Elke dag is wat veel, de (totaal foute) internationale mannendag is op 19/11.Krijg jij dan elke dag een gelukkige mannendag?
Maar internationale vrouwendag is een protestdag tegen vrouwenongelijkheid, hè... geen moederdag.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Elke dag is wat veel, de (totaal foute) internationale mannendag is op 19/11.Krijg jij dan elke dag een gelukkige mannendag?
Elke dag is wat veel, de (totaal foute) internationale mannendag is op 19/11.
Maar internationale vrouwendag is een protestdag tegen vrouwenongelijkheid, hè... geen moederdag.
Dat is zoals sommigen denken dat racisme tegen blanken ook niet kan bestaan.Waarom is die dag fout?

Omdat het een protestdag is tegen ongelijkheid, discriminatie en ander onrecht op basis van geslacht. Wat iets verder gaat dan het idee ‘en waar is onze dag’ wat vaak de invulling is geweest van de mannendag. Die dan weer een soort vaderdag is, net niét de bedoeling van de vrouwendag (dat zou namelijk ook een onvolledige/foute invulling zijn). Zoals derp zegt, als die gebruikt wordt om wat structurele ongelijkheid aan te kaarten op basis van geslacht, maar dan bij mannen, prima. Alleen is dat veel vaker niet dan wel de invulling, en is het meer ‘de klepel is doorgeslagen, wij ook een dag, omgekeerd racisme…’ (zie de stropop van @Bloembak die dat al mooi bewijst ineens, waarvoor dank)Waarom is die dag fout?
Hoeveel bullshit kan je in zo'n korte comment krijgen, ik ben enigszins verbaasd.Omdat het een protestdag is tegen ongelijkheid, discriminatie en ander onrecht op basis van geslacht. Wat iets verder gaat dan het idee ‘en waar is onze dag’ wat vaak de invulling en wrs ook de aanzet is geweest van de mannendag. Die dan weer een soort vaderdag is, net niét de bedoeling is van de vrouwendag (dat zou namelijk ook een onvolledige/foute invulling zijn). Zoals derp zegt, als die gebruikt wordt om wat structurele ongelijkheid aan te kaarten op basis van geslacht, maar dan bij mannen, prima. Alleen is dat veel vaker niet dan wel de invulling, en is het meer ‘de klepel is doorgeslagen, wij ook een dag, omgekeerd racisme…’ (zie de stropop van @Bloembak die dat al mooi bewijst ineens, waarvoor dank)
Omdat het een protestdag is tegen ongelijkheid, discriminatie en ander onrecht op basis van geslacht. Wat iets verder gaat dan het idee ‘en waar is onze dag’ wat vaak de invulling is geweest van de mannendag. Die dan weer een soort vaderdag is, net niét de bedoeling van de vrouwendag (dat zou namelijk ook een onvolledige/foute invulling zijn). Zoals derp zegt, als die gebruikt wordt om wat structurele ongelijkheid aan te kaarten op basis van geslacht, maar dan bij mannen, prima. Alleen is dat veel vaker niet dan wel de invulling, en is het meer ‘de klepel is doorgeslagen, wij ook een dag, omgekeerd racisme…’ (zie de stropop van @Bloembak die dat al mooi bewijst ineens, waarvoor dank)
Antwoord dan ook niet in mijn plaats, en zeker niet met zoiets wat ik zelf nooit zou onderschrijven.Hoeveel bullshit kan je in zo'n korte comment krijgen, ik ben enigszins verbaasd.
Ik klaag je foute uitspraak (over dat mannendag vieren fout is) aan door een volledig andere foute uitspraak te doen, dat is geen stropop, beste Loser. Ik stel mijn foute uitspraak ook niet voor alsof dat jij hem gemaakt hebt. Dus geen idee welk gesprek jij in je hoofd aan het voeren bent, maar we zitten blijkbaar niet in dezelfde kamer.
Zoals derp zegt, zijn er heel veel goede redenen mogelijk om een mannendag op een positieve manier in te vullen. Daar kan je online ook veel degelijk onderbouwde artikels over terugvinden.
Over dat vetgedrukte, kan je dat op een of andere manier staven of onderbouwen? Mij lijkt dat een buikgevoel te zijn, daarom is het nog niet juist.
Ik kan je in ieder geval meegeven dat in de sportclub waar ik bestuurder ben, we zowel in november voor mannen als in maart voor vrouwen bijkomende activiteiten organiseren om hen in the picture te zetten. Bij mannen focussen we op mentale gezondheid (eenzaamheid als grootste symptoom) en bij vrouwen gaat het om algemeen empowerment (vaak is er een drempel om de stap te zetten naar een fysieke ploegsport en hoe daar jezelf kunnen zijn). De verdeling man/vrouw bij onze leden is ongeveer 50/50.
Dus je insinuaties over een 'foute' invulling van dergelijke dagen mag je gerust terug inslikken.
Als ik voor jou zou willen antwoorden of je woorden in de mond wil leggen, had ik je gequote. Eerlijk.Antwoord dan ook niet in mijn plaats, en zeker niet met zoiets wat ik zelf nooit zou onderschrijven.
Ja 1 flauwe mop van Green Mamba die elk jaar opnieuw opduikt. Je moet daarom niet iedereen over dezelfde kam scheren, of dan maar concluderen dat het een fout ding is om een mannendag te hebben.En inderdaad, het hoort hier niet. Maar wel opvallend hoe er niks over de Internationale vrouwendag gezegd kan worden zonder dit… terwijl we het wel eens waren daarover en over de reactie van Mw. Kinxton, leek me.

Zou graag een vlieg op de muur zijn op haar werk, kan me die vrouwen hun blik al voorstellen.Mijn vrouw heeft een nogal weinig ideale thuissituatie gekend, en is na haar studies als kok gaan werken in Abu Dhabi, waar het sowieso al "yes chef, no chef" was. Resultaat is dat ze nogal hard een soort plantrekker is en qua communicatie ook al eens mensen hun neus afbijt zonder dat ze het beseft. Ik ben het ondertussen nu wel al gewoon dat als ik vraag wat of hoe ik een korte "I don't care, just do it" terugkrijg, maar op haar werk, met een grote populatie aan vrouwen van middelbare leeftijd voor wie de beschaving eindigt voorbij de kerktoren, geeft dat al eens conflicten.
Mijn vriendin is niet zo'n sloddervos als ik, maar ze kan er ook wel wat van. Maar omdat ik nog iets rommeliger ben dan haar, gebeurt het soms dat ze klaagt over iets dat ze niet vindt en in haar geklaag subtiel doet doorschijnen dat ik de oorzaak ben van het probleem.
Ze vond haar sleutelbos niet gisterochtend. 'Heb jij die niet gebruikt?', 'Dat bevat ook wel mijn sleutel van de fietsenstalling op het werk, da's wel belangrijk he!"
Ik vroeg haar dan 's avonds of de sleutel al terecht was. Ja, zat in haar handtas.
-_-
[gewoon nooit op terugkomen later]3h waarin je allemaal leuke dingen kan doen zonder je partner. 3h tijd voor jezelf. Je moet dat soort dingen van de goede kant bekijken.Als ze boodschappen doet, nog keer binnen springen bij haar ouders etc soms 3u weg. Op zich geen probleem mee maar laat het weten en dar vergeet ze altijd
Ja, ma de dochter is altijd mee dus zoveel me time heeft ze niet. Meestal komt ze gefrustreerd thuis door het gezaag van mijn dochter dat ze vanalles wil in de winkels.3h waarin je allemaal leuke dingen kan doen zonder je partner. 3h tijd voor jezelf. Je moet dat soort dingen van de goede kant bekijken.
Oh. In deze had ik het meer op jou hoor. 3h me-time voor jou.Ja, ma de dochter is altijd mee dus zoveel me time heeft ze niet. Meestal komt ze gefrustreerd thuis door het gezaag van mijn dochter dat ze vanalles wil in de winkels.
Schone segue naar:Oh. In deze had ik het meer op jou hoor. 3h me-time voor jou.