Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Gevolgd door mijn man die de volgend ochtend kwam vragen waarom ik zijn gsm-oplader niet op de vaste plaats had terug gelegd.
Maar daar krijg ik ook de krul van é. Ik moet nooit zoeken achter mijn gerief. Alles heeft een vaste plaats.

M'n vrouw vraagt dan voor de zoveelste keer: 'heb jij m'n autosleutels gezien?' 'waar is mijn sjaal naartoe?' 'fuck, ik vind mijn handtas niet?!'

Ik heb eens geantwoord: 'moh, 't is waarschijnlijk omdat het op z'n plaats lag'.

'Ik ben al de hele dag bezig en ik kom net van de winkel en heb de kinderen moeten ophalen dus heb ik nog geen tijd gehad om m'n jas aan de kapstok te hangen en dan nog is dat allemaal zo erg niet ik ben er gewoon nog niet toe geraakt altijd met uwe commentaar alsof jij nooit eens iets zoekt ik heb al een lastige dag genoeg uw gezaag kan er niet meer bij ze kameraad 't is al goed kzalt zelf wel zoeken.'

Allemaal in één adem en zonder leestekens é. Jezus.

Heel herkenbaar en ik kan mij daar ook geweldig aan storen. Maar meestal denk ik dan eens aan de dingen die ik (onbewust) doe waar mijn vrouw zich aan stoort. En dan probeer ik het in te slikken

Maar daar krijg ik ook de krul van é. Ik moet nooit zoeken achter mijn gerief. Alles heeft een vaste plaats.

M'n vrouw vraagt dan voor de zoveelste keer: 'heb jij m'n autosleutels gezien?' 'waar is mijn sjaal naartoe?' 'fuck, ik vind mijn handtas niet?!'

Ik heb eens geantwoord: 'moh, 't is waarschijnlijk omdat het op z'n plaats lag'.

'Ik ben al de hele dag bezig en ik kom net van de winkel en heb de kinderen moeten ophalen dus heb ik nog geen tijd gehad om m'n jas aan de kapstok te hangen en dan nog is dat allemaal zo erg niet ik ben er gewoon nog niet toe geraakt altijd met uwe commentaar alsof jij nooit eens iets zoekt ik heb al een lastige dag genoeg uw gezaag kan er niet meer bij ze kameraad 't is al goed kzalt zelf wel zoeken.'

Allemaal in één adem en zonder leestekens é. Jezus.
Hoe vaak mijn vrouw haar gsm niet kwijt is, niet normaal. En ik ben dan diegene die hem vaak vindt, omdat ik haar ondertussen zo goed ken en weet waar ze hem vaak laat liggen (is niet altijd dezelfde plaats).

Dat gezegd zijnde. Ze heeft in een vrij korte tijd het klaargekregen om haar volledige sleutelbos (inclusief autosleutel dus) de hele nacht aan de buitenkant van de deur te laten hangen. En afgelopen zondag praktisch de hele middag. Ik ben zo dankbaar dat wij in een soort van gesloten buurt wonen en niet te veel mensen passeren. Al is zondag de volledige carnavalsstoet hier gepasseerd :unsure: .

:unsure: Hier hangt gewoon een qr-code op de koelkast. Even scannen en klaar. Handig als er volk komt.
Ik steek zo'n dingen in Google Keep.

Maarja, als IT'er eigen router met eigen wifi-netwerk, niet van die providerbrol 🤓 Ken mijn wachtwoord vanbuiten en apart netwerk voor gasten met QR-code voor hen.

Op die providertoestellen kan je normaalgezien ook het wachtwoord aanpassen naar iets dat je makkelijker kan onthouden en uw netwerk hernoemen van bbox-2qdsfqd naar iets leukers gelijk "may the wifi be with you" of "pretty fly for a wifi".

ik giet onstoppingsmiddel in de pompbak in de badkamer want die loopt niet meer goed door.

Vrouwlief staat buiten te roken, dus ik klop op het raam en maak duidelijk
HANDEN NIET WASSEN IN DE BADKAMER
Hoe? en dan?
Ja.. de keuken 10m verder he..
Ah ja.

Ik stop voor de zekerheid nog het stoppeke in de pompbak.. dat zit er NOOIT want das van het bad.
Visiual reminder.

6min later:
ah sorry ik heb mijn handen gewassen en dat mocht niet zeker.

Vrouwmens.

Alsook: 90% van de keuken opruimen.
Ik kook, zij ruimt op.
ze zit in de zetel na den afwas van de pannen en potten (nee die gaan nie in de vaatwas, sue me)
Het vuur ziet nog smerig, het deksel van de kookpot ligt er nog naast, de restjes (pasta met roomsaus) staan naast de frigo op tafel.

Elke keer wel iets..

Elke keer wel iets..
Hier ook maar dan andersom, zij kookt, laat een storthoop achter, en ik moet opruimen.

Wanneer ik kook laat ik zo geen storthoop achter, en ruim ik TIJDENS het koken meteen op wat ik niet meer nodig heb of kuis ik de eventuele spetters of vlekjes meteen op. Resulaat: er moet bijna niks meer gedaan worden, nadien hoogstens 5min de details wat opbergen/opkuisen.

Resultaat wanneer zij kookt: een kwartier tot halfuur de keuken van kop tot teen opkuisen. En zo blijven we bezig.

ik giet onstoppingsmiddel in de pompbak in de badkamer want die loopt niet meer goed door.

Vrouwlief staat buiten te roken, dus ik klop op het raam en maak duidelijk
HANDEN NIET WASSEN IN DE BADKAMER
Hoe? en dan?
Ja.. de keuken 10m verder he..
Ah ja.

Ik stop voor de zekerheid nog het stoppeke in de pompbak.. dat zit er NOOIT want das van het bad.
Visiual reminder.

6min later:
ah sorry ik heb mijn handen gewassen en dat mocht niet zeker.

Vrouwmens.

Alsook: 90% van de keuken opruimen.
Ik kook, zij ruimt op.
ze zit in de zetel na den afwas van de pannen en potten (nee die gaan nie in de vaatwas, sue me)
Het vuur ziet nog smerig, het deksel van de kookpot ligt er nog naast, de restjes (pasta met roomsaus) staan naast de frigo op tafel.

Elke keer wel iets..

Hier is dat probleem niet. Ik mag elke dag koken en opruimen. :laugh:

De vaatwas wordt nadien nog 'correct gevuld' nadat ik ze gevuld had (lees: alles van plek versteken) zodat die ipv 100% 80% vol zit. Om dan toch opgezet te worden want 'we krijgen er toch geen volledige kooksessie meer bij'. No shit sherlock, daarom dat ik die rap en inefficient vul, want na 10y heb ik dat al door -_-

Om nadien in de zetel te ploffen en te zeggen 'is toch altijd veel werk, he'. Je hebt letterlijk je voeten onder tafel moeten steken, eten binnen duwen en dan nog een homeopatische bijdrage bij het afruimen geleverd... -_-

Ik steek zo'n dingen in Google Keep.

Maarja, als IT'er eigen router met eigen wifi-netwerk, niet van die providerbrol 🤓 Ken mijn wachtwoord vanbuiten en apart netwerk voor gasten met QR-code voor hen.

Op die providertoestellen kan je normaalgezien ook het wachtwoord aanpassen naar iets dat je makkelijker kan onthouden en uw netwerk hernoemen van bbox-2qdsfqd naar iets leukers gelijk "may the wifi be with you" of "pretty fly for a wifi".
De tp-link die hier hangt heeft nu ook wel een gastennetwerk. Zit wel op wat toestellen heb ik het gevoel.

Volgende is een Ubiquiti of iets waar dd-wrt op kan.

Dat gezegd zijnde. Ze heeft in een vrij korte tijd het klaargekregen om haar volledige sleutelbos (inclusief autosleutel dus) de hele nacht aan de buitenkant van de deur te laten hangen. En afgelopen zondag praktisch de hele middag. Ik ben zo dankbaar dat wij in een soort van gesloten buurt wonen en niet te veel mensen passeren. Al is zondag de volledige carnavalsstoet hier gepasseerd :unsure: .

Hier is dat constant, maar gelukkig aan de achterdeur. ik kom er zot van. Maar dan overdrijf ik als ik zeg dat ze hier is gaan binnenzitten..

2 ergernissen

- Ze kan precies niet rationeel denken. Heel emotioneel en kan dan voor het minste "ontploffen".
Bij een kleine tegenslag vergaat de wereld en staat alles op zen kop.
Ik kan ook wel eens vloeken, paar ik ga dan meteen opzoek naar een oplossing (gelukkig 😅)

- de neiging om over haar mening te moeten delen ook al heeft het geen invloed op haar/ons.
Als ge ze bezig laat start ge misschien onnodige discussies/ruzies onder het motto "het mag toch eens gezegd worden hè"

"Uw zus zit toch wel heel vaak met de kinderen bij uw ouders hè"
Nja ik vind dat soms ook, maar hebben wij daar last van? Of is dan ons probleem?
(Dat is een familietrek, haar pa en tante hebben ook die neiging zich overal te gaan moeien en bepalen hoe iemand zijn leven moet leiden.)

Ik ben van het principe "hebben wij er last van?" Of "zal onze mening iets veranderen aan de situatie?" 2x nee dan ist mond houden. Leven en laten leven

2 ergernissen

- Ze kan precies niet rationeel denken. Heel emotioneel en kan dan voor het minste "ontploffen".
Bij een kleine tegenslag vergaat de wereld en staat alles op zen kop.
Ik kan ook wel eens vloeken, paar ik ga dan meteen opzoek naar een oplossing (gelukkig 😅)

- de neiging om over haar mening te moeten delen ook al heeft het geen invloed op haar/ons.
Als ge ze bezig laat start ge misschien onnodige discussies/ruzies onder het motto "het mag toch eens gezegd worden hè"

"Uw zus zit toch wel heel vaak met de kinderen bij uw ouders hè"
Nja ik vind dat soms ook, maar hebben wij daar last van? Of is dan ons probleem?
(Dat is een familietrek, haar pa en tante hebben ook die neiging zich overal te gaan moeien en bepalen hoe iemand zijn leven moet leiden.)

Ik ben van het principe "hebben wij er last van?" Of "zal onze mening iets veranderen aan de situatie?" 2x nee dan ist mond houden. Leven en laten leven

Bij een maat van mij gaan de discussies tussen man en vrouw telkens zo "wil je een oplossing of erover kunnen klagen".

-"Kunnen klagen"

"Ik vind het ook erg"

-"Dank u"

*stilte*

:laugh:

't Was gisteren internationale vrouwendag.

Stuurt ze een bericht met haar wensen naar de familiegroep t.a.v. m'n ma en zus. Ik antwoord er ook op.

Vandaag wel verwijten naar m'n kop smijten en kort zijn aan de telefoon omdat ik haar niet rechtstreeks een gelukkige vrouwendag heb gewenst...

Ik vergeet dat ieder jaar.

Stuurt ze een bericht met haar wensen naar de familiegroep t.a.v. m'n ma en zus. Ik antwoord er ook op.

Vandaag wel verwijten naar m'n kop smijten en kort zijn aan de telefoon omdat ik haar niet rechtstreeks een gelukkige vrouwendag heb gewenst...

Volgend jaar een joepie abo geven? Gedragen als een puber = puber cadeaus?

Moest ze hier met zulke zever afkomen... hier is ze met valentijn kwaad geworden omdat ik een cadeau had en "nu geef je me een schuldgevoel omdat ik geen heb". Sfeer poeperd... :laugh:

Krijg jij dan elke dag een gelukkige mannendag?

Krijg jij dan elke dag een gelukkige mannendag?
Voor deze dag wel: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dag_van_de_verdedigers_van_het_vaderland

Dan worden alle mannen in haar land (en de andere vermelde landen) in de bloemetjes gezet.
Ik kreeg op die dag vers gemaakte pannenkoeken als ontbijt lol. Ze hecht best wel veel belang aan die dagen terwijl het voor mij business as usual is. Misschien moet ik ook maar eens de joepie kopen zodat ik zo'n dagen ook kan appreciëren en haar ook in de bloemetjes te zetten... Want ja, met bloemen scoor je veel punten bij een vrouw uit het Oostblok...

Om nadien in de zetel te ploffen en te zeggen 'is toch altijd veel werk, he'. Je hebt letterlijk je voeten onder tafel moeten steken, eten binnen duwen en dan nog een homeopatische bijdrage bij het afruimen geleverd... -_-
Zalig. Die moet ik onthouden voor op 't werk.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan