Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Ik heb allemaal gelijkaardige zwarte (of witte).
Elk paar past dus willekeurig bij elkaar --> kousenstress gereduceerd tot 0 😎

Serieus offtopic allemaal; beter een kousentopic afsplitsen want het is duidelijk dat dit een maatschappelijk breed gedragen issue is.
U vraagt, wij draaien!

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft een half jaar geleden zo'n fancy Dyson stofzuiger op batterijen gekocht. Na enkele maanden was deze al kapot en wat je dan doet is de garantie aanspreken. Mijn vrouw doet haar best in het huishouden maar alles daarnaast laat ze wat liggen (understatement). Hetzelfde met de stofzuiger dus. Als ik vraag of ik de garantie moet regelen krijg ik altijd een boze blik en antwoord "IK ZAL HET WEL DOEN HOOR". Ik heb de stofzuiger dit weekend eens subtiel op onze livingtafel gelegd maar heeft niks geholpen. Het ergste is dat ze regelmatig eens zegt dat het vervelend is dat de stofzuiger kapot is omdat ze juist iets wou opzuigen. Ik had eigenlijk geen nood aan zo'n stofzuiger maar toegegeven het is wel handig dus zou het eigenlijk ook wel leuk vinden moesten we een nieuwe hebben. Iemand raad? :help::tongue:
Gewoon die garantie rap zelf regelen en dat nadien tegen haar zeggen op een zo weinig mogelijk verwijtende toon. Als ze verwacht dat ze dan nog steeds kwaad zal zijn... tja. Dan is het aan uw om te beslissen hoe belangrijk het is dat die garantie geregeld wordt en of daar een beetje kwaadheid voor getolereerd kan worden. :)

Uiteindelijk is het ook niet het eind van de wereld als er daardoor efkes een ruzieke is he. Allez... Dat hoop ik toch niet. :unsure:
Same here, maar na 6 maanden heb je een wasmand vol met halve sokken.
Dat heb ik opgelost door te beslissen dat de halve sokken die er een jaar lang inzitten de vuilbak in gaan.

Passive-aggressive moves zijn bij ons een grote no-no.
Gewoon zeggen wat je te zeggen hebt, of zelf initiatief nemen indien het er niet van komt :)
Mijn bericht kwam precies wat serieuzer over dan het is :)
Meestal regel ik zo'n dingen dan zelf maar voor de stofzuiger laat ik het gewoon zijn, ik weet dat ik haar nog jaren kan plagen met deze omdat zij zo erg deze stofzuiger wou :p

Ergens herken ik mij ook wel in Mevrouw jvc. Zo heb ik bijvoorbeeld een paar maanden terug een pre-built PC gekocht omdat daarmee nog aan een normale prijs een 3080 te krijgen was. Ik heb het ram daarin vervangen en ging de originele latjes die erin zaten meteen verkopen. Die liggen nu dus al maanden op mijn bureau niets te doen. :unsure:

Ik lees bitter weinig over financiële onenigheden. Dat valt precies nog allemaal goed mee hier.

Ik lees bitter weinig over financiële onenigheden. Dat valt precies nog allemaal goed mee hier.
Wat ik me herinner van 9 lives, zijn er hier HEEL veel die werken met een persoonlijke én gemeenschappelijke rekening, door dat te scheiden en "foliekes" te betalen met de persoonlijke rekening, voorkom je wel heel veel discussies over geld dat wordt gespendeerd aan - ik de ogen van de partner - nutteloze zaken.

Wat ik me herinner van 9 lives, zijn er hier HEEL veel die werken met een persoonlijke én gemeenschappelijke rekening, door dat te scheiden en "foliekes" te betalen met de persoonlijke rekening, voorkom je wel heel veel discussies over geld dat wordt gespendeerd aan - ik de ogen van de partner - nutteloze zaken.
Zo werken we ook: een gemeenschappelijke rekening voor de lening, boodschappen, facturen van nutsvoorzieningen, ... En dan ieder apart nog zijn/haar zichtrekening en spaarrekening. Een gemeenschappelijke spaarrekening hebben we niet, maar als we een investering doen storten we alletwee gewoon ons deel op de gemeenschappelijke zichtrekening en betalen het van daaruit wel.

Dat we aparte rekeningen hebben betekent niet dat we daar geen afspraken over maken, anders had ik heel wat geld wellicht al lang uitgegeven aan duur cameramateriaal en boeken. We hebben spaardoelen en we willen nog een buffer houden, mocht een van onze auto's bijvoorbeeld stuk gaan. Er zijn ook nog investeringen aan het huis en de tuin die we in de toekomst willen doen.

We maken er soms toch nog ruzie over. Toen ik in januari een flash bestelde voor mijn camera was dat buiten de afspraak dat we tijdelijk even gingen stoppen met foliekes, maar de drang was bij mij te sterk. Dat was bij Hare Keizerlijke Majesteit in het verkeerde keelgat geschoten. Buiten dat valt het discussiëren en ruziemaken over geldzaken behoorlijk goed mee. Ambras heeft vooral te maken met huishouden of miscommunicaties over het inplannen van de agenda.

Enkel met gemeenschappelijke rekeningen werken zou hier niet werken, denk ik. Er zijn koppels die dat doen of waarbij een van de twee het financiële beheer op zich neemt. Dat vraagt niet alleen veel vertrouwen maar toch ook een héél sterk gevoel van gelijkstemmigheid en dat is niet evident.

Er is ook al een aparte thread hierover, dus dit is al uitvoerig gediscussieerd 😅

On-topic:
Gisteren was het hier weer straf en heb ik even beslist toch even de luie uit te hangen de week die nu komt.
Zaterdag graaf ik ne put van 75cm diep en 3m (!) diameter voor madame. (wilt perse een inground trampoline voor de klein mannen)
Zondagmorgen kuis ik de keuken, afwasmachine leeg, maak ik het eten. 1 matteke niet afgekuisd en ik krijg het verwijt dat ik bijna nix doe in huis.
Nu zal ze dus is zien hoe het is als 1 vd 2 niets doet in huis. Weet dus dat ik nu alles doe met de oudste vermits zij borstvoeding geeft aan de baby, ik altijd kook, ik alle financiën doe, ik alles in de tuin doe en toch wel genoeg zaken doe in het algemeen huishouden (enigste dat ik absoluut niet aanraak is het wasmachine/droogkast en de strijk). Was echt woest gisteren. Is dat dan echt zo weinig? Als ik zie naar bevriende koppels ben ik gvd een halve zot die veel te veel doet.

Laatst bewerkt:
Is dat dan echt zo weinig? Als ik zie naar bevriende koppels ben ik gvd een halve zot die veel te veel doet.
Of u misschien niet spiegelen aan koppels waar het huishouden echt niet goed verdeeld is?

Tuurlijk is het frustrerend als er ruzie is voor zoiets onnozel terwijl ge andere dingen doet. Zij zal dat ook wel weten maar iedereen heeft nekeer een slecht moment/schiet voor iets specifiek uit zijn krampen en maakt daar dan even een algemeen probleem over. Om dan effectief niets te gaan doen om uw partner te straffen, lijkt mij dan weer het andere uiterste. Ge kunt ook achteraf nekeer polsen wat er op haar maag ligt want zo'n reactie zal wel niet voor dat matteke zijn. Wie weet zit er iets achter waar ge geen rekening mee had gehouden of was ze gewoon (mentaal) moe omwille van andere dingen 🤷‍♀️ .
Ik heb ne fantastische wederhelft die heel veel doet maar veel van de mentale planning bv is voor mij dus ik kan ook al eens uit mijn krammen schieten voor onnozelheid omdat er veel onzichtbare dingen zijn waar hij niet van weet/niet mee bezig is of hoeft te zijn.

Bij het graven van die put dacht ik dat je je vrouw ging omleggen. :unsure:
Dacht eindelijk beetje spanning ipv die saaie sokkencomments...

ik heb onlangs een putje van 2x2 moeten uitscheppen, amper 40 diep, ik vond dat al genoeg manueel graafwerk.

Is dat dan echt zo weinig?
Zoals gij het hier vertelt, zou ze bij mij al half buiten liggen, sjeezus :p

Maareuh zoals ons Non hier al aanhaalt, spiegelt u niet aan een ander en houd u emotionele rekening binnenshuis. Opt eind van de dag zijn er maar 2 personen die goed weten hoe jullie huishouden in mekaar zit. Zwijgen en woest zitten wezen lijkt me alleszinds nefast.

Dit doet mij denken aan de "washandjesontkenning" van 2014. Mijn vriendin was redelijk plots ingetrokken bij mij, weinig dialoog rond gehad ma gezien ik sowieso al af en toe had laten weten dat het wel eens mocht opschieten was ik best content. Nu die eerste paar maanden ist toch wel effe zoeken en wennen aan elkander's gewoontes. Zo had zij dus na het nemen van een douche de degoutante gewoonte van haar washandje te laten liggen. Ik weet het, wat een onmens. EEN NAT WASHANDJE!

Ik heb dan weken zwijgzaam als een mongool dat telkens uitgewrongen en weggehangen. Zonder daar iets op te zeggen. "Ze zal het wel merken!"
Maareuh, er werd niks opgemerkt.

Dus plots op een avond besef ik, mijn god man, zeg toch gewoon dat ge natte washandjes in de douche niet gaat tolereren. Het zijn washandjes, wees een man!
Dus ik stap na haar nog eens in de douche, zie weer een washandje liggen, en terwijl ze haar zelf nog wat staat af te drogen vraag ik best kort " zeg euh dat washandje is van u eh.." waarop mijn vriendin prompt in ontkenning gaat.

Ik citeer: "Nee, wat.. welk.. *kijkt naar washandje*
Het eerste conflict was een feit!

Ik direct in de slappe, zij half mee aan het lachen met nog steeds best een argwanende "deer meets headlights" blik.
En sindsdien mep ik elk conflict uit de weg met een nat washandje da'k in haar gezicht smijt.

Ik hoop dat ge iets hebt bijgeleerd.

Ik direct in de slappe, zij half mee aan het lachen met nog steeds best een argwanende "deer meets headlights" blik.
En sindsdien mep ik elk conflict uit de weg met een nat washandje da'k in haar gezicht smijt.

Ik hoop dat ge iets hebt bijgeleerd.
Sommigen meppen iets anders in hun vrouw haar gezicht :unsure:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan