Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ahem, ik rijd met ne Volvo jongens. Da's 3x hé @Lint
Ma godverdomme effe op mijn kap zitten en zelf met zo ne kutbak rijden.
maxresdefault.jpg

The Super Mario Bros. Movie

Gewoon heel plezante 90 minuten, om er dan nog een half uur 'easter egg' filmpje achter te bekijken. Het zit echt bomvol in de achtergrond.

TMNT Mutant Mayhem, mooi geanimeerd en leuke film :) enkel jammer dat ze van Donnie té hard een Michelangelo hebben willen maken

Ik ben redelijk blind in The Last Duel gegaan. Mijn eerste gevoel na een half uur was: Fijn gemaakt entertainment in een goed uitgewerkte setting, maar hoe gaan ze dit in godsnaam 2,5 half uur rekken.

Oh..OH? Zo dus. Door hetzelfde verhaal vanuit drie standpunten te brengen krijg je nuances. Het is enorm boeiend om te zien hoe personages hun eigen interpretaties van de feiten geven en hoe puzzelstukjes ingevuld worden. Jodie Comer is uiteraard de hartverscheurende kern van de film, maar ook Driver, Affleck en vooral Damon zijn sterk op dreef als de drie grootste douchebags in recent filmgeheugen.

- After Yang (2021) 6/10

- Flash Gordon (1980) 7/10

- Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023) 5/10

- Mad Max: Fury Road (2015) 9/10*

- Once Upon a Time in China (1991) 7/10

- Once Upon a Time in China II (1992) 8/10

- Angel Heart (1987) 8/10*

No Hard Feelings

Romcom die snel vergeten gaat zijn. Jennifer Lawrence ziet er met momenten wel gruwelijk lekker uit. Maar andere momenten (vooral in het begin) lijkt het dan weer alsof er iets te hard aan haar kop is gesleuteld.

Maar zou ik ze uit mijn bed trappen? Nee hoor.

Heart Of Stone

Gal Gadot is nog altijd niet grappig en acteert zoals een houten plank.
De nieuwe actieheldin gaat ze voorlopig niet worden en daar gaat dit vehikel dat alle kanten op gaat niets aan veranderen.

Deze avond was het de zaak Alzheimer op vrt, dit was re-watch nr...?

Keigoeie film, alleen al die dinges waren geweldig, ja wa was da nu weer, hoe noemt ge dat ?

En er was ook een bekende ex portier, waarvan ik zijn naam even vergeten ben, Tom Tom, kunde da nu geloven, ik zou het duzend keer kunnen zeggen... Nee het komt nimeer...

Al bij al vond ik deze film euh. Ja hoe was die eigenlijk, effe nadenken. Ik zal binnenkort nog eens een bijkomend antwoord posten, als het mij terug te binnen schiet ofzo...

Beste film uit de Trilogy is misschien even overdreven als gedrocht, maar het is voor mij toch wel een zeldzame Trilogy dat weldegelijk als één geheel aanvoelt. Verder is er nog.. euhm.. The euhm.. fuck er verneuken veel franchises het met de 3e of 4e film.
Ik volg toch ook @TRUMP dat Back To The Future part 2 de beste uit de reeks is.
Wetende dat oorspronkelijk geen tweede en derde film gepland was, is het wel uitzonderlijk dat dit zo als een geheel aanvoelt.
Voor de tweede film hebben ze zelfs scènes uit de eerste film, waarnaar opnieuw wordt toegereisd, opnieuw moeten draaien, doordat dit oorspronkelijk niet gepland was.

Gran Turismo

fysiek pijnlijk, deze film.
misschien is het beter als je zelf geen sim-racer met kennis van de autosport bent, zoals de schrijvers van dit gedrocht, maar voor mij was dit één van de slechtste films die ik ooit gezien heb.

14 uur op de vlieger gezeten dus:
Guardians of The Galaxy Vol 3
Ale toch nog eens een aangename Marvel film. De minste van de 3 Guardians films vond ik maar toch een paar keer met de krop in de keel gezeten en een paar keer goed gelachen.

Top Gun
Sooo gay. Loved it. Highwaaaay to the Daaaaanger Zoneeee.

Empire Strikes Back
Beste Star Wars film.

Two Towers
Vond het vroeger altijd de minste van de trilogie maar ik denk eigenlijk dat ik tegenwoordig meer begin te neigen naar Return of the King als mijn minst favoriete van de 3... (blijven alle 3 toppers voor de duidelijkheid)

Malignant

Horror van James Wan, die toch een paar best ok films heeft gemaakt, maar hier slaat hij de bal toch mis. Niet alleen de kinderlijke manier waarop het verhaal verteld wordt, de huizenhoge cliché's en de belabberde acteurs, maar ook het compleet idiote laatste deel van de film. Toch nog een paar punten voor het redelijk originele verhaal. 3,5/10

Bird Box Barcelona
Minder dan de eerste, maar op zich niet slecht. Altijd wel benieuwd hoe die wezens eruit zien. Ctulhu?

Hearth of Stone
Ik moet hem straks verder zien maar ben in slaap gevallen in midden van de film. Zoals hierboven omschreven werd Gal Gadot, misschien top van een vrouw, maar qua acteren is het toch soms zeer steriel of ongemakkelijk zelfs.

Rec 2007
Waar ik hem toendertijd nog een 8/10 zou geven nu een 7 omdat een deel van de suspens die je hebt als je hem de eerste keer bekijkt de film toch wel wat sterker maakt.

The Whale: Kvond die meer dan uitstekend. Puik acteer werk van Brendan. Absurd hoe goed die fatsuit eruit ziet, ik snap de oscars voor beste smiksters.

The Menu: Ook meer dan behoorlijk. Ms sis het omdat ik zo weinig films zie tegenwoordig, maar ik heb er van genoten. Sfeertje zat goed.

Todo nu: Everything all at once en The Northsman en the lighthouse.

The Last Duel
Goeie film. Wel leuk concept waardoor je telkens iets meer teweten komt. Ik had misschien geen blond haar gekozen voor Ben Affleck :unsure:

Blade Runner 2049
Rewatch. Blijft een huzarenstukje van Villeneuve, zeker als onverwacht vervolg op een ander meesterwerk. Elk shot zou een wallpaper kunnen zijn. Perfection

Terug
Bovenaan