Mijn hottest Tarantino take blijft dat hij wat meer materiaal van andere schrijvers had moeten verwerken ter afwisseling van zijn “eigen” films #JackieBrown4Life.
The King
Meeslepend, goed gemaakt en knappe acteerprestaties van Chalamet en Edgerton. Hoewel gebaseerd op plays van Shakespeare en ik niet weet hoe het daarin zat met de historische accuraatheid, krijgt hij voor het gebrek daaraan toch een minpuntje. 7/10
Damn stungunner hoe kunt ge het beste van deze film niet vermelden: het ’Pepe Le Pew’-Frans van Robert Pattinson!
Der Amerikanische Freund (Wim Wenders, 1977) - 9/10
Helemaal mijn soort film, kruising tussen een film noir en een existentieel drama. Schitterende vertolkingen van Bruno Ganz en Dennis Hopper en heel erg mooie cinematografie.
Something Wild (Jonathan Demme, 1986) - 8.5/10
Married To The Mob (Jonathan Demme, 1988) - 8/10
Demme double bill, van beide films heel hard genoten. Allebei typische eighties films met een high concept (yuppie breekt uit z’n schelp door vrije ziel, FBI agent valt voor mafiavrouw) maar Demme haalt veel meer uit het materiaal dan ik verwacht had.
The Cook, The Thief, His Wife and Her Lover (Peter Greenaway, 1989) - 8/10
Gezien toen ik vrij jong was en toen wist ik niet waar ik naar zat te kijken, vond ’m deze keer heel goed. Greenaway heeft een heel unieke stijl in deze film, moet eens andere films van hem opzoeken.
Once Upon A Time In America (Sergio Leone, 1984) - 7.5/10
Deze vond ik helaas iets minder goed dan de eerste keer. Gewoon veel te lang en Leone maakt het nodeloos ingewikkeld met die tijdssprongen. Ook een raar gevoel bij de verkrachtingsscènes hoewel ik ze wel begrijp in de context van de film. Maar uiteindelijk nog een goeie gangsterfilm.
The Virgin Spring (Ingmar Bergman, 1960) - 6.5/10
Deed me veel minder dan de andere films die ik al van Bergman gezien heb maar niet slecht.
Hardcore Henry (Ilya Naishuller, 2015) - 5.5/10
Technisch heel cool om te zien en ze weten de gimmick lang genoeg te rekken maar de film zat voortdurend op het randje om hoofdpijn uit te lokken