Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Auto's, TETN en over the top actie. Simpel toch? Heb er 1 of 2 nog meegepikt bij de schoonouders en moet toch ook toegeven, qua standalone actie scenes hebben ze hier en daar toch wel fameuze setpieces. Aan de Ghibli liefhebbers hier, check ook zeker eens "Modest Heroes" op Netflix. 3 shorts. Allen de moeite.

A Quiet Place eindelijk gezien. Net toen ik rond het eerste half uur na de zoveelste muzikale emotieve overgeforceerde scene op het punt stond deze af te zetten, begint de film dan eindelijk toch. Uiteindelijk beter dan verwacht en blij da'k hem niet heb uitgezet.

Ik kan de FF hype wel ergens snappen. Het is de ideale film om savonds met chips en een pint in een wife beater zonder na te denken naar de tv te gapen. Af en toe moet dat kunnen.

Voor zij die zich er niks bij kunnen voorstellen:

7d0a03f5df9acab8aa0439115d165cd5--geoffrey-hughes-keeping-up-appearances.jpg

Doctor Sleep (Mike Flanagan, 2019)

Ik was niet echt overtuigd van deze. Te lang, niet genoeg focus en de makers hadden wat meer hun eigen ding mogen doen dan telkens te refereren naar The Shining. Een deel daarvan zal wel aan het bronmateriaal van Stephen King liggen, maar ook qua stijl en atmosfeer kijkt Flanagan soms wat te braaf naar de film van Kubrick. En de slechteriken waren ook niet heel overtuigend, hoewel Rebecca Ferguson wel prettig was om bezig te zien.

De recente HBO reeks van Watchmen zou eigenlijk een goed voorbeeld geweest zijn van iets dat trouw blijft aan een iconische voorganger maar er toch een eigen ding mee doet.

Heb eigenlijk ook nooit begrepen hoe F&F zo succesvol is geworden. Ligt waarschijnlijk wel aan het feit dat ik Vin Diesel niet zo goed vind als acteur (buiten groot en private ryan).
De reeks is begonnen toen de tuningscene volop aan het bloeien was. Na verloop van jaren is het meer een actie reeks geworden maar met auto's als rode draad.

Doctor Sleep (Mike Flanagan, 2019)

Ik was niet echt overtuigd van deze. Te lang, niet genoeg focus en de makers hadden wat meer hun eigen ding mogen doen dan telkens te refereren naar The Shining. Een deel daarvan zal wel aan het bronmateriaal van Stephen King liggen, maar ook qua stijl en atmosfeer kijkt Flanagan soms wat te braaf naar de film van Kubrick. En de slechteriken waren ook niet heel overtuigend, hoewel Rebecca Ferguson wel prettig was om bezig te zien.

De recente HBO reeks van Watchmen zou eigenlijk een goed voorbeeld geweest zijn van iets dat trouw blijft aan een iconische voorganger maar er toch een eigen ding mee doet.
Heeft iemand de Director's Cut hiervan al gezien? Ik dacht dat die nog een halfuur toevoegde. Vond Doctor Sleep best te pruimen. Enkel het einde viel me wat tegen. Zoals veel van Stephen Kings verfilmingen. Rebecca Ferguson deed het echt goed :love:

Crimes and Misdemeanors (1989)

8.5/10

Mijn eerste Woody Allen film in jaren. Ooit als zeer prille twintiger Annie Hall gezien en vond ik toen maar matig. Was er wellicht gewoon te jong voor.

De reeks is begonnen toen de tuningscene volop aan het bloeien was. Na verloop van jaren is het meer een actie reeks geworden maar met auto's als rode draad.
Fanbase gebouwd op autojohns dus.

Heb ooit gelezen dat in Diesel zen contract staat dat hij elke fight in die films moet winnen en dat The Rock dat dan ook wou. Omdat de scenaristen de mogelijkheid willen behouden om die 2 met elkaar te late vechten zou er nu in zen contract staan dat hij niet moet winnen maar wel meeste raak moet slaan. En na dat te lezen was mijn goesting om ooit die films uit te zien volledig voorbij

Recent gezien,

On the Rocks (2020) 6/10 Bill Murray redt de film
Year of the Dragon (1985) 5/10
Germany Year Zero (1948) 7/10
Night is Short, Walk on Girl (2017) 8/10
The Good, the Bad and the Ugly (1966)* 9/10
Peninsula (2020) 7/10 Heel lage verwachtingen door de vele slechte reviews maar viel heel goed mee (einde was wel slecht)
Starship Troopers (1997)* 8/10
Long Shot (2019) 7/10
The Seventh Seal (1957)* 9/10
Luca (2021) 6/10

The Tomorrow war: tja, met zo'n verhaal weet ge dat ge niet te hard moogt nadenken. Het enige geloofwaardige in de films is we allemaal ooit sterven. De beestjes waren Jurassic park mixed met aliens of zo. Goed voor 1x en binnen 10 jaar nog eens omdat ge niet meer weet waarover het nu juist ging.

Ik vond hem nog wel te pruimen. Even niet nadenken en genieten zoals ik bij elke Disney live-action wel doe.

Recent gezien,

On the Rocks (2020) 6/10 Bill Murray redt de film
Year of the Dragon (1985) 5/10
Germany Year Zero (1948) 7/10
Night is Short, Walk on Girl (2017) 8/10
The Good, the Bad and the Ugly (1966)* 9/10
Peninsula (2020) 7/10 Heel lage verwachtingen door de vele slechte reviews maar viel heel goed mee (einde was wel slecht)
Starship Troopers (1997)* 8/10
Long Shot (2019) 7/10
The Seventh Seal (1957)* 9/10
Luca (2021) 6/10
Bergman fanclub +1?

RUST CREEK op netflix.

gohja typische girl gets lost in the woods and meets crazy hillbilly's film.

viel wel mee. maar origineel was het natuurlijk niet.

Black Widow.

Aangenaam Marvel-vermaak. Natasha en Yelena deden het goed, maar ik vond Alexei een heerlijk lomp personage.

Gisteren ook Black Widow gezien.

Enkele van mijn bevindingen:

- Gelukkig niet al te veel politiek correcte zever.
- Ze hebben blijkbaar bij deze de moeite niet gedaan om te verbergen dat Scarlet in werkelijkheid niet al groot is.
- Leuke actiescenes.
- Taskmaster wordt na onthulling minder badass.
- Accent waarmee ze spreken is vervelend

Ga hem met plezier nog een tweede keer bekijken.

In de Cityscoop in Roeselare wel een probleem met het geluid blijkbaar. 1u45 lang was het te luid en laatste 15min was het net alsof de personages met hun hand voor hun mond praatten 😵‍💫

En nog steeds heb je mensen die nog voor de aftercredits al bijna terug in hun auto zitten haha

Tenki no ko [Weathering with You] (2019): 7/10
Raya and the Last Dragon (2021): 6/10

Mijn top 10 regisseurs... hmm tricky one (en meer luck-based dan skill-based door dat je dan toch best een groot aantal nummer van hun films zou moeten gezien hebben). Maar op dit moment, met beste film schuingedrukt

1. Sion Sono - 5 gezien - Love Exposure
2. Stanley Kubrick - 6 gezien - Eyes Wide Shut
3. Ki-duk Kim - 5 gezien - Spring, Summer, Autumn, Winter... And Spring
4. Gaspar Noé - 5 gezien - Climax
5. David Cronenberg - 3 gezien - Videodrome
6. Nicolas Winding Refn - 3 gezien - The Neon Demon
7. Asghar Farhadi - 4 gezien - About Elly
8. Felix Van Groeningen - 5 gezien - De Helaasheid Der Dingen (hoewel Ex Drummer van Mortier nog beter is)
9. Quentin Tarantino - 5 gezien - Reservoir Dogs
10. Alexander Payne - 3 gezien - Nebraska

Ari Aster en Robert Eggers komen er wel bij als ze nog 1 keer me kunnen imponeren, maar ze hebben nog maar 2 films geregisseerd. Sowieso is dit wel iets waar nog heel veel verandering in zal komen (denk ik).

Terug
Bovenaan