Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Dat noemen ze voorbereiden voor WWIII.
Heb zo eens voorraad wc papier gekocht die 3 jaar meeging, pas in januari dit jaar opgeraakt. 't Was een superdeal... Kreeg dan ook die opmerking. Resultaat, madam kon andere spullen niet kwijt in sommige kasten in de keuken, ge weet wel, die hoogste keukenkastjes waar weinig in ligt en ze toch nooit gebruikt en waarvoor ge een laddertje of verhoogd nodig hebt om er aan te geraken, want vol met wc papier, maar terwijl wel mijn kleerkast stilletjesaan volproppen met haar kledij...

'k Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige man ben met mindfucks die in de colruyt rondwandeld. Het lijkt elders overal zo vlot en perfect te lopen in relaties en families maar dat is het duidelijk nooit. Soms vraag ik me af wat die ene man die door de gangen van de colruyt strompelt aan het denken is... De perfectie naar waar iedereen wilt streven is totaal onnodig, we zijn, hoe we het draaien of keren, allemaal menselijk.
Maar wat een shitshows die mentaal toch zwaar kunnen zijn...

Hier weten we dat we verhuizen naar een ander land, maar mevrouw vind het belangrijker ruzie te maken over futiliteiten dan dozen goed te labelen, te zorgen dat onze lijst met verhuisgoederen up-to-date is (douane) en alle papieren in orde zijn. We hadden al een hotel geboekt voor 1 mei, jawel, we hebben al 2-3 maand vertraging...
Tot op het punt dat we nu bijna uit mekaar willen gaan, zo ver gaat het. Binnenkort ga ik nog alleen verhuizen want ik ben het spuugzat dat ik alles moet organiseren en mevrouw na haar werk zit te gamen of op haar vrije dagen eens weg gaat met haar vriendinnen om 'uit te blazen', terwijl er veel belangrijkere zaken gedaan moeten worden.
En dan verwonderd zijn dat ik internationale vrouwendag vergeet en niet voor bloemen heb gezorgt.

Er is ook al jarenlang discussie over wie wat moet gaan betalen... 50/50 kan voor haar niet want ze is een vrouw en doet veel meer in het huishouden enz... Zwangerschap is ook nefast...
Kortom, alles wat ze doet vind ze meer 'geld' waard en ik moet maar simpelweg meer bijdragen in de oorlogskas.

Als het tij binnenkort niet keert zal ik de lege dozen die hier staan volproppen met haar tuig en verzenden naar 'r land. Want als we onze relatie verbreken verliest ze haar verblijfsrecht en moet ze in principe terugkeren.

Heb er dus letterlijk koppijn van. Ipv harmonieus samen alles af te werken, lopen we nu onnodig vertraging op, ik ben ermee gestopt als zelfstandige en heb dus geen inkomsten meer, we moeten allebei eerst nog een nieuwe job vinden en dan een tijdelijke huurwoning. Ge moet niet denken dat madam al aan haar zoektocht begonnen is hoor...

Soms vraag ik me af wat die ene man die door de gangen van de colruyt strompelt aan het denken is...
That's me. Geen vrouw om rekening mee te houden. Lijstje aflopen en klaar. Superhandig! Is er iets op? Gaat op het bord in de keuken en van daar op het boodschappenlijstje.
Dat strompelen is een enkelblessure van overtraining.

Am i wrong?

Sinds we samenwonen heb ik quasi altijd boodschappen gedaan en mijn MC of eigen rekening gebruikt.
Gisteren vraag ik aan mijn vriendin of ik haar MC eens mag meenemen want ik begin aan de lage kant te geraken.

"Nee, want ge ga elke dag naar de winkel. Dat spaart geen geld uit, bovendien gaat ge naar de spar. Die is veel te duur!"

Ik wist ff nie wa zeggen en ben maar vertrokken.

Am i wrong?

Sinds we samenwonen heb ik quasi altijd boodschappen gedaan en mijn MC of eigen rekening gebruikt.
Gisteren vraag ik aan mijn vriendin of ik haar MC eens mag meenemen want ik begin aan de lage kant te geraken.

"Nee, want ge ga elke dag naar de winkel. Dat spaart geen geld uit, bovendien gaat ge naar de spar. Die is veel te duur!"

Ik wist ff nie wa zeggen en ben maar vertrokken.
Voor dat soort kosten altijd een gezamenlijke rekening gebruikt. Is dat geen oplossing? Welke winkels stelt zij voor?

Voor dat soort kosten altijd een gezamenlijke rekening gebruikt. Is dat geen oplossing? Welke winkels stelt zij voor?
Ze zweert bij Aldi omdat ze daar vroeger voor 100 euro de maand boodschappen ging doen.

Aldi is voor mij een autorit van 10 minuten, terwijl de Spar op wandelafstand is.
We hebben een gezamenlijke, maar is voor nutsvoorzieningen en hypotheek.

Ik ga heus wel eens naar de Aldi, maar al die goedkope dingen hebben meestal ook een E rating en die vind ik meestal ook gewoon niet altijd even lekker.

We hebben een gezamenlijke, maar is voor nutsvoorzieningen en hypotheek.
Toch raar dat boodschappen van een individuele rekening gaan? Gemeenschappelijke lijkt mij voor alles wat je gemeenschappelijk gebruikt en boodschappen vallen daar toch ook onder? Dit is toch niet duurzaam IMHO.

Toch raar dat boodschappen van een individuele rekening gaan? Gemeenschappelijke lijkt mij voor alles wat je gemeenschappelijk gebruikt en boodschappen vallen daar toch ook onder? Dit is toch niet duurzaam IMHO.
Als we beide onze mc gebruiken komen we quasi toe

Als we beide onze mc gebruiken komen we quasi toe
Wij zien die maaltijdcheques gewoon als een deel van de gemeenschappelijke. Momenteel zit ook mijn vriendin haar kaart in mijn portemonnee, omdat ik nu meer naar de winkel ga dan zij, maar dat kan binnen een paar maand net andersom worden.
Jij koopt toch met jouw kaart eten voor beiden en niet enkel voor jezelf? En zij met haar kaart idem ga ik van uit. MC's op van beiden? Gebruik dan gemeenschappelijke als er nog iets nodig is. Ik zou het toch ook vreemd vinden dat ze dat niet wil "delen".
Sowieso is het nooit positief om in een relatie teveel geld voor jezelf te willen houden (in dit geval je vriendin dus), ik zou toch eens samenzitten en duidelijke afspraken maken. Als er dan een van de twee zelf beslist om toch van die afspraak af te wijken en zelf voor iets te betalen is dat allemaal geen probleem.

Wij zien die maaltijdcheques gewoon als een deel van de gemeenschappelijke. Momenteel zit ook mijn vriendin haar kaart in mijn portemonnee, omdat ik nu meer naar de winkel ga dan zij, maar dat kan binnen een paar maand net andersom worden.
Jij koopt toch met jouw kaart eten voor beiden en niet enkel voor jezelf? En zij met haar kaart idem ga ik van uit. MC's op van beiden? Gebruik dan gemeenschappelijke als er nog iets nodig is. Ik zou het toch ook vreemd vinden dat ze dat niet wil "delen".
Sowieso is het nooit positief om in een relatie teveel geld voor jezelf te willen houden (in dit geval je vriendin dus), ik zou toch eens samenzitten en duidelijke afspraken maken. Als er dan een van de twee zelf beslist om toch van die afspraak af te wijken en zelf voor iets te betalen is dat allemaal geen probleem.
Ja dat was mijn punt ook, maar dat blies ze uit het water met het argument dat ik naar een te dure winkel ga.

Soms denk ik echt dat ik gek ben aan het worden🫠

Het 'duidelijker communiceren' niet gelezen zeker?
Lukte me nog net.
Thread titel niet gelezen?

Ik kom een ergernis posten omdat ik al begin te twijfelen aan mezelf en ff wil klagen. Komt gij af met zoekt u een andere partner en klapt beter.

Iemand anders reageert dan ludiek met 'we mogen ons niet laten doen'. Komt er weer iemand uit de hoogte doen.

Edit mod: scheldwoorden weggehaald.

Laatst bewerkt door een moderator:
Lukte me nog net.
Thread titel niet gelezen?

Ik kom een ergernis posten omdat ik al begin te twijfelen aan mezelf en ff wil klagen. Komt gij af met zoekt u een andere partner en klapt beter.

Iemand anders reageert dan ludiek met 'we mogen ons niet laten doen'. Komt er weer iemand uit de hoogte doen.
Oeioei, als ge daar al niet tegen kan. Het is een forum he, niet facebook. Tegenstrijdige meningen kunnen hier nog gerust naast elkaar staan.
Edit: en iedereen is vrij om te doen met de "raad" van een ander wat hij wil dus om direct mensen te gaan verwijten is helemaal niet nodig. Take a chill pill.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken een koppel, ondertussen getrouwd en dochter, die houden al hun winkelbonnekes bij en eind van de maand wordt alles per persoon uitgeteld. Dochter haar eten wordt gedeeld door 2, net zoals half/half zaken. Maar haar merk yoghurtjes is voor haar, zijn platte kaas voor hem. Hij eet veel meer choco dus dat wordt aan 2/3 van de pot voor hem gerekend.
Die doen dat al 15 jaar zo, dus als je het maar genoeg wilt, kan zelfs dat werken.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan