Bon, jullie lezen nu ook maar één kant van het verhaal éh, er zijn natuurlijk meer nuances dan dat.
Zulke relaties vreten toch alleen maar energie? Dat is u constant moeten afvragen: “en wat zal het morgen weer zijn” en “hoe ga ik me gedragen om geen ergernis op te wekken”.
Veel chance en courage zeg ik dan! Maar lijkt me dat dit wel in meerdere relaties is? Tolereren en zwijgen en opletten en etc. Wat een leven.
Inderdaad. Het erge is dat ik me er nog maar weinig zorgen om maak, me afscherm als het ware, er niet aan probeer te denken, en gewoon koppig m'n ding blijf doen (work, eat, sleep repeat) want anders duik ik op m'n eentje in m'n eigen negatieve spiraal. Ik moet bezig zijn met iets.
Vermoedelijk ben ik hier wel degelijk de klootzak en is zij het slachtoffer van mijn koppigheid, misschien depressie of simpelweg karakter... Ik weet het niet meer en ben precies wat verloren...
We zijn intussen dus iets meer dan 4 jaar samen en leefden al een half jaar voor we afgelopen zomer op vakantie gingen, en sinds we terug zijn, meer als vrienden naast mekaar, met regelmatig de benefits, tot onze, maar vooral haar grote ergernis natuurlijk. Het kan zo niet verder.
Zij wil niet toegeven, ik ook niet.
Zelf is ze ongelukkig en verwacht ze dat ik meer moeite en attentie geef aan voor haar zowel kleine als belangrijke zaken, zoals haar verjaardag, vrouwendag (zeer belangrijk in haar land van oorsprong), onze verjaardag, af en toe op dates gaan en ook meer leiding neem, terwijl ze me net doet twijfelen om dat effectief te doen door telkens opnieuw haar ongenoegen te uiten. Hierdoor zijn we allebei in een negatieve spiraal terechtgekomen, die soms wel weer eens opwaarts gaat als er iets positiefs gebeurt, maar we blijven in feite ter plaatse trappelen...
Ik heb op een of andere manier het gevoel dat ik haar ongewild gijzel met mijn gedrag en behalve maar blijven proberen om haar voeten te kussen met haar verwachtingen hierboven er weinig zal veranderen.
Waar ik gewoon simpel en down to earth ben en weinig nodig heb om gelukkig te zijn, doet zij graag het tegenovergestelde met wat activiteiten na het werk en in het weekend waar ik in tegenoverstelling gewoon graag thuis of in de natuur tot rust kom en op 't gemak een film zie of wat ga wandelen, of soms door moet werken omdat ik niet anders kan...
Neen voor haar moet het telkens iets anders zijn, een nieuwe uitdaging, een meeting (gepaard met een activiteit) met haar vriendengroepje, een reis of sport(en), een weekendtrip. En dat doen we soms wel, maar precies onvoldoende. Ik ga soms ook eens mee met haar, maar het is precies nooit genoeg. Waar ik in het begin van de relatie heel wat regelde qua dates, heb ik er tegenwoordig geen zin meer in.
Als ik ze dan bezig zie op Instagram met faken dat ze in een gelukkige relatie is naar haar familie & vrienden toe, door foto's van de letterlijk weinige kleine leuke momenten die we samen beleven, maar die ze ook alleen of met haar vrienden beleeft, te posten. Dan vraag ik me toch af waarmee ze bezig is.
Eind vorig jaar zag ik toevallig eens dat ze aan het zien was naar een Youtube video van een golddigger - influencer type vrouw in haar moedertaal. Het was precies een training voor toekomstige golddiggers en hoe ze mannen rond hun vinger moeten draaien om er meer uit te halen... Jawel zoiets bestaat dus echt...
Hoewel ze totaal zo'n persoon niet is nam ze wel kleine details over die ik soms wel of niet opmerk, maar als ik het opmerk dan kookt m'n bloed...
Voor mij stellen verjaardagen jammer genoeg weinig voor, ze deed voorheen veel moeite om voor mij iets te doen terwijl ik dat niet nodig heb of verwacht, en als ik haar 'maar op restaurant' uitnodigde voor een etentje, zonder bloemen of een cadeautje is het ook niet goed. Er moet een cadeau, hoe klein het ook maar is, zijn. Het etentje is voor haar dus mooi meegenomen maar facultatief omdat ik er zelf niks voor moet doen behalve betalen. Dus te gemakkelijk om ervan af te zijn, in haar ogen.
Het is precies of alles wat ik doe toch verkeerd is en dus ben ik zodanig gefrustreerd dat ik ook minder moeite doe of simpelweg niks...
En bevinden we ons in een status quo. Ik ben overduidelijk de kloot (l)(t)amzak die op haar verjaardag geen bloemen (+) of een cadeau gaf.
We passen gewoonweg niet (meer) bij mekaar, maar bij wie passen we dan wel?
Mocht ik rijk zijn zou ik letterlijk in het geheim iemand in dienst nemen om verassingen te organiseren voor haar in mijn naam, maar die zou ze dan afwimpelen omdat ikzelf niks heb gedaan van A tot Z...
Buiten die heikelpunten die me storen maar die een oorzakelijk verband hebben met de punten waar ik zelf aan moet werken om onze relatie in stand te houden, zie ik ze wel nog graag... Maar hoe lang nog...
Lees/interpreteer ik dit nu gewoon fout of ben je echt verbaasd dat ze niet blij is omdat je haar een cadeau koopt met haar eigen geld?
Omdat het zo afgesproken was. Haar reeds bijeengespaarde geld van voor haar verhuis naar België is wegens EU- en wereldsancties niet makkelijk en veilig van haar thuisland naar hier kan krijgen gebruiken we vooral haar kaart van ginder en betaal ik haar hier m'n aandeel terug op haar Belgische rekening. Die cadeau heb ik dus wel degelijk terugbetaald, natuurlijk samen met het geheel aandeel dat ik moest terugbetalen.
Gedurende de reis kochten we dus alles met haar kaart, op één keer na dat ik mijn bedrijfskaart heb gebruikt om cash af te halen omdat het niet lukte met die van haar en ze haar portefeuille met andere kaarten niet mee had.
Thuis gebruiken we ook quasi altijd haar kaart of onze maaltijdcheques voor de boodschappen.
Kwestie van het risico te verminderen dat ze plots niks meer heeft door de oorlog in de rechtstreekse buurlanden.
Ze was gewoonweg geschokt dat ik die cadeaus niet had gekocht met m'n eigen kaart en vond dit niet kunnen, uit principe...
Een principe die mij overdreven lijkt.
Wat
@Sylverscythe ook al zei. Komt toch ook maar zeer raar over, je verhaal Als je haar écht ten huwelijk wou vragen dan is het toch raar dat je de ring vergeten bent. Komt niet echt over alsof het met volle overtuiging was.
Nu niet om mezelf te bestoefen, maar eens ik hier had besloten om het te vragen, heb ik gewoon een moment geprikt, alles perfect voorbereid en op het einde van de avond het gewoon ook met volle overtuiging gevraagd.
Je laatste zin klinkt ook helemaal niet positief eerlijk gezegd. In die mate dat ik ook wel snap dat je er niet 100% voor gaat ...
Wel ja, het plan was haar op onze 1ste verjaardag ten huwelijk vragen. Maar gedwarsboomd door het weer, kon toch moeilijk op m'n knie gaan midden in een storm, of ergens binnen gaan in een winkel of restaurant en daar dan op de knie gaan... Ik wil het kunnen doen op een leuk moment zonder al teveel volk rondom.
Over naar het 2de jaar dan maar... Op vakantie in Spanje, beperkte bagageruimte en totaal vergeten in de stress voor het vertrek... Ja, die ring ligt al even in een kast waar ze nooit komt, en die ben ik ook uit het oog verloren... Natuurlijk ziet ze me dan in 't vliegtuig piekeren en ze had meteen al door wat ik bedoelde (zonder een woord te reppen dat ik 't dus vergeten was)... ***GEBLEIT OP HET VLIEGTUIG*** ...
Dan maar het 3de jaar, een reisje naar Italië, onze zomervakantie vorig jaar dus, daar had ik het zodanig druk dat ik weinig tijd had om ons tripje te organiseren, reservaties te maken enz... Bagage last minute in de auto gepropt, gedacht aan de ring en tussen potten, pannen en huishouden weer vergeten...
Dit jaar opnieuw.
Wat ben ik toch een ferme klungel... En neen ik speel niet met haar voeten, ze pompt denk ik m'n hoofd zodanig vol met andere zaken dat ik het op den duur telkens vergeet en dement aan het worden ben.
Een Montblanc pen i.p.v. die ring die hier al 3,5 jaar stof ligt te vangen... That's it? ;-)