JanusDR
Well-known member
Van welke zaken bijvoorbeeld?Ik voorzag wel wat spanning maar ik kan geen move maken zonder 'doe dit beter zo of zo', 'hoe jij het doet is niet goed',...
En hoe reageer je daar op?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Van welke zaken bijvoorbeeld?Ik voorzag wel wat spanning maar ik kan geen move maken zonder 'doe dit beter zo of zo', 'hoe jij het doet is niet goed',...

Bepaalde gewoontes die ik van thuis heb die zij anders doet/deed.Van welke zaken bijvoorbeeld?
En hoe reageer je daar op?![]()
Wordt niet beter.Hoe zeggen ze dat? Ge leert pas echt iemand kennen als ge ermee samenwoont? Courage!
Proberen zo weinig mogelijk van aan te trekken, ook voor haar is het aanpassen. Uiteindelijk zal dat allemaal wel goed komen en gaat dat wel op zijn pootjes terecht komen, zolang je je nu maar niet teveel gaat opjagen er in.Wordt niet beter.
Merk wel dat het veel relativeren is en proberen emoties van frustratie te onderdrukken.
Ik kom van een vaste nacht, slaap niet of 3u (halve dag) en maak de boterhammen van de zoon en spendeer dan een hele dag aan boodschappen en werken in huis.
Tegenslag na tegenslag en dan komt zij af met "goh hier op werk toch ook druk, miserie miserie".
En ik weet dat dat onredelijk is van mij, maar ik voel dan een soort van 'jong, en ik dan'.
Mooie reply.Proberen zo weinig mogelijk van aan te trekken, ook voor haar is het aanpassen. Uiteindelijk zal dat allemaal wel goed komen en gaat dat wel op zijn pootjes terecht komen, zolang je je nu maar niet teveel gaat opjagen er in.
Die zin van "hier ook druk druk" is waarschijnlijk omdat ze met iets zit dat ze kwijt wil en even niet kan zien dat het bij een ander ook niet perfect loopt. Laat haar het verhaal doen en toon dan eens vol trots wat je allemaal gedaan hebt in het huis. Zij blij want hoofd kunnen leegpraten en ondertussen weet ze ook dat je zelf ook veel doet.
Dat komt wel. Ze gaat waarschijnlijk wel je huis hier en daar aan haar smaak willen aanpassen (al is het maar wat decoratie) zodat ze zich 100% thuis voelt, de rest komt van zichzelf.Mooie reply.
Ik zeg zelfs letterlijk tegen haar 'krijg ik geen complimentjes voor hoe zalig thuiskomen het is voor jou?". Met een lach en zwans natuurlijk maar ik voel wel dat ik wat appreciatie nodig heb.
Ook zoiets, zij werkt in dag dus ik ben begonnen met uitpakken enz. Dus het huis staat nu zo'n 95% hoe ik het zie/zag.Dat komt wel. Ze gaat waarschijnlijk wel je huis hier en daar aan haar smaak willen aanpassen (al is het maar wat decoratie) zodat ze zich 100% thuis voelt, de rest komt van zichzelf.
Ik ben verre van een relatie-expert, maar je situatie is niet zo veel verschillend van die van mij destijds en ondertussen wonen we 8 jaar gelukkig samen.
En komend weekend samen alles goed zetten, da's geen volle dag werk, en dan eens profiteren. Gaat veel doen.Ook zoiets, zij werkt in dag dus ik ben begonnen met uitpakken enz. Dus het huis staat nu zo'n 95% hoe ik het zie/zag.
Gisteren zei ze dus ook 'ale, ik woon hier precies nie'
Waarop ik dan zei 'maar ge bent hier niet, kan moeilijk alles laten staan tot ge tijd hebt'.
Het is een mijnenveld momenteel, volgende week gaan we een avondje ervan tussen tis nodig.

Als je bij mij dat allemaal doet zal ik niets van de 10 min te laat komen zeggen.Toegegeven, ik prop mijn to-do lijst in 't weekend overvol.
Ik sta op en begin eraan. Geen pauze, soms ook zonder pauze te nemen 's middags om iets te eten.
Dan heb ik bijvoorbeeld op zaterdag de kinderen naar 't sporten of jeugdbeweging gebracht/afgehaald, de badkamer gepoetst, beide wagens gewassen en gestofzuigd, de was geplooid, de keuken opgeruimd en gepoetst, grote boodschappen gedaan en heel het huis gestofzuigd en gedweild om af te sluiten met 5 km op de loopband vooraleer we moeten vertrekken om ergens te gaan eten of wat dan ook.
Ik doe door tot op de allerlaatste knip. Meestal resulteert dat in 10 minuten te laat komen.
En wat onthouden we van heel die dag? Inderdaad, 10 minuten te laat komen.
Als je bij mij dat allemaal doet zal ik niets van de 10 min te laat komen zeggen.
Heb je de passief agressieve middenweg al geprobeerd? Al die dingen verzamelen en dan mooi uitstallen op een plaats waar er niet naast te kijken valtArgh, de madam haar 'ik smijt deze papieren gewoon in een random kast omdat er volk op bezoek komt' bereikt toch weer hoogtepunten.
Ik zoek het bladje met het internet password. 15 min zoeken. Zit uiteindelijk tussen het paasgerief voor whatever reden. Vorige week lag het nog op mijn bureau -_-
Tijdens de zoektocht nog 2 vervallen bongo bonnen, een vervallen JBC bon tegengekomen. Ook nog ziekenhuisfacturen. CM blaadjes die binnen moeten. En uiteraard een stapel kerstkaarten van 2y geleden in eveloppe die nooit bij de ontvangers toegekomen zijn. Zal er maar weer niks van zeggen of tis weer een tirade van 'doe het dan zelf'. En als je het zelf doet 'laat dat liggen'...
Als ze op die van mij trekt gebeurt er dan 1 van die dingen: ze danst er professioneel rond OF ze veegt alles op een hoopje en moffelt het onder een stapel boeken of iets dergelijks.Heb je de passief agressieve middenweg al geprobeerd? Al die dingen verzamelen en dan mooi uitstallen op een plaats waar er niet naast te kijken valtAls ze op die van mij trekt gebeurt er dan 1 van die dingen: ze danst er professioneel rond OF ze veegt alles op een hoopje en moffelt het onder een stapel boeken of iets dergelijks.

Eerst doen alsof we nergens om zeuren he.Beginnersfouten. De fouten moeten benadrukt worden, niet de accomplishments. Tssss, heb je wel 2 X chromosomen ?
Ik zocht onlangs het kaartje met de wificode op om een nieuwe laptop in te stellen. Mijn man haalt dat uit zijn schuif en zei er meteen bij "terug leggen he!!!!!"Argh, de madam haar 'ik smijt deze papieren gewoon in een random kast omdat er volk op bezoek komt' bereikt toch weer hoogtepunten.
Ik zoek het bladje met het internet password. 15 min zoeken. Zit uiteindelijk tussen het paasgerief voor whatever reden. Vorige week lag het nog op mijn bureau -_-
Tijdens de zoektocht nog 2 vervallen bongo bonnen, een vervallen JBC bon tegengekomen. Ook nog ziekenhuisfacturen. CM blaadjes die binnen moeten. En uiteraard een stapel kerstkaarten van 2y geleden in eveloppe die nooit bij de ontvangers toegekomen zijn. Zal er maar weer niks van zeggen of tis weer een tirade van 'doe het dan zelf'. En als je het zelf doet 'laat dat liggen'...

Hier hangt gewoon een qr-code op de koelkast. Even scannen en klaar. Handig als er volk komt.