Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Mission Impossible Dead blablabla. (2023).

Ik was al geen fan van Fallout, en deze is dan nog eens een tikkeltje trager met nog minder praktische actie en een verhaal waar ik nog voor de openingscredits al geen bal om gaf. Misschien ben ik de franchise wel ontgroeid.
Ghost Protocol is waar het piekt voor mij. Niet te serieus, en de actie blijft op een mooi tempo komen met indrukwekkende setpieces.

Deze laatste 2 MI's zijn ze precies tot het besef gekomen, wat kunnen we nog met een 60+er doen? Right smijt hem nog eens van een berg, maar deze keer met ne moto. En ja laat hem nog eens lopen. Is toch vastgelegd in zijn contract.

Hij had qua actiefilms met Top Gun II moeten eindigen.

Allez, ik vond MI Fallout schitterend :D

Gisteren Indiana Jones and the Dial of Destiny gezien in de cinema en echt overwogen om tijdens de pauze naar huis te gaan. Een script met even veel inhoud als iemand die om half 11 nog snel hun huiswerk van de volgende dag wil maken, net iets te veel onlogische momenten die me uit de film bleven halen en actiescenes die me niet konden boeien (ik heb het nu wel echt gehad met gevechten bovenop treinen die dan in tunnels rijden)

Ik verschoot toen ik zag dat het door James Mangold geregisseerd was, had er toch veel meer van verwacht

You don't mess with the Zohan (rewatch)

Staat sinds kort op Netflix dus voor een ontspannen zondagavond ideaal. I know, Adam Sandler is makkelijk af te kraken en het is zeker niet voor iedereen, humor is nu eenmaal subjectief, maar toch zijn er weinig comedy's van de laatste jaren die me echt doen lachen, en hier is dat toch op regelmatige basis het geval. Wordt wel wat minder naar het einde toe en het accent van Emmanuelle Chriqui is ronduit ergerlijk. 8/10

Indiana Jones and the Dial of Destiny

Ik verschoot toen ik zag dat het door James Mangold geregisseerd was, had er toch veel meer van verwacht
Hot take, ik vind James Mangold wat overrated. Er ontbreekt voor mij altijd net dat beetje extra.

De films die ik van de man heb gezien: 3:10 to Yuma, Knight and Day, The Wolverine, Logan, Ford v Ferrari en Indiana Jones and the Dial of Destiny. Waarvan ik 3:10 to Yuma toch de beste van de hoop vond. The Wolverine en Logan vond ik in tegenstelling tot velen maar overrated.

Ik moet Knight and Day nog eens opnieuw zien, is blijkbaar alweer 13 jaar geleden toen ik die in de bioscoop zag. Was toen een entertainment zomerfilmpje.

Ik vond Logan een vreselijke film. Geen idee waarom je een iconisch personage zo'n deprimerend einde zou willen geven.

Van Ford VS Ferrari was ik wel fan, alsook van Walk the Line.

Anyway, ik denk dat Mangold meer onder de categorie 'vakman' dan 'auteur' valt.

Hot take, ik vind James Mangold wat overrated.
Ja, ik snap ook niet zo goed waarom hij een 'grote naam' is geworden. Hij heeft wel leuke films gemaakt (Ford v Ferrari op kop voor mij), maar zijn Wolverine en Logan films waren echt vreselijk.
Ik vond Logan een vreselijke film. Geen idee waarom je een iconisch personage zo'n deprimerend einde zou willen geven.
Agreed
Van Ford VS Ferrari was ik wel fan, alsook van Walk the Line.
Agreed
Anyway, ik denk dat Mangold meer onder de categorie 'vakman' dan 'auteur' valt.
Agreed

Het is misschien licht off topic maar ik meld het hier ook maar eens omdat ik het zo'n geweldige aflevering vond.

Zomergasten op NPO 1 gisteren was drie uur lang luisteren en kijken naar fragmenten gekozen door Hoyte van Hoytema. Een mens waar ik toegegeven ook nog nooit van gehoord had. Maar dat is een Nederlands-Zweedse cinematograaf/DOP, is de vaste cinematograaf/DOP van Nolan (Oppenheimer, Tenet, Dunkirk, Interstellar) maar ook onder meer gewerkt aan Ad Astra, Her, The Fighter, Lat den ratte komma in, Tinker Tailor Soldier Spy, Nope, .... Academie gevolgd in Polen (na Nederland gedesillusioneerd te hebben verlaten) met onder andere les van Kieslowski en Polanski... .

Ik vond het als filmliefhebber geweldig interessant (draait niet 100 op 100 puur over film altijd maar toch).

Laatst bewerkt:
Zelf vooral wat rewatches aan het doen van franchises.
Mission: Impossible 3
Geen slechte film, maar de grainy en shaky stijl van deze film is niet de beste look die de reeks gehad heeft. Ik denk zelfs dat ik de nu-metal xXx vibe van M:I2 nog meer dig.

Mission Impossible: Ghost Protocol
Jawel, al een heel stuk vooruit op de vorige uit de reeks. Goede cinematografie die tenminste deftig de actie en de stunts op beeld kan vatten zodat je als kijker echt beseft wat er gebeurt, in plaats van berekend gokwerk te moeten doen tussen al de knip-en-plak om een totaalbeeld te kunnen vormen van de actie. Fijn IMF-team ook, jammer dat Paula Patton niet langer van de partij was bij de volgende films.

Mission Impossible: Rogue Nation
Deze heeft zowat dezelfde groove als zijn voorganger en introduceert enkele nieuwe personages die van groot belang zullen zijn in de franchise. Rebecca Ferguson is een geweldige toevoeging, en haar jurk tijdens onze introductie met het personage is er een voor de history books. Voor de rest vind ik deze een beetje een formulaïsche spy action flick, maar daar is uiteraard niets mis mee.

Mission Impossible: Fallout
Ja hoor, dit is hem wel. Bigger en better dan de vorige: bikkelharde vuistgevechten, heerlijke high speed chases, zowel in vrije val over Parijs, doorheen de straten in autos en op motos, en dan een onvergetelijke showdown tussen de bergen in Kashmir.
Ook net gisteren een rewatch van alle MIs afgerond. Grotendeels dezelfde mening als jij, al zet ik Rogue Nation boven Fallout:
  • MI1: Best nog steeds leuke spy thriller. Minder actie-gericht dan de anderen, al zitten er toch ook al heel wat dikke stunts en iconische scenes in. Voelt jammer genoeg wel wat gedateerd aan.

• MI2: Absolute fucking garbage, what were they thinking.

• MI3: Beter dan 2, maar deze film lijdt onder het feit dat ze alles "te cool" willen doen lijken. Teveel scenes met geposeer, bad-ass oneliners, etc etc. De film is ook gatlelijk. PSH is en blijft wel de man !

• MI4 - Ghost Protocol: Grote stap vooruit op de meeste vlakken. De film ziet er goed uit, het verhaal is OK, cast-toevoegingen zijn leuk, zelfs Renner stoort me deze keer niet. De stunts zijn deze keer 2 trappen omhoog (Burj Khalifa, autogarage).
    Maar ... ze proberen de film TE goed te maken, alsof ze de boel een artsy kantje willen geven. Het resultaat is met momenten nogal saai.
    Oh, en die Indian guy scene is ronduit belachelijk.

• MI5 - Rogue Nation: Fuck yeah, hier hebben ze helemaal hun ding gevonden, en zet de toon voor de serie vanaf nu, en ik ben helemaal mee.
    Het is een kleine breuk met de vorige, ze stappen vooral weg van het "cool" en "artsy" gehalte, en focussen zich gewoon op wat ze goed doen: Goed en spannend verhaal, high stakes, vette actiescenes, dikke stunts, met nu en dan wat om te lachen. I love it. De dikste stunts zitten imo ook in deze film (die onderwater stunt :eek::eek::eek:).

• MI6 - Fallout: Gaat verder op hetzelfde elan als de vorige. De actiescenes zijn wat vuiler en bruter (which I like), maar het verhaal kan mij geen drol schelen. Cavill zijn bicep reload blijft wel cool :laugh:
    henrycavill-arm.gif

• MI7 - Dead Reckoning: Voor mij dus de culminatie van alle goede dingen van de voorgaande films. Ik ga deze nog minstens 1 keer in de cinema zien :love::love::love::love:

Conclusie: 7>5>6>4>3>1>2
Ik kan niet wachten voor Dead Reckoning part 2 !

Mission Impossible Dead blablabla. (2023).

Ik was al geen fan van Fallout, en deze is dan nog eens een tikkeltje trager met nog minder praktische actie en een verhaal waar ik nog voor de openingscredits al geen bal om gaf. Misschien ben ik de franchise wel ontgroeid.
Ghost Protocol is waar het piekt voor mij. Niet te serieus, en de actie blijft op een mooi tempo komen met indrukwekkende setpieces.

Deze laatste 2 MI's zijn ze precies tot het besef gekomen, wat kunnen we nog met een 60+er doen? Right smijt hem nog eens van een berg, maar deze keer met ne moto. En ja laat hem nog eens lopen. Is toch vastgelegd in zijn contract.

Hij had qua actiefilms met Top Gun II moeten eindigen.
Ik ben het vaak met u akkoord, maar bij deze staan we dus lijnrecht tegenover elkaar :).

Ik ben hem mede door uw review hier gaan zien in de cinema hé dus euhm.. Wel ge zijt nog altijd ne coole pé *knuffel*

Fallout ben ik iets teveel mee gegaan in de hype/trailers van die dwaze Halo jump wat voor mij langs geen kanten te lezen viel of het nu een praktische stunt was of niet. Toilet scene met Cavil was wel top.

You don't mess with the Zohan (rewatch)

Staat sinds kort op Netflix dus voor een ontspannen zondagavond ideaal. I know, Adam Sandler is makkelijk af te kraken en het is zeker niet voor iedereen, humor is nu eenmaal subjectief, maar toch zijn er weinig comedy's van de laatste jaren die me echt doen lachen, en hier is dat toch op regelmatige basis het geval. Wordt wel wat minder naar het einde toe en het accent van Emmanuelle Chriqui is ronduit ergerlijk. 8/10
Hello down there! You're digging the hole deeper and deeper! XD
Heerlijke film in de tijd, wel eeuwigheid geleden dat ik die nog eens gezien heb :D

Het is misschien licht off topic maar ik meld het hier ook maar eens omdat ik het zo'n geweldige aflevering vond.

Zomergasteren op NPO 1 gisteren was drie uur lang luisteren en kijken naar fragmenten gekozen door Hoyte van Hoytema. Een mens waar ik toegegeven ook nog nooit van gehoord had. Maar dat is een Nederlands-Zweedse cinematograaf/DOP, is de vaste cinematograaf/DOP van Nolan (Oppenheimer, Tenet, Dunkirk, Interstellar) maar ook onder meer gewerkt aan Ad Astra, Her, The Fighter, Lat den ratte komma in, Tinker Tailor Soldier Spy, Nope, .... Academie gevolgd in Polen (na Nederland gedesillusioneerd te hebben verlaten) met onder andere les van Kieslowski en Polanski... .

Ik vond het als filmliefhebber geweldig interessant (draait niet 100 op 100 puur over film altijd maar toch).
Oh shit! Machtig, ik zal het zeker checken.

Ik denk dat ik alleen de eerste Mission: Impossible heb gezien, kan je de rest in willekeurige volgorde bekijken of zit er een lijn in?

Ik denk dat ik alleen de eerste Mission: Impossible heb gezien, kan je de rest in willekeurige volgorde bekijken of zit er een lijn in?
Idem. Was indertijd niet overtuigd door de eerste film en daardoor heb ik de rest van de reeks nooit nog enige aandacht gegeven, maar over de laatste films lees ik zoveel positieve dingen dat mijn nieuwsgierigheid toch getriggerd is. Alleen kut dat ze nergens te streamen vallen bij ons (als ik mij niet vergis )

Idem. Was indertijd niet overtuigd door de eerste film en daardoor heb ik de rest van de reeks nooit nog enige aandacht gegeven, maar over de laatste films lees ik zoveel positieve dingen dat mijn nieuwsgierigheid toch getriggerd is. Alleen kut dat ze nergens te streamen vallen bij ons (als ik mij niet vergis )

Wat @Killjoy zegt. Ge kunt perfect op Rogue Nation inpikken. Ge mist dan wel 1 belangrijk plotpunt, maar dat kunnen we u hier ook vertellen dan.
3 en 4 zijn ook wel de moeite imo.
Eerste drie zijn perfect inwisselbaar. Vanaf Ghost Protocol zit er een lijn in. Rogue Nation / Fallout is een tweeluik zelfs.

Ik geef u m'n blurays mee volgende keer ik u zie.

Terug
Bovenaan