddelde, dus de ene vindt het slecht en de andere fantastisch. Ik vind de film geweldig wegens Jack Nicholson. Hij was subliem.

En waarom zou je eerst kijken naar ratings alvorens een film of serie te kijken? Wat boeit het wat de rest vindt? Ik kijk na het kijken uit nieuwsgierigheid naar anderen hun mening. 10/10 voor Anger Management? Blijkbaar vind ik hem beter dan de meerderheid. Andersom is Ms. Marvel oh zo goed volgens de ratings maar ik vind de serie ronduit slecht. Ik denk te weten waarom die rating zo hoog is overigens maar dat is speculatie. Wel mag je mensen met een negatieve mening uitmaken voor troll of Russische bot natuurlijk. Da's 2023 tegenwoordig.

Mja, op Letterboxd krijgt die ook maar 2,8*.

Alléja, uiteraard is film subjectief en verschillen de meningen en scores vaak, maar wanneer je een film als Anger Management een 10/10 geeft ga ik er wel vanuit dat je die dus zowat perfect vindt en één van de beste films ooit. En dat is nogal euh... :unsure:

Eerst geef je toe dat het subjectief is om later te vinden dat het nogal "euh" is om het een 10/10 te geven? Ga je zeggen waarom het "euh" is? Kan dus zowel subjectief als objectief zijn. En nogmaals de hoofdreden is Jack Nicholson.

Ik vind dat een film zo goed moet zijn dat je hem wilt herbekijken of fragmenten wil zien op YouTube. Da's voor mij een goeie film. En Anger Management is zo eentje, zeker als ik een komedie wil zien. Wat een gedoe omdat ik het een 10/10 geef.

Kun je ratings geven op IMDB voor dat het uitgezonden is? Ik weet dat de trailers "gebombardeerd" werden met dislikes op YouTube. Zo erg dat de dislike button verdween. Waren allemaal racisten, trolls en zelfs Russische bots. En gewoon fans natuurlijk maar die werden meegeteld onder de haters ondanks objectieve meningen zoals inderdaad een zwarte elf.

En nogmaals, die ratings zijn een gemiddelde, dus de ene vindt het slecht en de andere fantastisch. Ik vind de film geweldig wegens Jack Nicholson. Hij was subliem.

En waarom zou je eerst kijken naar ratings alvorens een film of serie te kijken? Wat boeit het wat de rest vindt? Ik kijk na het kijken uit nieuwsgierigheid naar anderen hun mening. 10/10 voor Anger Management? Blijkbaar vind ik hem beter dan de meerderheid. Andersom is Ms. Marvel oh zo goed volgens de ratings maar ik vind de serie ronduit slecht. Ik denk te weten waarom die rating zo hoog is overigens maar dat is speculatie. Wel mag je mensen met een negatieve mening uitmaken voor troll of Russische bot natuurlijk. Da's 2023 tegenwoordig.
Ik heb te weinig tijd om die tijd te verspillen aan films die ik waarschijnlijk zelf slecht ga vinden. Weet dat ik me er niet altijd door zou mogen laten leiden, maar iets dat op IMDB onder de 6 scoort, ga ik waarschijnlijk niet bekijken, zover vertrouw ik de indicatieve gemiddeldes nog wel. Dat gezegd zijnde, weerhoudt niks mij om alsnog mijn eigen mening te vormen. Er zijn films die een 6 scoren op IMDB die ik met gemak beter vind dan films die pakweg een 8.3 scoren.

Edit:

Wat een gedoe omdat ik het een 10/10 geef.
Welk gedoe? Als je niet tegen een gezonde discussie kunt snap ik niet goed wat je op een forum doet :unsure:

Eerst geef je toe dat het subjectief is om later te vinden dat het nogal "euh" is om het een 10/10 te geven? Ga je zeggen waarom het "euh" is? Kan dus zowel subjectief als objectief zijn. En nogmaals de hoofdreden is Jack Nicholson.

Ik vind dat een film zo goed moet zijn dat je hem wilt herbekijken of fragmenten wil zien op YouTube. Da's voor mij een goeie film. En Anger Management is zo eentje, zeker als ik een komedie wil zien. Wat een gedoe omdat ik het een 10/10 geef.
Je moet je niet zo aangevallen voelen hoor. Jij geeft je mening en score over een film, ik geef daar mijn mening over... zo werkt een forum naar het schijnt een beetje. :hug:

Je moet je niet zo aangevallen voelen hoor. Jij geeft je mening en score over een film, ik geef daar mijn mening over... zo werkt een forum naar het schijnt een beetje. :hug:

Ge kunt ook altijd uw eigen score geven? Ge vond het ook een goede film, waarom niet uw score geven? Ik wilde niet zeggen dat het de beste film ooit is, wilt dat zeggen dat je geen film een 10/10 mag geven? Ik heb nog geen vijf reacties in deze thread dus met alle respect, je mag mij altijd zeggen als dit niet de norm is hoor. Ik vond Jack Nicholson gewoon subliem in die film, die man is legendarisch en dat is objectief ;)

Ben overigens echt benieuwd naar anderen hun rating en niet die van IMDB of Rotten Tomatoes.

Ik heb te weinig tijd om die tijd te verspillen aan films die ik waarschijnlijk zelf slecht ga vinden. Weet dat ik me er niet altijd door zou mogen laten leiden, maar iets dat op IMDB onder de 6 scoort, ga ik waarschijnlijk niet bekijken, zover vertrouw ik de indicatieve gemiddeldes nog wel. Dat gezegd zijnde, weerhoudt niks mij om alsnog mijn eigen mening te vormen. Er zijn films die een 6 scoren op IMDB die ik met gemak beter vind dan films die pakweg een 8.3 scoren.

Edit:

Welk gedoe? Als je niet tegen een gezonde discussie kunt snap ik niet goed wat je op een forum doet :unsure:

Ieder zijn mening, maar ik vind het ridicuul om eerst te kijken naar een rating alvorens de film te zien. Kijk gewoon naar de film en kom er zelf achter of het goed of slecht was zou ik zeggen. Ik mis echt de videotheken; in het weekend er naar toe rijden en dan de achterkant bekijken en zien of de samenvatting van de film je interesseert. Trailers en 'movie scenes' werden niet gebruikt om films te huren. Je bekeek de cover, indien interesse las je de samenvatting met max 3 foto's van de film. Goeie oude tijd.

Nu wil ik weten wat jouw ratings zijn van de drie LOTR films aangezien je hier een redacteur bent :)

Hier is een trailer van The Fellowship of the Ring in 2006, amper een jaar later na de start van YouTube:

Dat filmpje heeft de tand des tijds doorstaan net als de films. Wel geen 4K of HDR wat tegenwoordig een vereiste is.

Terug
Bovenaan