Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gisteren gekeken naar Sound of Metal, film over een drummer die doof wordt. Een aanrader!
 
Gisteren ook The Sound of Metal gezien, en voor mij ook meteen de film van het jaar.

Een vrij onaangeroerd onderwerp in Hollywood denk ik, A Star Is Born had er een stukje van, het doof worden als muzikant. Riz Ahmed speelt ijzersterk, net als Paul Raci trouwens. De film blijft over de hele lijn sterk en boeiend, met een uitstekend tempo. De manier waarop het gehoorverlies op de klanktape wordt gebracht is ook super. Een film over iets van jezelf verliezen, en jezelf leren kennen.

Het Parijs van de film is in realiteit trouwens het Antwerpen van net om de hoek.
 
Tenet

Ik wist niet echt wat ik moest verwachten, had enkel wat in de media zien passeren. Niet slecht, normaal ben ik wel fan van dergelijke onderwerpen, maar had hier precies toch minder een klik ermee. Niet echt een idee waarom..
Ik heb net hetzelfde gevoel. Op sommige momenten had ik het lastig om te volgen zoals verwacht, maar ik vond het ook niet wauw. De special effects en verhaal zaten uiteindelijk wel goed, maar voor mij geen topper. 7/10.
 
LOVE Clueless.
in dat genre van 90s high school comedies zou ik ook Loser, She’s All That en Can’t Hardly Wait aanraden. Maar ze zijn lang niet even goed imo. Een iets meer gesofisticeerde variant zag ik in Damsels in Distress met de immer fantastische Greta Gerwig.
Geen komedie maar ik moest om één of andere reden aan The Faculty denken.
Ik vond die vroeger wel dik oké maar dat was 20 jaar geleden ofzo :unsure:
 
Zit door bouwwerken vast in de bureau, dus geen tv en enkel een pc-scherm. Ideaal om wat nobrainers erdoor te halen!

Gisteren Clueless gezien. :unsure:

Aanraders binnen die categorie mag je steeds doorsturen. Ik zit hier nog een week.
Cluless is een topper!
ook leuk in dat genre: Easy A en Mean Girls
 
Deze maand al gezien:
- On Attend (2016): 7/10
- Undine (2020: 8/10
- Cobra (1986): 6.5/10
- Judge Dredd (1995): 7/10
- Liar Liar (1997): 6.5/10
- Above The Law (1988): 6.5/10
- Timecop (1994): 5.5/10
- Cold War (2018): 7.5/10
- The Bucket List (2007): 7.5/10
- Demolition Man (1994): 7/10
- Wallace & Gromit: A Grand Day Out (1989): 8/10
- Wallace & Gromit: The Wrong Trousers (1993): 9/10
- Wallace & Gromit: A Close Shave (1995): 8.5/10
- Wallace & Gromit: Cracking Contraptions (2002): 8/10
- Wallace & Gromit: The Curse Of The Were-Rabbit (2005): 8.5/10
- Wallace & Gromit: A Matter Of Loaf And Death (2008): 8/10
- De Smet (2014): 7.5/10
- eXistenZ (1999): 7.5/10
- Brute Force (1997): 8/10
- The Wolf Of Snow Hollow (2020): 7.5/10
- Black Hawk Down (2001): 7.5/10
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag EINDELIJK Godfathter Part II gezien (dank u, Canvas)
Uiteraard een briljante film, maar vond de eerste toch nog nét iets briljanter precies (vooral door de evolutie die Michael doormaakt)
Er zat wel veel te veel tijd tussen het bekijken van Part I en Part II, waardoor ik bepaalde links/evoluties niet meteen door had
 
Gisteren op Netflix Donnie Brasco gezien. Ik hou van maffiafilms, maar had geen specifieke verwachtingen, maar was aangekomen verrast.

8/10
 
Days of Heaven

Adembenemend mooi.

Palm Springs

Behoorlijke geslaagde variant op een bekende genre.
Groundhog Day
 
Shoah-735606116-large.jpg


Shoah (1985)

9 uur lange documentaire specifiek over vernietigingskampen opgebouwd uit interviews met zowel slachtoffers, omstaanders als misdadigers. Iedereen kent het verhaal maar deze wijze van vertellen raakt je zoals geen enkel hollywood drama het zou kunnen.
 
Shoah (1985)

9 uur lange documentaire specifiek over vernietigingskampen opgebouwd uit interviews met zowel slachtoffers, omstaanders als misdadigers. Iedereen kent het verhaal maar deze wijze van vertellen raakt je zoals geen enkel hollywood drama het zou kunnen.
Klinkt stevig, hoe heb je die bekeken? In 1 dag met pauzes of over verschillende dagen?

Gisteren rewatch van The Departed (2006). Was al heel lang geleden en zat even hard op het puntje van mijn stoel als de eerste keer. Topfilm!
 
Suspiria (1977)
Miniem plot, maar visueel echt ongelooflijk en vooral de soundtrack ga ik niet snel vergeten!
Vanavond misschien de remake uit 2018 bekijken, zou meer op plot gericht zijn, ben benieuwd!
 
@picasso123 ; In de ogen van Argento puristen heiligschennis maar ik vind de "remake" eigenlijk nog een stuk beter.

Ik zeg "remake" want eigenlijk is het een praktisch volledig andere film. Zowel verhaal als thematisch enorme verschillen maar ook de stijl en sfeer zijn volledig anders.
 
Ik vond de originele irritant, zodanig zelfs dat ik hem halfweg afgezet had. De muziek werkte op mijn en vooral mijn vriendin onze zenuwen.
De 2018 versie vond ik dan weer een topper.
 
Terug
Bovenaan