Boeken Welke e-reader aanschaffen?

Even bump/hijack, ik was zelf ook aan 't kijken voor een Kindle en deze stond best wel afgeprijsd. Helaas op het moment dat ik wilde bestellen was de prijs weer een stuk hoger. Blijkbaar kwam dit door de prime days? Heeft iemand een idee hoe snel die kindles weer in de korting staan? Thanks!
 
Even bump/hijack, ik was zelf ook aan 't kijken voor een Kindle en deze stond best wel afgeprijsd. Helaas op het moment dat ik wilde bestellen was de prijs weer een stuk hoger. Blijkbaar kwam dit door de prime days? Heeft iemand een idee hoe snel die kindles weer in de korting staan? Thanks!
Ja klopt was Prime days.
Heb mij een Kindle paperwhite gekocht (89.99) - mijn eerste ereader.
idd met de bedoeling meer te lezen, hopelijk komt het er ook van :)
 
  • Leuk
Waarderingen: NoGo
Ben ook op zoek naar ereader. Liefst een Kindle maar nadeel is dat je gebonden bent aan Amazon om je ebooks aan te schaffen.
Het wordt waarschijnlijk een Kobo daar ik ook graag ebooks van de bib download.
 
Ben ook op zoek naar ereader. Liefst een Kindle maar nadeel is dat je gebonden bent aan Amazon om je ebooks aan te schaffen.
Het wordt waarschijnlijk een Kobo daar ik ook graag ebooks van de bib download.
Dat klopt niet echt hè. Je kan bv met behulp van Calibre .epub naar .mobi converteren hetgeen wel op een kindle gelezen kan worden (en ook .pdf en consoorten). Ben een tijdje geleden overschakeld van een kobo naar een kindle (paperwhite) en dat is toch een veel fijner toestel vind ik.
 
Dat klopt niet echt hè. Je kan bv met behulp van Calibre .epub naar .mobi converteren hetgeen wel op een kindle gelezen kan worden (en ook .pdf en consoorten). Ben een tijdje geleden overschakeld van een kobo naar een kindle (paperwhite) en dat is toch een veel fijner toestel vind ik.
Is dat geen gedoe met usb kabels en overzetten van pc naar kindle dan?
 
Dat klopt niet echt hè. Je kan bv met behulp van Calibre .epub naar .mobi converteren hetgeen wel op een kindle gelezen kan worden (en ook .pdf en consoorten). Ben een tijdje geleden overschakeld van een kobo naar een kindle (paperwhite) en dat is toch een veel fijner toestel vind ik.
Ja hij kwam ook positief over in de reviews die ik gelezen heb, dus daarom dat ik er naar aan het kijken was. Achja, dan maar even afwachten :)
 
Ik heb nu 4 maanden een Kindle en ik kan het niet genoeg aanraden, zonder twijfel de aankoop van 2021. En dat converteren is echt NIKS, heel gemakkelijk. Ja, Kindle even inpluggen en drag en drop. Sorry, dat is 2 minuten werk.
 
Ik heb nu 4 maanden een Kindle en ik kan het niet genoeg aanraden, zonder twijfel de aankoop van 2021. En dat converteren is echt NIKS, heel gemakkelijk. Ja, Kindle even inpluggen en drag en drop. Sorry, dat is 2 minuten werk.
Maak 't wachten nu nie moeilijker he verdoeme :tongue:
 
Is dat geen gedoe met usb kabels en overzetten van pc naar kindle dan?
Neen, éénmaal het bestand is omgezet naar een .mobi bestand (via Calibre) kan je er gewoon met de rechtermuis op klikken en duwen op "send to kindle" en binnen de minuut staat het op je kindle. Je moet er wel een (mini)-toepassing van Amazon voor installeren, maar het is supereenvoudig.
 

Kindle (basic): 90€
Kindle Paperwhite: 140€

Je kan volgens mij ook gaan voor de basic, de verschillen zijn imo niet zo groot tussen beide modellen. Ik heb wel enkel ervaring met oudste Basics eruit (die hadden toen nog geen backlight), maar nu is het verschil tussen beide modellen een stuk kleiner geworden.
 
Ik had 5 jaar lang een Kobo Aura H2O. Werkt nog perfect na al die tijd, maar heb me toch een Kobo Forma gekocht nu. Toen ik die uitprobeerde in de winkel was ik namelijk echt onder de indruk met wat een verschil dat is qua snelheid en licht. Super tevreden van die toestellen en het zorgt er voor dat ik meer lees dan ervoor.
 
Ik heb mijn paperwhite van ergens 2015 of zo, en dat ding werkt nog altijd prima. Batterij houdt het nog steeds heel lang vol.
Omdat ik (business wise) heel veel reisde tot voor corona, heeft de Kindle mij terug doen starten met lezen (nauwelijks gewicht in de tas tov een boek). Eigenlijk een gedoofde leesvlam weer ferm doen opflakkeren. Als ie morgen kapot is, ligt hier 1 dag later een nieuwe e-reader, for sure. Kan het aan iedereen aanraden... zelfs aan diegenen die de "geur van een boek nodig hebben". Heb ondertussen een 5-tal die-hards van die "geur" kunnen overtuigen.
 
Van zodra de nieuwe Paperwhite beschikbaar is gaan wij deze bestellen als onze eerste e-reader. Ben benieuwd.
 
- 6,8 inch scherm
- Warmte van het licht kan ingesteld worden
- Langere batterijduur
- USB-C

Special edition voegt dan nog Qi, lichtsensor en 32GB (in plaats van 8GB) toe.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan