Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Highlander

Geen idee waarom ik deze nu pas gezien heb. Geniaal. En dien muziek man :love:
Ja Queen heeft daar een pak fijne nummers afgeleverd. Princes of the universe is een schijf :love:.

(Ik heb heeeeeeel lang gedacht dat het Princess of the universe was. Als uw band Queen heet, stel ik geen verdere vragen als ge "we're the princess of the universe" zingt)

Gisteren en vandaag: Zack Snyder's Justice League

WOW, wat een film :drool:

Die soundtrack...:music:, vooral
de scene met The Flash op het einde waar hij iedereen redt door de tijd terug te draaien, ik kreeg rillingen van de muziek
!!

En Steppenwolf eindelijk een badass.

De introductie van Darkseid is ook een feit, kom maar op met Justice League 2 (en 3) !! Don't fuck it up WB !!

Miracle Mile (1988)

Wat was dat man. Dikke aanrader voor 80s LA fans. After Hours (hoewel dat NYC wat natuurlijk) meets Night of the comet, inclusief grootste tonal shift in lange tijd: start als grappige romcom en verandert al snel
in een supertense rit om de bom te snel af te zijn.

Gisteren en vandaag: Zack Snyder's Justice League

WOW, wat een film :drool:

Die soundtrack...:music:, vooral
de scene met The Flash op het einde waar hij iedereen redt door de tijd terug te draaien, ik kreeg rillingen van de muziek
!!

En Steppenwolf eindelijk een badass.

De introductie van Darkseid is ook een feit, kom maar op met Justice League 2 (en 3) !! Don't fuck it up WB !!
Waar kunnen kijken?

Waar kunnen kijken?
Piratebay.

Trouwens, ik vraag me wel af in de Justice League film of er genoeg reclame is voor Mercedes, of het echt nodig was om 20% van de film in slow motion te tonen en of het 4 uur durende mediocre "spektakel" eigenlijk wel gemaakt moest worden.
Kudos though voor de érg brave 30 minuten totale beelden van ofwel de borstjes of de kont van Gal Gadot.

Ook net de Snyder Cut gekeken. Conclusie: beter maar nog steeds meh... Bleef toch nog wat op mijn honger zitten. Blij dat er wat meer verhaal in zat maar het hoefde ook geen 4 uur te duren.

Al kreeg ik op het einde ook wel zin in een vervolg toen ze op het einde de multiverse teasden.

Naked Lunch (1991): 6.5/10
Black Rain (1989): 7.5/10
Matchstick Men (2003): 7.5/10
Revolver (2005): 6/10

A litte late, maar dit had ik in februari gezien:

Februari
Films
14.
icon_on_demand.png
Bambi (David Hand, 1942) :: 7.5
15.
icon_on_demand.png
Babes in the Woods (Burt Gillett, 1932) :: 6.5
16.
tv.png
Ghost in the Shell (Rupert Sanders, 2017) :: 6.0
17.
tv.png
Krampus (Michael Dougherty, 2015) :: 7.0
18.
tv.png
Edge of Tomorrow (Doug Liman, 2014)
eye.gif
:: 7.0
19.
icon_on_demand.png
Onward (Dan Scanlon, 2020) :: 8.5
20.
icon_on_demand.png
Soul (Pete Docter, Kemp Powers, 2020) :: 7.0
21.
tv.png
Edward Scissorhands (Tim Burton, 1990) :: 7.0
22.
icon_on_demand.png
Color Out of Space (Richard Stanley, 2019) :: 8.5
23.
bluray.png
Point Break (Ericson Core, 2015) :: 7.0
24.
tv.png
De witte (Robbe De Hert, 1980) :: 7.0
25.
tv.png
The Spy Who Dumped Me (Susanna Fogel, 2018) :: 2.0

Statistieken
Totaal 12 films (maandgemiddelde: 12.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 1.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 10.

Totale speelduur: 1150 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Onward, Color Out of Space (8.5, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Spy Who Dumped Me (2.0).

Media-verdeling
bluray.png
1.
icon_on_demand.png
5.
tv.png
6.

JL Snyder Cut: Beter dan ik had verwacht. Steppenwolf zag er wel veel beter uit als in het orgineel maar Marvel doet het toch nog steeds veel beter in dit genre.

Hostiles: Wat een film! Christian Bale en Rosamund Pike zijn schitterend hierin. Het is niet zo zeer een klassieke western mss maar werd helemaal in het verhaal meegenomen.

Wat zijn die media types?
1 = dvd?
2 = streaming?
3 =??
Respectievelijk Blu-Ray, Streaming/On Demand en lineaire tv (opgenomen). Komt van WhatIWatch, die overzichtjes. Ik kon die niet op het vorige forum zo presenteren en het scheelt me een hoop tijd.

Manhattan Murder Mystery (Woody Allen, 1993)
Ben al een tijd afgehaakt bij Allen, enerzijds omdat er nu toch een reukje aan de man zit, anderzijds omdat hij de laatste 20 jaar maar 3 of 4 films gemaakt heeft die echt de moeite leken om te checken. Deze was geen hoogvlieger maar kon ik wel smaken. Allen z'n take op klassieke detectiveverhalen met weer goeie chemie met Diane Keaton.

Mr. Turner (Mike Leigh, 2014)
Prachtig in beeld gebracht en Timothy Spall zet schilder JMW Turner indrukwekkend neer als een norse, boertige, rochelende en knorrende beer. De film bestaat eerder uit een aantal kleine fragmenten uit de laatste 25 jaar van het leven van de schilder. Dat geeft op zich vrij goed weer wat voor persoon het moest geweest zijn, maar kijkt wat minder vlot weg dan een wat meer traditionele narratieve opbouw. En de stevige lengte maakt het soms wat moeilijker om de aandacht erbij te houden.

45 Years (Andrew Haigh, 2015)
Subtiel drama over een huwelijkscrisis dat tot hoger niveau getild wordt door de uitmuntende prestaties van Charlotte Rampling en Tom Courtnay.

Verder ook Mank, Judas and the Black Messiah en The Trial of The Chicago 7 gezien, maar daar ga ik misschien wat meer over vertellen in het Oscartopic als ik alle films gezien heb. Kan wel zeggen dat de eerste twee zeer goed meevielen en de laatste eigenlijk tegen viel.

ENOUGH met J-lo op netflix.

leuke , spannende film. helaas vrij realistisch voor de meesten onder ons denk ik (mannen die de drang hebben, ondanks gelukkig getrouwd toch nog es van ander vrouwelijk vlees te proeven :p ). dat slaan is er natuurlijk wel over.

Manhattan Murder Mystery (Woody Allen, 1993)
Ben al een tijd afgehaakt bij Allen, enerzijds omdat er nu toch een reukje aan de man zit, anderzijds omdat hij de laatste 20 jaar maar 3 of 4 films gemaakt heeft die echt de moeite leken om te checken. Deze was geen hoogvlieger maar kon ik wel smaken. Allen z'n take op klassieke detectiveverhalen met weer goeie chemie met Diane Keaton.
MMM is best leuk, inderdaad. Als ik me niet vergis is deze geïnspireerd op een murder subplot die oorspronkelijk on Annie Hall zat maar daar niet langer in paste. Welke Allens al gezien? Blijf ten alle tijden weg van Rifkin’s Festival. A new low, holy shit.

Mr. Turner (Mike Leigh, 2014)
Prachtig in beeld gebracht en Timothy Spall zet schilder JMW Turner indrukwekkend neer als een norse, boertige, rochelende en knorrende beer. De film bestaat eerder uit een aantal kleine fragmenten uit de laatste 25 jaar van het leven van de schilder. Dat geeft op zich vrij goed weer wat voor persoon het moest geweest zijn, maar kijkt wat minder vlot weg dan een wat meer traditionele narratieve opbouw. En de stevige lengte maakt het soms wat moeilijker om de aandacht erbij te houden.
Maar hoe goed is die cinematografie...

Naked Lunch (1991): 6.5/10
Black Rain (1989): 7.5/10
Matchstick Men (2003): 7.5/10
Revolver (2005): 6/10
WHOA ! BLACK RAIN ! heerlijke 80's zoals die zou moeten zijn. moet ik dringend nog eens opleggen.

hoe bad ass was die film wel niet, en die japanse setting :love:

Terug
Bovenaan