Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Mijn vrouw had een kutweek op haar werk en was pompaf. Dan is het wat geven om ze tot rust te doen komen. Straks gaat ze iets drinken met haar zus en heb ik de tv weer voor mij alleen.

Maar toch. Het was een zure om het kaske af te geven.
Wij kijken in het weekend samen een langere aflevering van een reeks die we allebei willen zien, en sommige werkdagen ook wel een korte aflevering van een 20-tal minuten, maar voor de rest kijken we gewoon ieder apart iets 's avonds. Daar ontstaat eigenlijk nooit ruzie over. Misschien wel als je alle 2 het grote scherm wil hebben. :p

Mijn vrouw had een kutweek op haar werk en was pompaf. Dan is het wat geven om ze tot rust te doen komen. Straks gaat ze iets drinken met haar zus en heb ik de tv weer voor mij alleen.

Maar toch. Het was een zure om het kaske af te geven.

Nu serieus, hier kijken we meestal samen naar iets dat we beiden min of meer willen zien.

Vrouwlief gaat fitnessen, ik blijf thuis met de dochter.

Komt de zin: "Euh, gij maakt uzelf intussen nuttig?"

Ik vertaal dat als: "Waag het niet om te genieten van de tijd dat ik even weg ben".
Klassieker. Ik vraag hier om een lijstje, geschreven. Indien niks ontvangen, geen verplichtingen.

Wanneer we bv niet vlak naast mekaar zitten:

Ik: spreek een zin uit
Zij: wa?
Ik: *** neem pauze van 5 seconden ***
Zij: *** repliceert op mijn zin ***

(Soms laat ik mij wel vangen en herhaal ik nog eens mijn zin, maar 9/10 heeft ze het perfect gehoord)

Vrouwlief gaat fitnessen, ik blijf thuis met de dochter.

Komt de zin: "Euh, gij maakt uzelf intussen nuttig?"

Ik vertaal dat als: "Waag het niet om te genieten van de tijd dat ik even weg ben".
Dit zijn dingen om van te rotten tbh. Er zijn écht weinig dingen die mij meer storen dan zulke opmerkingen.

"Ik ga lekker genieten en ik ga eerst even de 454 taakjes benadrukken die sowieso gedaan worden." AKA even lekker de wind uit uw zeilen halen.

Als ik zelf wegga hoop ik dat mijn partner ook lekker ontspant en geniet van de tijd voor zichzelf. Ik ben echt niet bezig met de afwas of de was. En als ik zelf thuisblijf hoop ik oprecht hetzelfde en doe ik zelf wat nodig is om alles draaiende te houden.

Niet opzettelijk waarschijnlijk maar oh zo fucking irritant.

Dit zijn dingen om van te rotten tbh. Er zijn écht weinig dingen die mij meer storen dan zulke opmerkingen.

"Ik ga lekker genieten en ik ga eerst even de 454 taakjes benadrukken die sowieso gedaan worden." AKA even lekker de wind uit uw zeilen halen.

Als ik zelf wegga hoop ik dat mijn partner ook lekker ontspant en geniet van de tijd voor zichzelf. Ik ben echt niet bezig met de afwas of de was. En als ik zelf thuisblijf hoop ik oprecht hetzelfde en doe ik zelf wat nodig is om alles draaiende te houden.

Niet opzettelijk waarschijnlijk maar oh zo fucking irritant.
Goh, 't is dubbel éh. Hier wisselen we af en doet degene die thuisblijft wat er toevallig gedaan moet worden. Het is toch ook leuker om na die ontspanning thuis te komen en daar geen berg strijk/afwas/whatever te zien staan? Afin, ik ben toch altijd content als ik na het eten kan gaan sporten en thuiskom met een proper aanrecht en een vaat die gedaan is :unsure:
Omgekeerd probeer ik dat ook gewoon te doen. Betekent natuurlijk niet dat ge u wederhelft twee uur aan het werk zet als ge zelf twee uur wegzijt.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan