Welke DVD/(4K)Blu-ray/ heb je vandaag gekocht ? (waar, wat en hoeveel)

Heb die box ondertussen binnengekregen.

Bij mij is deze voorzien in de volgende talen :

audio : engels 5.1 trueHD, frans, duits, italiaans, japans, spaans, engels met audio beschrijving dolby digital 5.1
ondertiteling : frans, engels voor doven en slechthorenden, deens, nederlands, fins, duits, italiaans, japans, noors, portugees,zweeds, en spaans

Dus ik ben tevreden ;p.
Heb hem ook se :)
 
Hmm de Nolan Collection staat op Amazon NL aan 46 EUR, maar het is mij niet duidelijk of het echt om de 4k gaat: https://www.amazon.nl/dp/B098RTL14B?tag=bstore08b-21&linkCode=osi&th=1&psc=1

Foto zegt van wel, orginele prijs lijkt mij ook wel, maar als editie staat gewoon blu-ray...
Het ASIN nummer is wel de 4k...
Bedankt, besteld :p. (zou tussen 4 en 6 december toekomen)

Is het geen 4k dan retour ik het wel. Commentaar spreekt wel allemaal over 4k en bluray combinatie.
 
Laatst bewerkt:
Ugh... ik heb geld uitgegeven...

 
Ook de 4k box van 007 Daniel Craig besteld! 😁

Diene Nolan box das ook wel geen geld! Jammer da ik de helft dr al van heb of het had ook nog interessant geweest voor mij.
 
Ook de 4k box van 007 Daniel Craig besteld! 😁
44 € voor vijf films dan?

dan had ik toch 64 € gegeven voor alle James bond films (in die eerste link).

Nuja, vele van die films zijn natuurlijk nu nog amper te bekijken eigenlijk...
 
Ik vrees daar ook al voor en ben als een cinephile survivalist een voorraad aan het aanleggen van blurays, zowel de highbrow arthouse classics als de lowbrow cult classics als alledaagse familiefilms. Ik ben geen fan van streaming omdat je helemaal afhangt van hun aanbod, je geen toegang hebt tot de bonus content van fysieke media en de kwaliteit van de films laat veel te wensen over.
Idem hier,

al blijf ik het nog op DVD houden.

Mijn beste kameraad trouwens was net zo als ik, had 700 dvd's.
Maar bij aankoop van OLED tv heeft hij ze toch maar allemaal op de rommelmarkt gezwierd.
Hij zei me dat je op OLED veel te goed de pixels ziet van een DVD. Zou dat kloppen?

Ik heb nog een Curved samsung (Full HD) en daar valt dat best nog wel goed mee.
Gewoon geen zin om de switch te maken naar bluray/4K ... Zeker nu ik hier en overal lees dat ze dat toch aan het afbouwen zijn...
 
al blijf ik het nog op DVD houden.

Mijn beste kameraad trouwens was net zo als ik, had 700 dvd's.
Maar bij aankoop van OLED tv heeft hij ze toch maar allemaal op de rommelmarkt gezwierd.
Hij zei me dat je op OLED veel te goed de pixels ziet van een DVD. Zou dat kloppen?

Ik heb nog een Curved samsung (Full HD) en daar valt dat best nog wel goed mee.
Gewoon geen zin om de switch te maken naar bluray/4K ... Zeker nu ik hier en overal lees dat ze dat toch aan het afbouwen zijn...
Hangt ervanaf om eerlijk te zijn.

Ik heb een 4k blu ray lezer, ik geloof zelfs nog hier, tweedehands op de kop getikt. En Als ik de DVD afspeel via mijn xbox series x of via die blu ray lezer dan is dat dag en nacht verschil.

Sowieso doet die 4k blu ray lezer aan upscaling. Waardoor het resultaat er soms toch wel mag zijn. Maar veel hangt af van de bron die men gebruikt heeft op die DVD. Indien die bron 640 of 720p is, en die upscalet die naar 4k, dan valt dat eigenlijk nog wel serieus mee. Al zie je wel duidelijk het verschil tussen een DVD die geupscaled wordt naar 4k of een blu ray.
Ik heb zo vb een paar series op DVD zoals Rizolli and isles, NCIS, Bones, Castle, Monk, etc... en daar valt dat goed mee. Aan de andere kant... mijn DVD's met JAG daar zie je met die vorige vermelde een serieus verschil in kwaliteit. Al ga je dat probleem ook wel weer minder hebben indien je naar een 40 inch tv die upscalen laat doen... ipv naar een 55 of heaven forbid een 95inch ;).

4k vs full hd is ook een verschil, maar ik vind en vond nog altijd dat het grootste verschil DVD kwaliteit naar FULL HD was.
Al moet ik eerlijk zijn dat vb Battle Angel Alita fenomenaal was op 4k resolutie... Net zoals Top gun Maverick het geval was.

De eerste upgrade die ik dan ook zou doen als ik u was, als je dan toch niet direct uw DVD's wilt wegdoen of upgraden, dat is dan geld steken in een deftige 4k blu ray lezer die ook die upscaling doet. Maar dat is mijn mening, al moet ik eerlijkerwijze wel zeggen dat ik niet geprobeerd heb om die af te spelen op mijn tv met een gewone DVD speler ;p.

PS: ik heb een LG 55 OLED.

Ook de 4k box van 007 Daniel Craig besteld! 😁

Diene Nolan box das ook wel geen geld! Jammer da ik de helft dr al van heb of het had ook nog interessant geweest voor mij.
Ik had u gezegd dat ik daar op ging wachten.
Niets houdt u tegen om die box te kopen, te kijken of die 4k blu ray niet kan teruggezonden worden. En bedrag te recupereren. Dan doe je er mogelijks voordeel mee. En de andere 4ks te verkopen voor 5€ of zo ;).
 
44 € voor vijf films dan?

dan had ik toch 64 € gegeven voor alle James bond films (in die eerste link).

Nuja, vele van die films zijn natuurlijk nu nog amper te bekijken eigenlijk...
Puur voor de 4k gegaan eigenlijk. En denk niet dat ik de oudere 007 films nog zou herbekijken, ben nu ook niet zo een zware 007 fan. Maar die laatste zou ik wel nog eens willen herbekijken. Het is al geleden ,sinds ze in de cinema waren ,dat ik ze heb gezien 😊
 
Puur voor de 4k gegaan eigenlijk. En denk niet dat ik de oudere 007 films nog zou herbekijken, ben nu ook niet zo een zware 007 fan. Maar die laatste zou ik wel nog eens willen herbekijken. Het is al geleden ,sinds ze in de cinema waren ,dat ik ze heb gezien 😊

Ben ook geen zware 007 fan, maar mijn vader wel. Dus 4k was eerder voor mij. Ik zie wel of ik die andere box nadat ik ze heb gekeken gewoon aan hem geef als eindejaarscadeau :p. Dan ben ik er ook weer vanaf om iets te vinden voor hem.

Prijs van <63 € voor 24 filmen is ongeveer gelijk aan de kost als ik ze 2de hands op de kop zou proberen te tikken. Wat als DVD wel mogelijk is, maar als blu ray toch niet zo evident. DVD box was namelijk iets van een 45€ of zo.
 
Slecht is niet hoe ik ze zou omschrijven, maar ik vind het een jammere zaak. Lucas heeft op meerdere momenten zaken toegevoegd aan de originele trilogie, gaande van 'opgepoetste' digitale effecten tot bijkomende computeranimatie, het herknippen van enkele belangrijke en impactvolle scènes en het wijzigen van de legendarische opening scroll. Nu, het zijn zijn eigen films en het was duidelijk van het begin dat hij zaken wou bereiken waar film anno 1977 technologisch nog niet klaar voor was. Dus ik begrijp wel dat hij met nieuwe theatrale en home video releases die visie toch wil proberen waarmaken. Maar langs de andere kant ben ik van mening dat wanneer een film af is en de wijde wereld ingaat, de regisseur ook een vorm van eigendom afstaat aan het publiek. Director's Cuts en extended editions zijn allemaal leuk enzo, maar de originele versie waar het publiek een band mee schept, blijft ontzettend belangrijk en het is jammer dat met alle VHS, DVD en Bluray releases die de originele Star Wars films gehad hebben, wij nog steeds niet de mogelijkheid hebben om het 'echte' originele werk te bekijken, tenzi via fanedits zoals Harmy's Despecialized Editions (ik kan deze enkel ten stelligste aanraden btw, boven eender welke officiele home videorelease).
 
Terug
Bovenaan