Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Vrouwen en hun smartphone (allé of vooral de socials dan), misschien is het toch wel meer een ding dan bij mannen. :wink:
Bwa. Het zou me niet verbazen moest 90% van de leden op dit forum een man zijn, waarvan 80% dit forum vooral op de smartphone opent, naast de vele andere digitale media die ze op dat ding consumeren. :p

Hier is het ook wel zo dat de vriendin meer doomscrollt dan ik, maar dat is vooral omdat ik wat maatregelen genomen heb om mezelf te beschermen. Ik heb op m'n gsm Facebook en BeyondGaming gewoonweg geblokkeerd omdat dat de enige sociale media zijn waarin ik durf te verdrinken. Zaken als Instagram, Snapchat, Reddit of TikTok gebruik ik toch niet en YouTube ga ik echt niet kijken op dat kleine scherm. :p

Dat van in slaap vallen is hier ook wel heel herkenbaar. Een hele discussie over welke serie we samen gaan zien, en een hoop veto's stellen welke series ze zeker niet wilt zien. Eenmaal we dan gekozen hebben en de eerste aflevering op zet, ligt die na een kwartier gewoon te slapen. De volgende avond zetten we dan gewoon de volgende aflevering op, en weer hetzelfde verhaal. Dus eigenlijk kijken we elke eerste15 min van elke aflevering samen.

Hier ben ik meestal diegene die na 15 min in slaap valt. Da's gewoon de natuur, ik kan da ni tegenhouden...
En mijn madam dan kwaad 🤣

Vrouwen en hun smartphone (allé of vooral de socials dan), misschien is het toch wel meer een ding dan bij mannen. :wink:

Hier is het toch mijn man die vaak aan dat ding geplakt zit. Hij moet echt elke moment van de dag iets aan het doen zijn. Enkele minuten op iets wachten ? Scrollen. Naar de wc? Scrollen.
Ik begrijp niet wat er zo erg is aan wat tijd met je eigen gedachten doorbrengen/ je vervelen.

Ik doe het soms ook hoor. Maar als ik zie hoeveel tijd ik er dan aan verspil word ik soms kwaad op mezelf.

De dinnerparties zijn nog grappig, maar alle andere afleveringen zijn allemaal véél te langdradig en halen de vaart er uit. Ze maken allemaal dezelfde soort beloftes over 'embark on a new journey' en 'immerse ourselves' en 'give it my all'. Alsof het door chat GPT werd gemaakt en iemand heeft dat op Reddit eens gedaan met dit als resultaat:
My [Partner's Name],

As we stand here today, ready to embark on this extraordinary journey together, I am filled with a mix of excitement and nervousness. Meeting you for the first time at the altar is unlike anything I could have ever imagined, yet here we are, ready to take this leap of faith together.

Though we may have started as strangers, I believe that there is a reason our paths have crossed in this unconventional way. From the moment I saw you, there was a spark, a connection that I can't quite explain but know is real.

In this unpredictable adventure called life, I promise to approach our relationship with an open heart and an open mind. I vow to be patient as we navigate through the challenges and joys that lie ahead. Together, we will learn, grow, and discover what it truly means to be partners in marriage.

While I may not know all there is to know about you just yet, I am eager to uncover every layer, to understand your dreams, fears, and quirks. I promise to be honest, to communicate openly, and to always strive to be the best partner I can be.

Today, I choose you to be my partner in this grand experiment of love. I may have entered this journey as a stranger, but I am hopeful that, with time, we will become so much more.

Here's to our adventure together, may it be filled with laughter, love, and endless possibilities.

With anticipation,

[Your Name]
Als je een bingo doet van de typische MAFS-buzzwords ben je stiepelzat tegen het einde.

De kat van mijn vriendin is erin geslaagd de spiegel te laten vallen + bloempot.

De spiegel was een scharminkel van 20euro ofzo maar wel gekregen van mijn broer destijds.

Kan het echt niet opbrengen om nog de plezante te zijn nu, bijgevolg al sinds gisteren 20u radiostilte bij ons.

De kat van mijn vriendin is erin geslaagd de spiegel te laten vallen + bloempot.

De spiegel was een scharminkel van 20euro ofzo maar wel gekregen van mijn broer destijds.

Kan het echt niet opbrengen om nog de plezante te zijn nu, bijgevolg al sinds gisteren 20u radiostilte bij ons.
Ik wil niet negatief zijn maar heb ook ervaring met dit soort situaties. Deze ga je niet winnen, katten houden dat beeld zonder klank spel veel langer vol dan wij.

Na 13 jaar krijg ik die van ons nog altijd niet geleerd om een klok te lezen en tijdsbesef te hebben.

Ze ging vandaag op uitstap met de kinderen, ik vraag nog of ze terug zal zijn als ik gedaan heb met aanwezig te zijn op mijn werk. Krijgt ge als antwoord natuurlijk, want mijn eerste patiënt is er om 17h.

Om 17h geen vrouw of kinderen te zien, patiënt staat voor de deur. Ik geef aan dat Mevr. Pardal er nog niet is. Krijgt ge als antwoord ja, dat weet ik ze heeft het juist gestuurd.

Echt waar hoe moeilijk kan het zijn om dat dan ook door te sturen naar mij.

Na 13 jaar krijg ik die van ons nog altijd niet geleerd om een klok te lezen en tijdsbesef te hebben.

Ze ging vandaag op uitstap met de kinderen, ik vraag nog of ze terug zal zijn als ik gedaan heb met aanwezig te zijn op mijn werk. Krijgt ge als antwoord natuurlijk, want mijn eerste patiënt is er om 17h.

Om 17h geen vrouw of kinderen te zien, patiënt staat voor de deur. Ik geef aan dat Mevr. Pardal er nog niet is. Krijgt ge als antwoord ja, dat weet ik ze heeft het juist gestuurd.

Echt waar hoe moeilijk kan het zijn om dat dan ook door te sturen naar mij.

Volgorde van belangrijkheid voor het sturen van berichten?
Haar patienten
Haar kinderen
Haar ouders
De huisdieren
Jij.

Nog een stukje "vrouwelijk redeneren". Ik begrijp er niks van

Situatie: onze vaatwasser is stuk, al enkele weken. Ik ken iemand die in bijberoep elektrische apparaten repareert. Mja die man heeft een vaste full-time job, gezin + druk bevraagd in zijn bijberoep. Vorige keer is die hier op zondag ochtend al eens komen kijken wat er stuk kan zijn.

Intussen nieuw onderdeel ontvangen, maar die man is op vakantie gegaan

Nu vraagt mijn vrouw:
"Heb je nu eindelijk die van de vaatwasser gecontacteerd?"
Euhm nee, vorig weekend waren we niet thuis
"Zou je niet eens bellen vanavond"
Ist dan oké dat die zondag zou komen
"Zondag komt niet goed uit hè, we hebben volk zondag"
Dus jij wilt dat ik nu die man bel, vraagt dat hij asap komt. En als hij zegt "zondag?" Dat ik dan zeg, "aah nee zondag past niet voor ons?"

"..."

Dacht het ook al ja 😅

Nog een stukje "vrouwelijk redeneren". Ik begrijp er niks van

Situatie: onze vaatwasser is stuk, al enkele weken. Ik ken iemand die in bijberoep elektrische apparaten repareert. Mja die man heeft een vaste full-time job, gezin + druk bevraagd in zijn bijberoep. Vorige keer is die hier op zondag ochtend al eens komen kijken wat er stuk kan zijn.

Intussen nieuw onderdeel ontvangen, maar die man is op vakantie gegaan

Nu vraagt mijn vrouw:
"Heb je nu eindelijk die van de vaatwasser gecontacteerd?"
Euhm nee, vorig weekend waren we niet thuis
"Zou je niet eens bellen vanavond"
Ist dan oké dat die zondag zou komen
"Zondag komt niet goed uit hè, we hebben volk zondag"
Dus jij wilt dat ik nu die man bel, vraagt dat hij asap komt. En als hij zegt "zondag?" Dat ik dan zeg, "aah nee zondag past niet voor ons?"

"..."

Dacht het ook al ja 😅
Dat is toch net wel logisch? “Zo snel mogelijk” = mogelijk voor beide partijen he :p

Dat is toch net wel logisch? “Zo snel mogelijk” = mogelijk voor beide partijen he :p
Neenee

Hij heeft toen heel duidelijk gezegd "Volgende keer zal het wel weer een zondag zijn"
Geen idee of die op zondag werkt omdat hij zaterdag naar de voetbal van de kleine moet, maakt me ook niet uit..
En daar stond zij bij

Dus eigenlijk wil ze dat ik bel om te zeggen dat hij moet komen, om dan te zeggen dat het ons niet past 😂 en de week erop ist Pasen dusja

Voel me een beetje schuldig na het verhaal van goose om zelf wat te komen neuten.

Ben zelf ook wat in panic mode geraakt.
3j samen en sinds enkele weken wonen we samen, maar het is zeer lastig.

Ik woon al zo'n 9j alleen met mijn zoon dus heb een eigen tempo en ritme hoe ik huishouden en klusjes doe. Zolang de zoon bij mij is gebeurt er dus niet erg veel, vanaf hij naar mama ging, poetste ik deftig en voor hij kwam ook nog eens.

Ik snap dat dat frustreert, want ik laat dus wel eens iets liggen tot morgen of heb mentaal een nota 'morgen poets ik dit even'.

Zij is zo'n 11u van huis weg, komt thuis doet nog een wasje, eet en gaat slapen. Zij 'leeft' dus minder in ons huis dan ik omdat ik nachtshifts doe en dus meestal een hele dag thuis ben. Ook laat de zoon wel eens een sok achter waar het niet moet of staat er eens een blikje Fanta op tafel. Big deal denk ik, troubles in haar hoofd.

Niet dat we uiteen moeten, maar eerlijk.. ik mis het wel om alleen te zijn. Ik moet meer rekening houden met haar en water bij de wijn doen maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.
De grootste strop en schrik is ons huis, dat ik onmogelijk alleen kan afbetalen maar echt niet kwijt wil voor de goeie ligging ivm mijn zoon.

Stressy

Voel me een beetje schuldig na het verhaal van goose om zelf wat te komen neuten.

Ben zelf ook wat in panic mode geraakt.
3j samen en sinds enkele weken wonen we samen, maar het is zeer lastig.

Ik woon al zo'n 9j alleen met mijn zoon dus heb een eigen tempo en ritme hoe ik huishouden en klusjes doe. Zolang de zoon bij mij is gebeurt er dus niet erg veel, vanaf hij naar mama ging, poetste ik deftig en voor hij kwam ook nog eens.

Ik snap dat dat frustreert, want ik laat dus wel eens iets liggen tot morgen of heb mentaal een nota 'morgen poets ik dit even'.

Zij is zo'n 11u van huis weg, komt thuis doet nog een wasje, eet en gaat slapen. Zij 'leeft' dus minder in ons huis dan ik omdat ik nachtshifts doe en dus meestal een hele dag thuis ben. Ook laat de zoon wel eens een sok achter waar het niet moet of staat er eens een blikje Fanta op tafel. Big deal denk ik, troubles in haar hoofd.

Niet dat we uiteen moeten, maar eerlijk.. ik mis het wel om alleen te zijn. Ik moet meer rekening houden met haar en water bij de wijn doen maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.
De grootste strop en schrik is ons huis, dat ik onmogelijk alleen kan afbetalen maar echt niet kwijt wil voor de goeie ligging ivm mijn zoon.

Stressy

Als het haar stoort, kan ze het toch ook opruimen. You're not a fucking mind reader. Het stoort je niet, je kunt niet weten wat haar wel of niet stoort. Het is aan haar om het limitatief en concreet op te sommen wat haar stoort of het zelf op te ruimen. Ze kan toch zeggen 'kousen op ABC' en 'blikken op XYZ' storen me. Dan kun je effort doen met de wetenschap dat het niet perfect zal zijn.

De madam zal het wel verstaan. Ieder heeft zijn realiteit, he.

Vrouwen he. Het is niet omdat ze iets willen, dat ze het allemaal moeten krijgen. Ik wil elke dag gezogen worden, maar dat gebeurt ook niet.

Dat is hetzelfde als ruzie maken over iets en niet willen plooien 'uit principe'. Ja OK dan. Jij wil A, ik wil B. De oplossing is niet of A of B te doen en daar een worstelwedstrijd van te maken. De oplossing is om tot C te komen zodat beide partijen zich daar in kunnen vinden.

Sorry maar ik kom daar ambetant van, dat we in 2025 nog steeds met het idee rondlopen dat dit iets exclusief is voor moeders. Het slaat verder nergens op om dit door te trekken naar een random stranger hier op een forum. Ik ken er zelf eerlijk gezegd meer waar het of compleet omgekeerd is en de vader de boel rechthoudt, of wel deftig verdeeld is. (en ja, ook gezinnen waar het effectief de moeder is die heel de boel managed)
Statistisch gezien zullen er wellicht meer moeders zijn die die rol opnemen, maar het automatisme dat dit sowieso de moeder is mag anno 2025, zeker in ons deel van de wereld, wel eens gedaan zijn.
Verder, om dan in stereotiepen te denken: Vaders staan evengoed continu aan, ze neuten er gewoon minder over.
Hier al eens vermeld maar ik weet ni meer in welk topic het was: vrouwen trekken zich het meer aan/maken zich het moeilijker.

Dom voorbeeld: alleen thuis met de drie bengels. Om half elf willen ze naar den dierentuin. Ik haal rap ne zak sandwichen in huis, smeer die, pak 2 appels en een mesje en weg zijn we. Nog geen uur later zitten we in de zoo.
Bij m'n vriendin vraagt dat een pak meer voorbereiding: fruitjes, koekje, reserve dit, iets tegen de regen.. alles over-dacht.

En da's op veel meer vlakken zo. En da's wel iets dat ik bij meer ouders merk: vaders zijn daar doorgaans veel gemakkelijker/chiller in.
Iets vergeten, iets ni orde: komt wel goed. Terwijl moeders overplannen, met alles rekening houden.
Een paar weken geleden aan de zee gezeten met vrienden en daar 't zelfde: dagje strand: nen helen bazaar mee. Allemaal op aangeven van de moeders. Laat de papa's vertrekken en ge hebt den helft van het gerief mee en 't komt ook wel in orde hoor.

Het enige dat echt veel meer bij m'n vriendin zit is het regelen van feestjes en playdates. En aangezien ze 4/5e werkt en meer vakantie heeft, past ze meer op tijdens de vakanties. Maar ook daar probeer ik elke verlof wel één of twee dagen op te nemen.

Om maar te zeggen: mannen zijn er ook mee bezig maar zijn denk ik waty flexibeler.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan