Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

@Pompi

Hoe lang zijn jullie samen?
Als je zo'n reacties niet gewend bent van haar kan het zijn dat er meer zaken spelen en was dit de spreekwoordelijke druppel. Of wellicht hormonaal en moet ze ongesteld worden ofzo?
Ik zou zeggen, praat het uit en vraag of er andere zaken meespelen. Mss is ze wat onzeker over haar uiterlijk en is dit haar manier van uiting, niet oké maja goed.

Toen mijn man en ik pas samen waren was ik ook ontzettend jaloers, nu minder.:unsure:
Een keer gingen we naar een lounge toen daar zomaar een tuttehola op zijn schoot zitten en ging ze met haar dikke reet tegen zijn materiaal schuren haha kreeg gewoon een error. Hij heeft nog dagen mogen aanhoren. :laugh:

Btw, gelukkig gaf je meer tekst en uitleg ivm het grond dansen. :unsure:

Laatst bewerkt door een moderator:
@Pompi

Hoe lang zijn jullie samen?
Als je zo'n reacties niet gewend bent van haar kan het zijn dat er meer zaken spelen en was dit de spreekwoordelijke druppel. Of wellicht hormonaal en moet ze ongesteld worden ofzo?
Ik zou zeggen, praat het uit en vraag of er andere zaken meespelen. Mss is ze wat onzeker over haar uiterlijk en is dit haar manier van uiting, niet oké maja goed.

Toen mijn man en ik pas samen waren was ik ook ontzettend jaloers, nu minder.:unsure:
Een keer gingen we naar een lounge toen daar zomaar een tuttehola op zijn schoot zitten en ging ze met haar dikke reet tegen zijn materiaal schuren haha kreeg gewoon een error. Hij heeft nog dagen mogen aanhoren. :laugh:

Btw, gelukkig gaf je meer tekst en uitleg ivm het grond dansen. :unsure:
We wonen 9 maand samen.

en dat heb ik haar ook wel op het einde van allen ambras (twas een open einde, nen to be continued want de buren hun kinderen slapen ook wel is graag na 1h) ; da ze onder veel stress staat de laatsten tijd, het is effectief het begin van haar ongesteldheid, en wij zijn beiden koppig kwa karakter dus bijten ons vast in ons standpunten. dat ik denk dat emoties alles een beetje doet oplaaien wat er eigenlijk helemaal niet is.

Alle laat ons hopen dat het hier allemaal blij blijft, ik neem mee "het kan wel in het begin, zeker na foutgelopen vorige relaties (check) en ze is misschien wat geemotioneerd"

Wij danken het hof en de jury

Hoe pakken jullie het probleem van wanorde bij de andere aan?
Op een subtiele manier liefst. 😬

Ik heb geen plaats voor mijn eigen spullen. En als je iets zoekt omdat je het nodig hebt, vind je het ook nooit meer terug en moet ik altijd de afweging maken om het nieuw aan te kopen. Niets van haar ligt op een logische plaats en alles ligt door elkaar 'door tijdsgebrek'. Ik heb dat proberen op te lossen door massa's kasten te voorzien. Maar die worden niet gebruik om orde te creëren maar om rommel te verbergen.

Liefst van al zou ik kast per kast willen uitmesten en de helft daarvan elimineren (aka stiekem afvoeren naar containerpark).

Ook een paradox die ik geconstateerd heb bij meerdere personen: een perfectionistische partner laat meer rommel achter dan een luie partner.

Laatst bewerkt door een moderator:
afgelopen weekend toch ff verschoten van haar jaloers kantje.
Waren op een weekendje weg met de kameraden en ze had mij zien "dansen met meisjes in den achtergrond"
eentje waar ik dichtbij een meisje stond te praten en een waar ik op de grond voor een meisje dans.
Wa ik al straf vond want als zij laatst weg ging op een weekendje vriendinnen dan vraag ik gewoon "en wat kunnen dansen? en ge zijt toch getrakteerd geweest hoop ik?"

-> het praten was het meebrullen van een abba-nummer, waarbij dat meisje ineens van achter mij een baar aan het plafond vast grijpt en voor mij slingert (twas wel een gek feestje, en da wijf spoorde idd totaal niet) maar ik heb er dus amper een woord tegen gesproken en niet mee gedanst
-> waar ik op de grond dans voor een meisje was ne sitdown waar er dus 10 man in beeld is da vervolgens samen recht springt ; bonuspoints: ik was het eigenlijk niet in het filmpje maar een van mijn kameraden.

ik kom thuis van da weekend, en had wel echt zin om haar terug te zien en wa te knuffelen in de zetel, en in de plek krijg ik nen telefoon dat ze niet weet of ze mij kan op pikken, dat ze ne paniekaanval heeft van de beelden welke ze gezien heeft (en echt ze krijgen ze zo wazig niet op temptation island, ik moest zelf 4x kijken om te zien dat ik het niet was op da filmke) "ze wist niet dat ik zone persoon was, dat ik zoeen dingen deed"

=> ik bokkig omdat ik geen vertrouwen voel en ik totaal niks misdaan had, er werd daar gedanst maar niet geschuurd, getwerked of gedaggerd, ook niet graaf dat ze uiteraard die filmkes had opgenomen en geanalyseerd met haar beste vriendinnen (iedereen weet dat toxische relaties enkel hier kunnen bepaald worden en niet in het echte leven tenslotte)

=> Zij kwaad omdat ik haar gevoelens niet respecteer, en bezorgt moet zijn om haar paniekaanvallen en dat ze haar gevoelens moet kunnen uiten zoals ze bij haar binnenkomen. dat onze discussies altijd zo gaan, zij voelt zich gekwetst door mijn acties en als ze dat verteld word ik altijd kwaad omdat die niet juist zijn.

Dus rechtvaardige rechters, wat doet ne mens met zoiets?
Run

Hoe pakken jullie het probleem van wanorde bij de andere aan?
Op een subtiele manier liefst. 😬

Ik heb geen plaats voor mijn eigen spullen. En als je iets zoekt omdat je het nodig hebt, vind je het ook nooit meer terug en moet ik altijd de afweging maken om het nieuw aan te kopen. Niets van haar ligt op een logische plaats en alles ligt door elkaar 'door tijdsgebrek'. Ik heb dat proberen op te lossen door massa's kasten te voorzien. Maar die worden niet gebruik om orde te creëren maar om rommel te verbergen.

Liefst van al zou ik kast per kast willen uitmesten en de helft daarvan elimineren (aka stiekem afvoeren naar containerpark).

Ook een paradox die ik geconstateerd heb bij meerdere personen: een perfectionistische partner laat meer rommel achter dan een luie partner.
Ik was vroeger de wanordelijke partner. Nu ben ik een pietje precies geworden in het huishouden.

Wat ik wel handig vind: op een paar plaatsen in het huis een "rommel"doos of mandje zetten (bijvoorbeeld onder een trap waar het niet zo in de weg staat) dat je netjes kan afsluiten met een deksel. Telkens als je even geen zin hebt om iets op de juiste plaats terug te zetten, dan ga je naar de dichtstbijzijnde rommeldoos, stopt het erin, en op een paar vaste momenten (bv. iedere woensdag en iedere zondag) zorg je ervoor dat alles wat in die doos terecht is gekomen terug op de juiste plaats wordt opgeborgen. Op die manier zorg je er voor dat op het einde van de dag je huis niet vol ligt met prullaria, maar ook niet dat je continu het gevoel hebt dat je zit op te ruimen.

Bij mij heeft dat ook wat de gewoonte gekweekt om gewoon wel meteen alles op te bergen, maar de vroegere sloddervos die ik was, was dat wel een handige tussenoplossing.

Ik zit hier toch ook wel te lezen van "fuck, psycho bitch, gelukkig weet je het nu al!"

Ik snap zo een reacties totaal niet en vind dat extreem respectloos.
Waarschijnlijk omdat ik mezelf totaal niet als jaloers beschouw.
Mocht je in het verleden in je relatie met haar wél al wat zaken hebben uitgehaald dan zou ik het wel snappen (maar nog steeds niet kunnen zien als iets wat ik zélf ooit zou doen) maar zou ik toch een verontschuldiging van haar verwachten.

Hoe moeilijk kan het zijn om te zeggen: "op deze foto's zie ik X dus dan denk ik Y. Wat is er precies gebeurd? Want dat maakt me enorm onzeker!"
Alez, ervan uitgaande dat jullie de studententijd toch al efkes ontgroeid zijn... :unsure:

Mocht ik samen zijn met iemand die me agressief jaloers aanspreekt omdat ik vrolijk en ontspannen maar veel te dicht bij een aantrekkelijke man stond te praten ( en ik kan direct al 1 iemand verzinnen die ik spontaan zou knuffelen als ik 'm terug zie en die ik een verdomd lekker ding vind) dan zou dat een bijzonder bittere smaak nalaten waarvan ik niet weet of ik daar nog terug van zou kunnen herstellen.
Mocht die daarentegen vragen: "wauw, wie was dat? Jullie leken zo close? Vond het eigenlijk niet zo leuk om te zien dat jullie precies wel een intieme band hebben..."
Dan zou die én gerustelling kunnen krijgen én mijn respect omwille van de manier waarop die dat brengt.

Ik zit hier toch ook wel te lezen van "fuck, psycho bitch, gelukkig weet je het nu al!"

Ik snap zo een reacties totaal niet en vind dat extreem respectloos.
Waarschijnlijk omdat ik mezelf totaal niet als jaloers beschouw.
Mocht je in het verleden in je relatie met haar wél al wat zaken hebben uitgehaald dan zou ik het wel snappen (maar nog steeds niet kunnen zien als iets wat ik zélf ooit zou doen) maar zou ik toch een verontschuldiging van haar verwachten.

Hoe moeilijk kan het zijn om te zeggen: "op deze foto's zie ik X dus dan denk ik Y. Wat is er precies gebeurd? Want dat maakt me enorm onzeker!"
Alez, ervan uitgaande dat jullie de studententijd toch al efkes ontgroeid zijn... :unsure:

Mocht ik samen zijn met iemand die me agressief jaloers aanspreekt omdat ik vrolijk en ontspannen maar veel te dicht bij een aantrekkelijke man stond te praten ( en ik kan direct al 1 iemand verzinnen die ik spontaan zou knuffelen als ik 'm terug zie en die ik een verdomd lekker ding vind) dan zou dat een bijzonder bittere smaak nalaten waarvan ik niet weet of ik daar nog terug van zou kunnen herstellen.
Mocht die daarentegen vragen: "wauw, wie was dat? Jullie leken zo close? Vond het eigenlijk niet zo leuk om te zien dat jullie precies wel een intieme band hebben..."
Dan zou die én gerustelling kunnen krijgen én mijn respect omwille van de manier waarop die dat brengt.

Je kan toch niet iemand als fucking psycho bitch uitmaken op basis van wat blijkbaar 1 keer is voorgekomen?
Pompi zei zelf dat hij er nogal van geschrokken was dus kennelijk is hij dat soort gedrag niet gewend van haar. En hij was al op stap met zijn vrienden want als ze zo extreem jaloers was dan mocht hij niet gaan tenzij met veel ruzie, iets wat niet duidelijk is in zijn bericht.

Denk echt wel dat er haar andere dingen parten speelt, iets wat er op deze manier wordt verwerkt. Ik praat het niet goed hè maar mss kan een goed gesprek wonderen doen tussen hun beide.
Naja als dit vaker voorkomt dan moet er wel wat veranderen want zo leven is niet leuk meer.

Je kan toch niet iemand als fucking psycho bitch uitmaken op basis van wat blijkbaar 1 keer is voorgekomen?
Pompi zei zelf dat hij er nogal van geschrokken was dus kennelijk is hij dat soort gedrag niet gewend van haar. En hij was al op stap met zijn vrienden want als ze zo extreem jaloers was dan mocht hij niet gaan tenzij met veel ruzie, iets wat niet duidelijk is in zijn bericht.

Denk echt wel dat er haar andere dingen parten speelt, iets wat er op deze manier wordt verwerkt. Ik praat het niet goed hè maar mss kan een goed gesprek wonderen doen tussen hun beide.
Naja als dit vaker voorkomt dan moet er wel wat veranderen want zo leven is niet leuk meer.
Denk ik ook. Misschien vind ze het eerder niet leuk als je strontzat bent tussen andere vrouwen als ze er niet bij is.

Als mijn vrouw met vriendinnen weg is heb ik ook liever dat ze nuchter is ipv zat. Als ik er bij ben vind ik het dan weer niet erg.

Ik ken haar niet dus zal haar als complete persoon zeker niet zo omschrijven. 😉

Maar die moment, die uithaal, is dat bij mij het enige label dat past.
Ik zeg gewoon hoe het bij mij binnen komt, wat hij er mee doet is volledig zijn keuze. Daarom dat ik ook niets zeg genre "dumpen kerel, mocht ze kunnen, ze ketent je vast! Dit is maar de eerste stap in je afscheid van vrijheid!" want haar complete achterdocht zal zeker een oorzaak hebben (waarschijnlijk losstaand van hem) en hoogst waarschijnlijk nog lastiger zijn voor haarzelf dan voor hem!

Wreed simpel maar ik mij aan erger. Op die godverdomse fixatie op de kuisvrouw die morgen komt. Iedere week opnieuw gezucht en geblaas.

Ofte zoals Steven Mahieu het verwoordt:

Waarom?
Maakt toch niks uit of ze drinkt of niet.
Wel als ik die avond alleen zit met de kinderen en de dag erop weer alles zelf mag doen omdat ze dan een kater heeft. Dan kan ik wel nogal eens pissed off zijn want dan is heel mijn weekend wel verkloot.

afgelopen weekend toch ff verschoten van haar jaloers kantje.
...

Dus rechtvaardige rechters, wat doet ne mens met zoiets?

Blijkbaar ben ik de uitzondering, maar ik kan wel begrip opbrengen voor haar reactie.

Ik ben zelf vrij jaloers en ik zou het dus ook niet leuk vinden om dergelijke foto's te zien. In m'n hoofd spelen zich meteen allerhande doemscenario's af. Uiteraard is dit grotendeels te wijten aan mn eigen onzekerheid.

In zo'n situaties helpt het niet als de ander boos wordt, dan voel ik me gewoon nog meer waardeloos.

Ik zou u dus aanraden om begripvol te zijn, te tonen dat je haar graag ziet en haar te overtuigen dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.

Wreed simpel maar ik mij aan erger. Op die godverdomse fixatie op de kuisvrouw die morgen komt. Iedere week opnieuw gezucht en geblaas.

Ofte zoals Steven Mahieu het verwoordt:
Tjah, zelfs sommige mannen zijn toch ook zo, als je hier dan leest dat ze niet naar de wc durven gaan omdat de kuisvrouw die juist gekuist heeft :wtf: . Sorry maar dat is uitgevonden om in te schijten, ze zal u niet opeens scheef bekijken omdat ge er in schijt hoor.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan