Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

lang geleden dat ik nog in deze thread heb gepost, maar eigenlijk stoor ik me aan heel wat zaken van mijn partner.
een opsomming.

• overal lang zwart haar te vinden
  • de stoelen nooit onder de tafels schuiven
  • de tafel steeds achter laten met kruimels
  • haar dingen overal op tafel en op de dressoir kast laten (ipv in de kasten weg te steken)
  • haar jas en pulls over de stoelen hangen in huis ipv aan kapstk
  • bij elke douche beurt 1/4e van de douchegel opgebruiken
  • lege douchegel of shampoo flessen achter laten
  • het bed nooit open spreiden nadat we opstaan (zij blijft langst liggen dus is het haar taak)
  • het raam vergeten open te doen nadat we opstaan voor frisse lucht (doet ze niet omdat het dan kouder word in kamer, no shit)
  • lichten vergeten uit te doen, en steeds zoveel mogelijk lichten aan steken als ze in huis is
  • afwas laten staan (als ik heb gegeten of gedronken was ik het meteen af)
  • de lavabo inpalmen en overal flesjes en tube's laten staan
Ik weet het: als je dit zo leest, heb je zo iets van: valt daar nog mee samen te leven?
ja voor de rest is het eigenlijk wel een brave, maar al die zaken zorgen toch voor ergernis.

Ik heb er al vaak over gesproken met haar, maar ze doet toch haar eigen ding...
En bovendien, als ik zie waar ze vroeger woonde, in die landen daar hangen overal spinnewebben, en staan overal lijm-vallen voor het ongedierte te vangen, dus ergens is ze er ook nooit mee opgegroeid met die netheid.

En als laatste: ze is al poetsvrouw van beroep, ik snap het wel dat als ze thuis is, ze ook niet veel energie heeft om alles kraaknet achter te laten.
Maar ik zit er natuurlijk wel mee.....

Mij helpt het om het in perspectief te zien. Ik heb dingen die haar kunnen irriteren en zij dingen die mij kunnen irriteren.

Ik doe bijvoorbeeld overal het licht aan en laat het branden (ook al ga ik uit huis) en zij doet nooit de dampkap aan bij het koken. Zij gaat nooit de wc rollen aanvullen of vuilbak leegmaken, en ik ga nooit boterhammen maken voor de kinderen.

Dus we tolereren beiden elkaars irritatie in ruil voor de onze :p. Sinds ik dat besef is alle irritatie weg bij mij.

Dus ik kan mijn ding blijven doen en alles wat ik moet doen is wat kleine dingen tolereren die als je er echt over nadenkt eigenlijk er niet toe doen.

Laatst bewerkt:
Mij helpt het om het in perspectief te zien. Ik heb dingen die haar kunnen irriteren en zij dingen die mij kunnen irriteren.

Ik doe bijvoorbeeld overal het licht aan laat het branden (ook al ga ik uit huis) en zij doet nooit de dampkap aan bij het koken. Zij gaat nooit de wc rollen aanvullen of vuilbak leegmaken, en ik ga nooit boterhammen maken voor de kinderen.

Dus we tolereren beiden elkaars irritatie in ruil voor de onze :p. Sinds ik dat besef is alle irritatie weg bij mij.

Dus ik kan mijn ding blijven doen en alles wat ik moet doen is wat kleine dingen tolereren die als je er echt over nadenkt eigenlijk er niet toe doen.
Dat allemaal

+ sexytime, dat plaatst ook veel in perspectief.

Een hele week verwijten naar mijne kop krijgen dat ik de sleutels van haar fietsbatterij kwijt ben. En zij heeft ze zeker niet gehad want sinds we de nieuwe batterij hebben heeft ze niet met de bakfiets gereden...

Nu ze zelf weg moet, komt ze vragen voor wat die sleutels zijn die in haar handtas zitten...

Een hele week verwijten naar mijne kop krijgen dat ik de sleutels van haar fietsbatterij kwijt ben. En zij heeft ze zeker niet gehad want sinds we de nieuwe batterij hebben heeft ze niet met de bakfiets gereden...

Nu ze zelf weg moet, komt ze vragen voor wat die sleutels zijn die in haar handtas zitten...
Echt smerig van u om wanneer je die sleutels teruggevonden hebt die in haar handtas te droppen.

Bedankt voor de tip. :fingerguns:

Ik ga niet snel klagen over mijn partner. Ik ben van mening dat wanneer er zaken zijn waaraan je u stoort, je dat gewoon met elkaar moet bespreken als je het opgelost wil krijgen. Erover klagen tegen anderen haalt weinig uit.

MAAR

vorige vrijdag gingen we naar theater en ikzelf kan niet rijden wegens een kapot been. We gaan nog iets drinken achteraf. We moeten keren in de straat. Heel smalle straat en heel weinig plaats. Draaien en keren leek me veilig in 3-4 keer. Vrouw besliste dat het in 2 keer ook wel zou lukken. Voor ik kon roepen was mijn velg aan 't vrijen met de borduur. Wat gas bijgeven om de initiële BONK te laten overgaan in een pijnlijk knarsend lawaai was de kers op de taart.

Ik heb tot op vandaag nog steeds niet durven kijken en leef in de illusie dat er niets aan de hand is. Ik wens het niemand toe.

Ik ga niet snel klagen over mijn partner. Ik ben van mening dat wanneer er zaken zijn waaraan je u stoort, je dat gewoon met elkaar moet bespreken als je het opgelost wil krijgen. Erover klagen tegen anderen haalt weinig uit.

MAAR

vorige vrijdag gingen we naar theater en ikzelf kan niet rijden wegens een kapot been. We gaan nog iets drinken achteraf. We moeten keren in de straat. Heel smalle straat en heel weinig plaats. Draaien en keren leek me veilig in 3-4 keer. Vrouw besliste dat het in 2 keer ook wel zou lukken. Voor ik kon roepen was mijn velg aan 't vrijen met de borduur. Wat gas bijgeven om de initiële BONK te laten overgaan in een pijnlijk knarsend lawaai was de kers op de taart.

Ik heb tot op vandaag nog steeds niet durven kijken en leef in de illusie dat er niets aan de hand is. Ik wens het niemand toe.
Doet me denk aan een ex die haar bumper er af had gereden.

Ondergrondse parking, ze wilt draaien, zit met haar bumper tegen de muur, staat stil en maakt de wonderbaarlijke beslissing dat het teveel moeite kost om nog eens achteruit te rijden, geeft dus voldoende gas om vooruit te gaan. Ze heeft haar bocht gehaald en haar bumper verloren :scream:

Doet me denk aan een ex die haar bumper er af had gereden.

Ondergrondse parking, ze wilt draaien, zit met haar bumper tegen de muur, staat stil en maakt de wonderbaarlijke beslissing dat het teveel moeite kost om nog eens achteruit te rijden, geeft dus voldoende gas om vooruit te gaan. Ze heeft haar bocht gehaald en haar bumper verloren :scream:
Mijne maat rijdt met hetzelfde model van wagen als de mijne. Z'n vriendin was er mee op de baan en heeft ook moeten draaien. Geparkeerde oplegger verkeerd ingeschat. De helft van zijn neus is weg.

Je ziet, het kan erger!

Vrouwlief gaat fitnessen, ik blijf thuis met de dochter.

Komt de zin: "Euh, gij maakt uzelf intussen nuttig?"

Ik vertaal dat als: "Waag het niet om te genieten van de tijd dat ik even weg ben".

Vrouwlief gaat fitnessen, ik blijf thuis met de dochter.

Komt de zin: "Euh, gij maakt uzelf intussen nuttig?"

Ik vertaal dat als: "Waag het niet om te genieten van de tijd dat ik even weg ben".
Dan is het tijd om de vraag terug te kaatsen.
“Wat is nuttig zijn? Wat is het nut van het leven?”

Laatst bewerkt:
Het enige waar ik mij bij mijn vrouw aan stoor is haar hoarders gedrag. Terstraks moest ik iets hebben uit de kast en ik kon het niet vinden door alle rommel die ze erin heeft gezet. Alles eruit gezwierd wat rommel en nutteloos is in mijn ogen. Die kast is dus quasi leeg nu. Toen ze thuis kwam heb ik heel nonchalant dat verteld dat ik die kast wat heb opgeruimd. Ze was nie happy omdat ik teveel heb weg gedaan in haar ogen.

En zo heeft ze in de keuken nog 2 kasten met allemaal producten en weet ik veel wat voor alles om te bakken en taarten te versieren. En ik eet absoluut niet graag taarten en ander gebak.

Ook haar nachtkast is altijd tot de nok gevuld met Dag Allemaals en Libelle's van 6 maanden tot een jaar geleden. Ik vertik het om dat op te ruimen voor haar maar die stoort zich daar dus niet aan éh. Als ik er iets van zeg dan krijg ik het verwijt dat ik zelf al genoeg heb aangeslagen thuis... Ik heb dus letterlijk (buiten mijn kant vd kleerkast, 1 schuif in de dressoir en een lade in de badkamer) 2 schappen voor alles van mijn games en computerspullen in te zetten. Elke andere kast hier in huis is voor haar of de kinderen hunnen brol :wtf:

Laatst bewerkt:
En zo heeft ze in de keuken nog 2 kasten met allemaal producten en weet ik veel wat voor alles om te bakken en taarten te versieren.
Hier is dat ook zo, maar dat is dan ook gewoon een hobby. Ik eet dat wel eens graag maar zo'n grote taart voor twee is te veel, dus meestal wordt er dan links en rechts taart weggegeven.
En ik eet absoluut niet graag taarten en ander gebak.
Zij misschien wel? :unsure:

Als ik er iets van zeg dan krijg ik het verwijt dat ik zelf al genoeg heb aangeslagen thuis... Ik heb dus letterlijk (buiten mijn kant vd kleerkast, 1 schuif in de dressoir en een lade in de badkamer) 2 schappen voor alles van mijn games en computerspullen in te zetten.
Voilà, wat durf je nog te klagen :oi22:
Elke andere kast hier in huis is voor haar of de kinderen hunnen brol :wtf:

Vrouwlief is weg. Eindelijk eens een eigen potje koken en vooral eens controle over het kaske. Vrouwlief is vroeger thuis. Een kwart ver in Oppenheimer. Vrouwlief neemt het kaske over en kijkt naar trash tv.

Fffuuuuuuu ...

mijn madam en ik zijn gewoon kopieën van elkaar.
We springen alle bij op hobby’s en zijn dan fully invested.
Meestal is dat dan van korte duur maar hebben we wel al het mogelijke gekocht.
En we kunnen dat dan niet wegdoen…
Ons huis staat ook vol met shit.
Mijn laatste hobby hou ik nu wel al bijna een jaar vol en zie ik nog niet meteen stoppen. Ben wel meer en meer invested aan het geraken. En het begint nogal plek in te nemen.

Bij mijn madam waren dit de laatste hobby’s

Fimo klei voor oorbellen. Al meer dan een jaar niet aangeraakt (deels omdat we nu een kind hebben) en dat neemt veel plek in en die had echt alles…

Een hele set om haar nagels zelf te doen.
Niet eens opengemaakte(was wel een voordeel actie en om een goed doel te steunen)

Veel bak gerief, wordt soms nog gebruikt.

Zo een book alley set om te bouwen. Ligt al een week op tafel.

En dan boeken met de vleet die we niet lezen 😅

Erge is dat ik daar niet kwaad op kan zijn.
Ik ben ook zo.
Maar we hebben dus geen plek meer. Alles zit vol. We krijgen niks meer weggelegd 😅

Vrouwlief is weg. Eindelijk eens een eigen potje koken en vooral eens controle over het kaske. Vrouwlief is vroeger thuis. Een kwart ver in Oppenheimer. Vrouwlief neemt het kaske over en kijkt naar trash tv.

Fffuuuuuuu ...
Vrouwlief kon zich hier bezighouden in de bureaukamer of meekijken. Gisteren was het nog eens Mad Max Fury Road, maar in Black Chrome deze keer. Misschien toch maar eens de spreekwoordelijke lijn trekken in plaats van je te ergeren.

Vrouwlief kon zich hier bezighouden in de bureaukamer of meekijken. Gisteren was het nog eens Mad Max Fury Road, maar in Black Chrome deze keer. Misschien toch maar eens de spreekwoordelijke lijn trekken in plaats van je te ergeren.
Dit.
Samenwonen is compromissen sluiten maar wat sommigen hier allemaal stilzwijgend tolereren....

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan