Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Twee Buster Keaton films, voordeel is dat ze niet lang duren en dat er wel wat luchtigheid in dit type film zit, hoewel toch serieuzer qua vibe dan bij Chaplin.

Sherlock Jr. (1924): 6/10
The General (1926): 6/10

Sherlock Jr. is best wel vrij experimenteel te noemen, wellicht de reden dat hij zo hoog is aangeschreven. Niet echt gegrepen door het plot, maar zitten leuke scènes in, in vooral het tweede gedeelte. Maar moeilijk te volgen.

The General is ook oké, maar het is geen film die ik in mijn all-time best of lijsten zou opnemen. Het was wel oké en ook doenbaar om te volgen. Niet verwacht trouwens dat het over de Amerikaanse burgeroorlog zou gaan, en dan nog uit het perspectief van "het zuiden". Zou vandaag geen waar geweest zijn.

Laatst bewerkt:
65.

Mooie locaties en shots.

Maar voor de rest een draak van een film helaas. Amper 85 minuten durend maar voelde als een eeuwigheid. Wat een saaie prent.
En die hoofdrolspeler ziet er precies uit als Keanu Reeves maar dan van de Lidl.

Ik heb wel medelijden met de man die de choreography/beelden heeft verzorgd. Deze man heeft echt goed werk geleverd, maar de rest van de film is gewoon een drol.

Laatst bewerkt door een moderator:
Imo is Silent Hill nog steeds de citizen Kane van videogame verfilmingen. Mario wel nog niet gezien maar voel ook niet echt de drang om die in de cinema te zien.

Pikachu was entertaining maar ook niets speciaal imo. Zelfde voor puss in boots. Geen slechte films natuurlijk maar naar mijn mening wel beetje overhyped.

Am I so out of touch? No it's the rest of the world that's out of touch. ;p

4e maand van het jaar en buiten Infinity Pool eigenlijk nog geen echte toppers gezien. :cry2:

Imo is Silent Hill nog steeds de citizen Kane van videogame verfilmingen. Mario wel nog niet gezien maar voel ook niet echt de drang om die in de cinema te zien.
Silent Hill indeed. En de eerste Sonic was veel entertainender dan die film ooit had mogen zijn. Ook een enorm goede adaptie van de game, en Jim Carrey maakt het helemaal af 👌.

Pikachu was entertaining maar ook niets speciaal imo. Zelfde voor puss in boots. Geen slechte films natuurlijk maar naar mijn mening wel beetje overhyped.
Puss is geen game verfilming hé:).

4e maand van het jaar en buiten Infinity Pool eigenlijk nog geen echte toppers gezien. :cry2:
Troost u, ik heb bijna nog niks gezien dit jaar. Ik heb een dringende inhaalslag nodig. I need my fix :headshake:

Puss in Boots: The Last Wish
Heerlijke animatie plus een schitterende voice cast.
Goldilocks and the Three Bears: Florence Pugh, Ray Winstone en Olivia Coleman :love:.
Verhaal zelf heeft echter weinig vet. Vond de film uiteindelijk een beetje overhyped moet ik zeggen.

Beetje flauw. Buiten een paar schrikmomenten niet echt beklijvend of spannend. 5/10

Cinemake gedaan en twas wel nog tof. Wel echt een kinderfilm, maar de nostalgie en easter-eggs maken zo veel goed. 7/10.

Flauw en voorspelbaar. 5/10.

Best nog een leuke film. Vooral het begin is awesome, maar de film verzwakt wel een beetje naar het midden toe en de politieke kant is minder interessant. 7/10.

Zijn er mensen hier die de Friedkin remake van 12 Angry Men hebben gezien? Zo ja, is die de moeite?

Stand by me (netflix)

Voor mij een zeer goede film over jeugdvrienden.
Nostalgie naar mijn jeugd bij het bekijken van deze film.
Het acteerwerk is soms wat ‘meh’, maar dat is zo vergeven.

Creed 3

Wat een inspiratieloze troep seg... De champ die terug moet komen uit pensioen om zijn oude nemesis een pak rammel te geven; hoe vaak hebben we dat trucje al gezien? Zelfs binnen de eigen franchise is het al gedaan. Ik ben fan van de Rocky films en de eerste Creed kon ik ook nog pruimen maar Creed 2 was al zwaar overbodig en deel 3 is zo waar nog veel overbodiger.

Wat ik al helemaal niet snap is dat die zo'n goeie scores krijgt. Op Rotten Tomatoes zit die rond de 90% - zowel van de critics als van het publiek. En vaak heb ik dan zoiets van "Ok, het is mijn smaak niet maar ik begrijp wel waar de waardering vandaan komt." maar in dit geval begrijp ik het echt niet. Is toch gewoon objectief geen hoogstaande film? Voorspelbaar, breinloos,... allemaal dingen die ik zeker kan waarderen maar dan moet het wel goed worden uitgevoerd. Creed 3 heeft gewoon nul ziel.

4/10

Primal Fear
Ik kende Richard Gere eigenlijk enkel van Pretty Woman en Hachi: A Dog's Tale, degelijk.
Norton in zijn eerste rol is wel magisch. Goed rechtbank drama met de nodige twists!

RETURN TO PARADISE (1998)

Erg spannende film vond ik, van 3 vinden die hash roken in Maleisië,
en 2 ervan keren terug naar huis, en de 3e (achterblijver) wordt gepakt (joaquin phoenix) voor het bezit er van.

de 3e krijgt de doodstraf, TENZIJ de andere 2 vrienden schuldig pleiten, terug komen naar Maleisië, en elk 3 jaar in maleisische cel doorbrengen.

Vond ik wel een doordenkertje dit....

Batman: Soul of the Dragon (2021) - 8/10

Een film waar verdomd weinig Batman in zit, maar die wel hoogst onderhoudend is. Er komen serieus wat exploitation tropes voorbij, maar met respect voor het bronmateriaal maakt het dit een heerlijke zit die je niet al te serieus moet nemen. Tijd vliegt voorbij, animatie is goed en de vechtscènes zijn uitstekend.

Boston Strangler (2023) - 8/10

Niet de meest originele misdaadfilm, maar de sfeer die hier wordt neergezet: ja, daar kan ik uren in vertoeven. Prachtig geschoten en enorm sfeervol, Knightley ontgoochelt niet en Carrie Coon heeft charisma te over.

Nos Batailles (2018) - 6/10

Deze Belgische prent schetst mooi hoe een gezin wordt geimpacteerd door een plotse verandering. Realistisch geschoten en vertolkt, maar tegen het einde iets te moraliserend naar mijn zin.

Possessor (2020) - 7/10

Gisteren gezien, maar hij is enorm onder mijn vel gekropen en laat me sindsdien niet meer los. Bij een rewatch gaat deze dus sowieso hoger scoren, neem ik aan. Enorm sfeervol, heerlijk eerie, heerlijk fucked up met een sausje body horror. Voelt aan als een langgerekte Black Mirror-episode, maar dan wel een hele goeie.

Geen film, maar wel een boek over filmkunst waar ik in ga beginnen. De verzegelde tijd van Andrei Tarkovski.

Dan kan ik bij een volgende Tarkovski wat wetenswaardige anekdotes droppen.

Terug
Bovenaan