Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

@picasso123 ; In de ogen van Argento puristen heiligschennis maar ik vind de "remake" eigenlijk nog een stuk beter.

Ik zeg "remake" want eigenlijk is het een praktisch volledig andere film. Zowel verhaal als thematisch enorme verschillen maar ook de stijl en sfeer zijn volledig anders.

Ik vond de originele irritant, zodanig zelfs dat ik hem halfweg afgezet had. De muziek werkte op mijn en vooral mijn vriendin onze zenuwen.
De 2018 versie vond ik dan weer een topper.

Ik ben benieuwd! Zowel over de remake als het origineel zijn de meningen redelijk verdeeld precies :p
 
Suspiria (2018)
Moeilijk te vergelijken met het origineel, zijn beide compleet andere soort film. Vond het ook wel echt goed! Tilda Swinton is echt een fantastische actrice, steelt hier compleet de show!
Ze speelt ook blijkbaar 3 rollen :D Ik ben sowieso al slecht in acteurs herkennen en had dus helemaal niks door oepsss.
Het einde vond ik fantastisch, gewoon alle remmen loos, heerlijke scene!
 
Ik vond Suspiria '77 THA BOMB bij eerste kijkbeurt, maar ik moet zeggen dat mijn liefde voor deze film over de jaren heen wat geminderd is. Het is een terechte (horror)klassieker die een ontzettend belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het gebruik van kleur in film. Voor mijn part zijn legacy waard, en ik ben blij dat er steeds nieuwe fans blijven bijkomen, maar zelf geniet ik er gewoon niet even veel van als vroeger.

Suspiria '18 vind ik een interessante poging om iets nieuws te doen met enkele concepten van het origineel, die te heruitvinden in een nieuwe historische en stilistische context, en ze verder uit te breiden. Jammer genoeg deed Guadagnino te veel van dat laatste, wat resulteerde in overbodige subplots en throwaway scenes die maar beter op de montagevloer waren gebleven. Mijn initiële bevinding blijft dat die wat te lang en pompeus is voor zijn eigen goed. Maar ik kijk wel uit naar een rewatch.
 
Blade Runner (1982) (The Final Cut) - 8.5/10

Stond al zeer lang op mijn watchlist. Nu dat deze en ook de opvolger beide op Netflix staan toch eindelijk maar eens bekeken. Als ik louter zou beoordelen op visuals/sfeer/soundtrack zou ik naar een 9.5 durven gaan, bijna perfectie. Maar ik vond de plot een beetje mager precies, voelde me te weinig betrokken bij de hoofdpersonages. Misschien miste er wat backstory of zo? Voor mij overtreft deze niet mijn favoriete Ridley Scott sci-fi film Alien.

Wellicht nog eens een rewatch doen, maar nu eerst het vervolg zien.
 
Blade Runner moet het idd vooral hebben van de stijl en het productieontwerp, die van een torenhoog niveau zijn. Miniem plot stoort mij persoonlijk nooit, slecht plot wel.

Na een week boordevol The Undoing heb ik eindelijk nog een film gezien. Kerstthema was aanwezig, al was het feestseizoen vooral in de achtergrond aanwezig:

The Silent Partner - 8/10 (Daryl Duke, 1971)

Uitstekende neo-noir met een coole Elliot Gould in de hoofdrol, die na een overval op de bank waarin hij werkt verwikkeld geraakt in een kat-en-muisspel met de zeer gemene Christopher Plummer. Naar een scenario van Curtis Hanson, die in latere jaren zijn noir-invloeden nogmaals zou tonen als regisseur van L.A. Confidential. Heel goed, zoek deze film op!
 
Hoe was The Undoing?

Ma Rainey's Black Bottom

Overduidelijke adaptatie van een toneelstuk, maar met ijzersterke acteerprestaties. Chadwick Boseman ging nog veel mooie dingen kunnen brengen. Viola Davis speelt ook de pannen van het dak, die look alleen al.
 
It (2017)
Na ruim een uur ben ik gestopt. De verhaallijn is verrevan interessant, het is niet scary, het is niet grappig, het is... ferm teleurstellend.
Ik snap het niet, mis ik iets?
 
It (2017)
Na ruim een uur ben ik gestopt. De verhaallijn is verrevan interessant, het is niet scary, het is niet grappig, het is... ferm teleurstellend.
Ik snap het niet, mis ik iets?
Nee. En geloof het of niet, deze was nog degelijk in vergelijking met dat gedrocht van Chapter Two
 
Blij dat het niet aan mij ligt dit keer :D ik kijk sowieso moeilijk een film uit, misschien 1 op 2, maar dit was echt erg.
 
Dan moet ge idd absoluut de 2de NIET bekijken. Ik vond de eerste nog best ok, de 2de was gewoon een absolute ramp.
 
Extraction op Netflix.

Goh, beetje een no-brainer. One man army die heel Dhaka afknalt. Popcorngehalte was hoog, maar weinig memorabel.
 
Goh ja, dat daar racisme in wordt gezocht vind ik wat overdreven, maar het is natuurlijk wel stereotyperend. Maar vooral storend en onnodig imo.
 
Ik vind die overdreven filters ook ongelofelijk irritant, ongeacht de kleur.
 
The Pledge

Weet niet of ik deze hier had zien passeren, of ergens anders opgepikt. Had er precies meer van verwacht: door de hoge IMDb score en de plot, leek het me wel een topper te worden. Maar toch op onze honger blijven zitten..
 
Terug
Bovenaan