Zelf vooral wat rewatches aan het doen van franchises.
Mission: Impossible 3
Geen slechte film, maar de grainy en shaky stijl van deze film is niet de beste look die de reeks gehad heeft. Ik denk zelfs dat ik de nu-metal xXx vibe van M:I2 nog meer dig.
Mission Impossible: Ghost Protocol
Jawel, al een heel stuk vooruit op de vorige uit de reeks. Goede cinematografie die tenminste deftig de actie en de stunts op beeld kan vatten zodat je als kijker echt beseft wat er gebeurt, in plaats van berekend gokwerk te moeten doen tussen al de knip-en-plak om een totaalbeeld te kunnen vormen van de actie. Fijn IMF-team ook, jammer dat Paula Patton niet langer van de partij was bij de volgende films.
Mission Impossible: Rogue Nation
Deze heeft zowat dezelfde groove als zijn voorganger en introduceert enkele nieuwe personages die van groot belang zullen zijn in de franchise. Rebecca Ferguson is een geweldige toevoeging, en haar jurk tijdens onze introductie met het personage is er een voor de history books. Voor de rest vind ik deze een beetje een formulaïsche spy action flick, maar daar is uiteraard niets mis mee.
Mission Impossible: Fallout
Ja hoor, dit is hem wel. Bigger en better dan de vorige: bikkelharde vuistgevechten, heerlijke high speed chases, zowel in vrije val over Parijs, doorheen de straten in autos en op motos, en dan een onvergetelijke showdown tussen de bergen in Kashmir.