Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Ik ging snel wat te drinken halen.

"Jij ook iets?"
"Doe maar iets fris aub"

Dus ik denk slim te zijn en al te vragen wat ze specifiek wil.
"Maakt niet uit"
"Colake dan?"
"Nee, alleen geen cola"
"Uhmmm....fanta dan?"
"Nee dat ook niet"
"Ja dus gewoon iets frist, alles is oké, maar geen cola en geen Fanta"

Jongens toch 😤

Ik ging snel wat te drinken halen.

"Jij ook iets?"
"Doe maar iets fris aub"

Dus ik denk slim te zijn en al te vragen wat ze specifiek wil.
"Maakt niet uit"
"Colake dan?"
"Nee, alleen geen cola"
"Uhmmm....fanta dan?"
"Nee dat ook niet"
"Ja dus gewoon iets frist, alles is oké, maar geen cola en geen Fanta"

Jongens toch 😤
Plat water en nu zuipen vis.

Op deze moment toch echt wel veel te veel. Zijn iets meer als zes jaar samen. Toch al wel het één en ander meegemaakt zoals een miskraam en we zitten ook in een ivf traject, maar het lijkt alsof er niets meer goed kan gaan. Geen idee wat er weer allemaal aan de hand is. Een spraakwaterval is ze ook niet dus als ik over bepaalde dingen probeer te praten blokt ze me wel af.

Op deze moment toch echt wel veel te veel. Zijn iets meer als zes jaar samen. Toch al wel het één en ander meegemaakt zoals een miskraam en we zitten ook in een ivf traject, maar het lijkt alsof er niets meer goed kan gaan. Geen idee wat er weer allemaal aan de hand is. Een spraakwaterval is ze ook niet dus als ik over bepaalde dingen probeer te praten blokt ze me wel af.
Dat is te begrijpen voor jullie allebei, het moet mentaal en fysiek enorm zwaar zijn. Kunnen jullie samen ergens terecht om via een derde persoon eventueel tot een dieper gesprek te komen? Want zij wil jou niet ‘tot last zijn’ en jij wil haar ook weer niet overladen en zo zitten jullie allebei met een hoop in het hoofd en niet direct een outlet. Het is sowieso al erg moeilijk om die gevoelens geuit te krijgen op een manier waarvan je zelf denkt dat de andere het gaat begrijpen (er zit zo een wirwar in je hoofd dat je vaak niet meer inziet dat je partner meer begrijpt dan je denkt). Of eventueel een briefwisseling. Alles uitschrijven en tijd hebben om het te lezen. Geen verwijten, geen ‘ik vind dat jij’ maar wel ‘ik voel …’. Hoe dan ook, het is belangrijk voor jullie allebei om de druk van die ketel te krijgen. Na zes jaar ken je elkaar normaal voldoende om te weten waar die persoon dan wel comfortabel(er) zou kunnen openen, ook als er initieel niet veel info in jouw richting komt (en vice versa) maar dat ze het kan er uit laten. En jij ook. Probeer elke dag eens stil te staan bij de reden dat je in dit IVF zit, dit is de persoon voor jullie beiden waarmee je dit wou en dus is er wel een mooie basis, jullie zijn ‘commited’ aan elkaar en dat is heus niet weg omdat het nu zwaar is. Veel sterkte 🫂

Kunnen jullie samen ergens terecht om via een derde persoon eventueel tot een dieper gesprek te komen?

Eerlijk gezegd hebben we sinds dat het gebeurd is nog nooit met iemand professioneel gepraat. Maar we zijn beiden ook wel mensen die op onze eigen manier dingen verwerken. Ikzelf heb wel met wat personen gepraat, maar dan met mensen die dicht bij mij staan.

Probeer elke dag eens stil te staan bij de reden dat je in dit IVF zit, dit is de persoon voor jullie beiden waarmee je dit wou en dus is er wel een mooie basis, jullie zijn ‘commited’ aan elkaar en dat is heus niet weg omdat het nu zwaar is. Veel sterkte 🫂

Ja dat vraag ik me ook telkens af. Het hele traject (eerst inseminatie, IVF en icsi) hebben we gehad. Nu is het constant de ivf of icsi dat we doen, maar tot nu toe nog altijd niets gelukt, terwijl alles bij ons gecontroleerd is en er niets gevonden is. Het zal waarschijnlijk aan timing liggen en aan de innesteling.

Het is sowieso al erg moeilijk om die gevoelens geuit te krijgen op een manier waarvan je zelf denkt dat de andere het gaat begrijpen (er zit zo een wirwar in je hoofd dat je vaak niet meer inziet dat je partner meer begrijpt dan je denkt). Of eventueel een briefwisseling.

Mijn vriendin is niet zo voor zo'n dingen eerlijk gezegd. Ze is meer op zichzelf, maar heeft ook al gezegd dat ze er beter mee kan omgaan dan mij.

Er was gisteren nog een koffiekoek over waarvan ik wist dat ze daar niet zot van was.
Ik neem de vlucht vooruit en slimmerik die ik ben gebruik ik omgekeerde psychologie om de koffiekoek veilig te stellen.

"Wilt gij die koffiekoek, of...?"
"Nee, euh ja, een hapje dan mss. Om eens te proeven. De helft, ok?"
"Ok"
*Eén hap*
*Twee happen*
...
*Vijf happen*
Ik zie in mijn blikveld dat die al halverwege is, en gewoon rustig blijft dooreten
"Seg, we gingen toch elk de helft doen?"
*Kijkt betrapt* "Mja, ik vond hem zo lekker... Hier gij moogt de rest hebben. (*geeft nog mss een kwart van de koffiekoek*)
"Nee, laat maar. Eet hem nu maar helemaal op :sop: "

Ik heb er op zich geen probleem mee dat ze heel de koffiekoek wil opeten, maar zég dat dan op voorhand. Of zeg terwijl je aan het eten bent dat je hem toch liever helemaal wil. Maar niet zo. Omgekeerd zou het geen waar geweest zijn ze, dan had ik het al lang mogen horen.

Er was gisteren nog een koffiekoek over waarvan ik wist dat ze daar niet zot van was.
Ik neem de vlucht vooruit en slimmerik die ik ben gebruik ik omgekeerde psychologie om de koffiekoek veilig te stellen.

"Ok"
*Eén hap*
*Twee happen*
...
*Vijf happen*
Ik zie in mijn blikveld dat die al halverwege is, en gewoon rustig blijft dooreten
*Kijkt betrapt* "Mja, ik vond hem zo lekker... Hier gij moogt de rest hebben. (*geeft nog mss een kwart van de koffiekoek*)

Ik heb er op zich geen probleem mee dat ze heel de koffiekoek wil opeten, maar zég dat dan op voorhand. Of zeg terwijl je aan het eten bent dat je hem toch liever helemaal wil. Maar niet zo. Omgekeerd zou het geen waar geweest zijn ze, dan had ik het al lang mogen horen.
Hier een gelijkaardige in de frituur dit weekend.

Zij: "Ik wil een brochette nemen maar wil maar enkele hapjes, ga jij helpen?"
Dat zijn redelijke brochetten dus ik skip mijn bitterballen.
Boeft zij niet bijna heel die brochette op om opt laatste 1 stukje te geven met de melding " Ook eens proeven?"
Vrouwmensch!!! (Heimelijk was ik niet zo kwaad want ik begin echt wel vet te staan)

Verder heeft ze de ongemakkelijke gewoonte om deuren niet dicht te doen, muggen overal.

Ook heel ongemakkelijk als ik de gang in wandel en plots vanuit de wc hoor, "Ik zit hier wel he, wacht eens met passeren"
Wat??!!!
Dat gebeurt nu heel vaak de laatste tijd en ik kan me de afgelopen 15 jaar niet herinneren dat dat voorkwam.

Laatst bewerkt:
Hier een gelijkaardige in de frituur dit weekend.

Zij: "Ik wil een brochette nemen maar wil maar enkele hapjes, ge jij helpen?"
Dat zijn redelijke brochetten dus ik skip mijn bitterballen.
Boeft zij niet bijna heel die brochette op om opt laatste 1 stukje te geven met de melding " Ook eens proeven?"
Vrouwmensch!!! (Heimelijk was ik niet zo kwaad want ik begin echt wel vet te staan)

Verder heeft ze de ongemakkelijke gewoonte om deuren niet dicht te doen, muggen overal.

Ook heel ongemakkelijk als ik de gang in wandel en plots vanuit de wc hoor, "Ik zit hier wel he, wacht eens met passeren"
Wat??!!!
Dat gebeurt nu heel vaak de laatste tijd en ik kan me de afgelopen 15 jaar niet herinneren dat dat voorkwam.
Die gaat vast nooit naar een openbaar toilet 🤷‍♂️

"Ok"
*Eén hap*
*Twee happen*
...
*Vijf happen*

Als er een deal is om elk de helft te eten snij je het desbetreffende item in twee en leg je elk een stuk op je bord, dan kom je dat niet tegen!

Als er een deal is om elk de helft te eten snij je het desbetreffende item in twee en leg je elk een stuk op je bord, dan kom je dat niet tegen!
Ik had discipline van haar kant verwacht, maar ben weer wat wijzer nu.
Volgende keer krijgt ze weer zo'n gore kipcorn en ik mijn artisanale bitterballen.

Geen idee of die van mij het expiress doet of dat ik gewoon zware OCD heb, maar elke keer als ik de vaatwasmachine open als zij heeft opgeruimd, krijg ik een irritatie aanval. Grote potten en schalen op de onderste plank. Borden en kleine kommetjes (voor cornflakes ofzo) op de bovenste schuif, tassen vanonder tussen de potten, etc.

En ik herschik die dan ostentatief terwijl zij ook in de keuken is en vraag haar om erop te letten in de toekomst. Maar neen, volgende keer weer van hetzelfde. GRRRRRRRRRRR

Geen idee of die van mij het expiress doet of dat ik gewoon zware OCD heb, maar elke keer als ik de vaatwasmachine open als zij heeft opgeruimd, krijg ik een irritatie aanval. Grote potten en schalen op de onderste plank. Borden en kleine kommetjes (voor cornflakes ofzo) op de bovenste schuif, tassen vanonder tussen de potten, etc.

En ik herschik die dan ostentatief terwijl zij ook in de keuken is en vraag haar om erop te letten in de toekomst. Maar neen, volgende keer weer van hetzelfde. GRRRRRRRRRRR
@Wannez nog ene met vaatwaswoede! 🤣

Dat is hier ook het geval. Dat is vooral erg in de winkel, wanneer we nog geen idee hebben wat we gaan eten die week. Dan noem ik vanalles op en is het niet goed. En dan kiezen we voor een of andere belabberde pizza uit de diepvries dat ik niet graag eet maar zij wel, want ze wil het liefst dat we dan hetzelfde eten in plaats van ieder zijn ding.
oh verschrikkelijk!
Wij zijn slecht in het plannen van een weekmenu (we willen dat graag invoeren maar dat lukt niet echt)
Daardoor zitten we dus elke week in diezelfde situatie.
Afgelopen zaterdag was het weer van dat.
ik heb dan is 4 gerechten opgeschreven, boodschappenlijstje gemaakt en hup naar de winkel.
Wat er gisteren op menu stond is er dus al niet van gekomen.
Ze heeft totaal iets anders gemaakt met een deel van de ingrediënten...

Wel ontdekt dat mijn dochter graag omelet eet

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan