Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Ze zegt wel dat ze er wil in meestappen maar in de feiten en in haar gedragingen voel ik dat dat enthousiasme daar niet is. Waarbij ik me afvraag of dat wel een gezonde situatie is, wanneer niet beiden daar 100% achter staan.
Doodnormaal toch. Zij is waarschijnlijk eerder bezorgd omdat zij geen ervaring heeft hiermee. Zal ook wel bezorgd zijn over wat dit zou betekenen voor jou (nog hogere werkdruk etc) en de gevolgen voor de kinderen en haar persoonlijke "vrije" tijd.
Jij hebt ervaring met kind zijn wanneer ouders zelfstandig zijn / constant bezig zijn, en zij niet, daardoor is het bijna onmogelijk voor haar om er 100% achter te staan, ze kent de situatie namelijk ook niet 100%. Net zoals jij de situatie andersom niet 100% kent. We zullen als mens zijnde meestal denken dat de manier waarop wij opgroeiden de "juiste" manier was, dus zal altijd wel wat aversie zijn als het dan op een andere manier gebeurt.

We zullen als mens zijnde meestal denken dat de manier waarop wij opgroeiden de "juiste" manier was, dus zal altijd wel wat aversie zijn als het dan op een andere manier gebeurt.
Ik zou daaraan ook willen toevoegen dat je maar herinneringen hebt vanaf een bepaalde leeftijd, en herinneringen sowieso fragmentarisch en vervormd zijn. Waarmee ik bedoel: niemand heeft achteraf als volwassene een 100% correct beeld van hoe hij/zij werd opgevoed en mensen willen dat dan al eens romantiseren (of net andersom) jaren later.

Je hebt nu al teveel hooi op u vork als ik u rants lees, je lijkt op de rand van een burn-out te zitten en je wilt nog meer hooi erbij nemen? Mss is dit een manier dat u madam zegt Mac het is genoeg?

PS: niet aanvallend bedoeld

Lijkt me een terechte opmerking hoor. :) Ook aan de anderen met deze opmerking:

Je moet het eerder bekijken als een reactie op mijn situatie van vandaag, eerder dan "nog meer hooi op mijn vork nemen". Ik had eerder al gezegd dat ik mijn huidige job zal afronden wanneer een paar van mijn grootste projecten opgeleverd zijn. Nu blijf ik liever wat op de vlakte wat "het project" concreet inhoudt om herkenbaarheid te vermijden. Maar "het project" zou dus een bedrijf(je) worden ter vervanging van mijn huidige job, vandaar ook het feit dat ik wellicht op minder regelmatige momenten beschikbaar kan zijn. Maar langs de andere kant zal ik ook vaak beschikbaar zijn op momenten dat dat vandaag niet mogelijk is omwille van de klassieke kantooruren en een agenda volgestouwd met meetings. Daardoor zou ik bijvoorbeeld de kinderen regelmatig eens om 15u30 kunnen ophalen aan school bijvoorbeeld. Of op een woensdagmiddag. Mijn beschikbaarheden zouden dus meer complementair moeten worden aan de beschikbare uren van mijn vrouw, die haar job zal blijven uitoefenen.

En uiteraard wil ik enkel het bedrijf starten mits een sluitend business plan. Maar een investering zal altijd een investering blijven, en daarvoor moeten we er wel allebei 100% achter staan natuurlijk. En dat laatste heeft mij aangezet om deze post te schrijven.

Laatst bewerkt:
Mijn madam is de held in mij dingen vragen waar ik niets van weet en dan boos zijn als ik zeg dat ik het niet weet.
Zo waren we gisteren in de IKEA om opbergbakken te gaan halen.
Ze wou 2 kartonnen dozen met spullen in in zo een opbergbak steken.
Ik had enkel die dozen gezien, niet wat erin zat.

Vraagt ze mij of 2 voldoende is, ja hallo dat weet ik toch niet.
Als ik enkel naar het volume kijk dan ging het niet en raadde ik er dus meer aan.
Dan begon ze uit te leggen wat er in zit...
Om dan boos te zijn dat ik krellig werd.
Ze heeft er 2 genomen en ik heb er thuis niks meer van gehoord maar de kartonnen dozen zijn wel leeg geraakt :p

Het grappige is dat we kei hard op elkaar lijken en dat we ons ergeren aan eigenschappen die we zelf ook hebben :ROFLMAO:

Het wordt weer kouder en wat doet madam? Ze laat vrolijk alle deuren open en verwacht dat de kabouterkes die wel gaan toe doen. Weg, warmte! Weg, gezelligheid!

Ik ben dan het kabouterke dat achter haar gat de deuren weer sluit.

Het wordt weer kouder en wat doet madam? Ze laat vrolijk alle deuren open en verwacht dat de kabouterkes die wel gaan toe doen. Weg, warmte! Weg, gezelligheid!

Hier deurpompen.

zodat de honden de deur niet open krijgen, niet omdat ik ze zelf niet kan sluiten!

Ah, in de winter open en in de zomer dicht. Net zoals het licht aan wanneer je weg bent en in de duister haar tanden poetsen. Ik ken het!

Ik krijg ook commentaar omdat ik het licht op de gang vaak laat branden. :D

Mijn ouders hadden in het ouderlijk huis daarom lichtknoppen op de gang laten installeren die automatisch terug uitgingen na 30 seconden of zo. Je kon die dan niet zelf uitzetten, maar dan nog kwam het verbruik lager uit...

Eigenlijk erg dat mijn nonchalance mensen zo ver drijft dat ze ingrepen aan hun elentriek moeten doen. :unsure:

Kortom

sfeer-weg-sfeer.gif

Ze is wel consistent 🤷‍♂️
Niet mateloos storend, maar wel een verzuchting:

Het is avond. De huishoudelijke taakjes zijn gedaan. Niets meer dat gedaan "moet" worden. Enfin, dat denk ik dan maar.

"Schattie, mag ik een theetje?"
"Schattie, nog chippies"
"Schattie, mag ik nog iets anders om te knabbelen?"
"Schattie, mag ik het seuzeke?"
"Schattie, nog een theetje!"
"Schattie, ik ga slapen, ruim jij dit hier allemaal op voor je naar boven komt?"
+1 >
"Schattie, kun je de deuren toe doen?"

lang geleden dat ik nog in deze thread heb gepost, maar eigenlijk stoor ik me aan heel wat zaken van mijn partner.
een opsomming.

• overal lang zwart haar te vinden
  • de stoelen nooit onder de tafels schuiven
  • de tafel steeds achter laten met kruimels
  • haar dingen overal op tafel en op de dressoir kast laten (ipv in de kasten weg te steken)
  • haar jas en pulls over de stoelen hangen in huis ipv aan kapstk
  • bij elke douche beurt 1/4e van de douchegel opgebruiken
  • lege douchegel of shampoo flessen achter laten
  • het bed nooit open spreiden nadat we opstaan (zij blijft langst liggen dus is het haar taak)
  • het raam vergeten open te doen nadat we opstaan voor frisse lucht (doet ze niet omdat het dan kouder word in kamer, no shit)
  • lichten vergeten uit te doen, en steeds zoveel mogelijk lichten aan steken als ze in huis is
  • afwas laten staan (als ik heb gegeten of gedronken was ik het meteen af)
  • de lavabo inpalmen en overal flesjes en tube's laten staan
Ik weet het: als je dit zo leest, heb je zo iets van: valt daar nog mee samen te leven?
ja voor de rest is het eigenlijk wel een brave, maar al die zaken zorgen toch voor ergernis.

Ik heb er al vaak over gesproken met haar, maar ze doet toch haar eigen ding...
En bovendien, als ik zie waar ze vroeger woonde, in die landen daar hangen overal spinnewebben, en staan overal lijm-vallen voor het ongedierte te vangen, dus ergens is ze er ook nooit mee opgegroeid met die netheid.

En als laatste: ze is al poetsvrouw van beroep, ik snap het wel dat als ze thuis is, ze ook niet veel energie heeft om alles kraaknet achter te laten.
Maar ik zit er natuurlijk wel mee.....

lang geleden dat ik nog in deze thread heb gepost, maar eigenlijk stoor ik me aan heel wat zaken van mijn partner.
een opsomming.

• de stoelen nooit onder de tafels schuiven
  • de tafel steeds achter laten met kruimels
  • haar dingen overal op tafel en op de dressoir kast laten (ipv in de kasten weg te steken)
  • haar jas en pulls over de stoelen hangen in huis ipv aan kapstk
  • bij elke douche beurt 1/4e van de douchegel opgebruiken
  • lege douchegel of shampoo flessen achter laten
  • het bed nooit open spreiden nadat we opstaan (zij blijft langst liggen dus is het haar taak)
  • het raam vergeten open te doen nadat we opstaan voor frisse lucht (doet ze niet omdat het dan kouder word in kamer, no shit)
  • lichten vergeten uit te doen, en steeds zoveel mogelijk lichten aan steken als ze in huis is
  • afwas laten staan (als ik heb gegeten of gedronken was ik het meteen af)
  • de lavabo inpalmen en overal flesjes en tube's laten staan
Ik kan bevestigen dat het geen vrouwengedrag is.

Elk punt is (ongeveer) van toepassing op mezelf! 🥳

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan