anonymousMF
Well-known member
lang geleden dat ik nog in deze thread heb gepost, maar eigenlijk stoor ik me aan heel wat zaken van mijn partner.
een opsomming.
Ik weet het: als je dit zo leest, heb je zo iets van: valt daar nog mee samen te leven?
- overal lang zwart haar te vinden
- de stoelen nooit onder de tafels schuiven
- de tafel steeds achter laten met kruimels
- haar dingen overal op tafel en op de dressoir kast laten (ipv in de kasten weg te steken)
- haar jas en pulls over de stoelen hangen in huis ipv aan kapstk
- bij elke douche beurt 1/4e van de douchegel opgebruiken
- lege douchegel of shampoo flessen achter laten
- het bed nooit open spreiden nadat we opstaan (zij blijft langst liggen dus is het haar taak)
- het raam vergeten open te doen nadat we opstaan voor frisse lucht (doet ze niet omdat het dan kouder word in kamer, no shit)
- lichten vergeten uit te doen, en steeds zoveel mogelijk lichten aan steken als ze in huis is
- afwas laten staan (als ik heb gegeten of gedronken was ik het meteen af)
- de lavabo inpalmen en overal flesjes en tube's laten staan
ja voor de rest is het eigenlijk wel een brave, maar al die zaken zorgen toch voor ergernis.
Ik heb er al vaak over gesproken met haar, maar ze doet toch haar eigen ding...
En bovendien, als ik zie waar ze vroeger woonde, in die landen daar hangen overal spinnewebben, en staan overal lijm-vallen voor het ongedierte te vangen, dus ergens is ze er ook nooit mee opgegroeid met die netheid.
En als laatste: ze is al poetsvrouw van beroep, ik snap het wel dat als ze thuis is, ze ook niet veel energie heeft om alles kraaknet achter te laten.
Maar ik zit er natuurlijk wel mee.....
Mij helpt het om het in perspectief te zien. Ik heb dingen die haar kunnen irriteren en zij dingen die mij kunnen irriteren.
Ik doe bijvoorbeeld overal het licht aan en laat het branden (ook al ga ik uit huis) en zij doet nooit de dampkap aan bij het koken. Zij gaat nooit de wc rollen aanvullen of vuilbak leegmaken, en ik ga nooit boterhammen maken voor de kinderen.
Dus we tolereren beiden elkaars irritatie in ruil voor de onze
. Sinds ik dat besef is alle irritatie weg bij mij.Dus ik kan mijn ding blijven doen en alles wat ik moet doen is wat kleine dingen tolereren die als je er echt over nadenkt eigenlijk er niet toe doen.
Laatst bewerkt: