Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Het is al een tijd geleden dat ik die heb gezien, maar:
Worden de originele plannen van de schoolreis niet gewijzigd door spiderman / die assistent van Tony Stark / Mysterio? In elk geval toch zoiets :p
Of dat het geheel minder belachelijk maakt laat ik aan u over, het blijft een superhero movie :p
In plaats van naar Parijs, gaan ze dan naar Praag (niet door Mysterio, maar door die zwarte burger wat de Avengers onder controle probeerde te houden). En na 1 avond Praag zouden ze dan naar huis gaan, dat na aanpassing (door Mysterio) van hun terugreis via London zou verlopen waar ze dan nog enkele uurtjes rondlopen.
Blijft ridicuul dus. :)

Timeloop time!

Deze zou ik durven aanraden. Slasher filmpje over iemand die in een timeloop vast zit. Zit goed in elkaar. 7/10.
Deze gecheckt en inderdaad wel leuk. Begint heel cliché maar uiteindelijk zit er toch wat meer vlees aan dan ik eerst had verwacht.

Mission Impossble: Ghost Protocol. Deel 4 van de reeks. Zelfde mix van spionage en actie als deel 3. Ik was geen fan van het liefdesplot in deel 3 maar toch plaats ik nummer 3 boven Ghost Protocol. De prestatie van Philip Seymour Hoffman zit daar zeker voor iets tussen.

Wonder Woman 1984
8/10

Zeker niet slecht, zelf beetje beter dan de eerste vond ik. Alleen het einde vond ik een beetje open, zeker in verband met Barbara en Maxwell.

Justice League: Zack Snyder
8,5/10

Schande dat deze dus niet eerst is uitgekomen in vergeleken met de rommel in 2018.

Conclusie van beide films: ik verschiet ervan wel hoe sterk en snel Wonder Woman is ? Dacht dat zij à la captain America zou zijn (maar nog sterker en sneller) , maar ze komt imo echt wel op niveau van "bijna" Superman.

Nobody

Geen groot fan van Hardcore Henry maar het is wel duidelijk dat Naishuller een talent is met praktische actieshots. Benieuwd wat hij ooit met een groot budget project zal doen.
Dit was alvast een meer verfijnde 90tal min waar hij met een goed gevoel voor humor op albekende tropes inspeelt. Als je de buik vol hebt van melkmuil superhelden en nog eens een oude zak overtuigend kont wilt zien schoppen dan is deze zeker aan te raden.

En ik heb hem waarschijnlijk al eens gedeeld maar mijn M:I ranking komt Ghost Protocol zelfs op n1.
Die luchtige toon was nu eens perfect om de serie relevant te houden. M:3 shoots its load in the opening act en kan dan niet echt meer veel beter doen, maar Hoffman was idd wel overtuigend.

M:I GP > MI1 > M:I RN > MI3 > Fallout > M:I 2

Love and Monsters. Aangezien m'n vriend de late heeft en ik moet wachten met de Mission Impossible's, eens door Netflix gegaan en hier op uitgekomen.

Gewoon leuk popcorn entertainment. Soms wat cliché en bepaalde dingen ziet ge wel op voorhand komen maar dat verpest de fun niet imo.

Saint Maud: sterke debuutfilm, al had ik er stiekem nog wel meer van verwacht. Vooral het laatste shot is ijzingwekkend

net brothers gezien met tobey maguire and jake gyllenhaal.
Zie beiden heel graag spelen. I dunno really, film raakt toch wel iets.
Tobey speelt erg sterk en die uitbarsting op einde. En dan die lichte streepjes muziek ertussen.
soms had ik iets van is dit alles, maar uiteindelijk toch heel pakkend.
moeilijk uit te leggen.

Snake Eyes. Wisselt enorm goeie momenten af met enorm meh momenten; slecht wordt het nooit maar dus wel wat underwhelming.

The good: De opening is een heel coole one-shot, de "achtervolging" tot aan de hotelkamer is ook knap gedaan, de verschillende standpunten zijn ook leuk. En imo nog het best van al is het eind:
Rick doet, tegen zijn natuur in, the right thing. Hij wordt gewaarschuwd door Dunne dat hij beter zoals altijd het geld aan neemt en de andere kant uit kijkt omdat hij anders de aandacht trekt en zo alles zou kwijtspelen. En dat gebeurt ook: de pers springt op hem, zijn corrupte natuur komt aan het ligt en hij speelt alles kwijt.

The meh: de ontknoping op de boardwalk, het plot dat soms wat zwak is en gaten vertoond.

Terug
Bovenaan