Welke DVD/(4K)Blu-ray/ heb je vandaag gekocht ? (waar, wat en hoeveel)

Back To The Future: The Ultimate Trilogy 4K
Voor de eerste keer bij zavvi.nl.
Met kortingscode af en verzending, 52.33 betaald.
 
Gezien we sinds Black Friday een deftige(re) tv hebben, enkele BR's gekocht die visueel interessant zijn:

Mad Max: Fury Road [4K Ultra HD] [2015] [Blu-ray] [Region Free]
GHOST IN THE SHELL [Blu-ray] [2017] [Region Free]
Blade Runner: The Final Cut [4K Ultra HD] [1982] [Blu-ray] [2017] [Region Free]
Blade Runner 2049 [4K Ultra HD] [Blu-ray] [2018] [Region Free]

De 1e Blade Runner heb ik al, maar nu dus ook in 4k. Nu nog ne 4k speler :laugh:

Het is/was op Amazon UK 2 voor 25 en 2 voor 30 :)
Blu-ray: 3 voor €32 | Zavvi.nl ;)
 
Ligt bij mij hier intussen al een klein jaar stil. Ging anders regelmatig eens binnen in de Mediamarkt na mijn werk, omdat dat vlakbij was.
Maar werk al bijna een jaar van thuis, en heb sowieso niet veel zin om tegenwoordig dergelijke winkel binnen te gaan.
Mss later op het jaar terug eens de verzameling aanvullen :)
 
550x798.jpg


550x700.jpg


550x752.jpg


Moesten zeker in mijn collectie.

Ben ook nog op zoek naar:
Millennium Mambo (daar heb ik een verkoper voor gevonden)
World of Kar-wai Wong met 7 films
En films van Ki-Duk Kim
 
Onlangs eindelijk een 4K Blu-ray lezer aangeschaft...tijd om wat 4K filmen te kopen om mijn bestaande DVD/Blu-Ray collectie aan te vullen :). Ik vroeg mij af waar jullie vandaag de dag jullie Blu-Ray films kopen? Het 4K aanbod bij bvb Media Markt lijkt mij zeer karig. Tips kwa (web)winkels zeer welkom.
 
Onlangs eindelijk een 4K Blu-ray lezer aangeschaft...tijd om wat 4K filmen te kopen om mijn bestaande DVD/Blu-Ray collectie aan te vullen :). Ik vroeg mij af waar jullie vandaag de dag jullie Blu-Ray films kopen? Het 4K aanbod bij bvb Media Markt lijkt mij zeer karig. Tips kwa (web)winkels zeer welkom.
Bol.com en media markt voor de basics. Zavvi voor de specialekes (zijn wel altijd britse versies, dus als nl subs een must zijn is die niet zo handig) en amazon als het niet anders kan
 
Niet vandaag gekocht, maar over een +- vijftal jaar heen.

zJ6pCMq.jpg


Mijn collectie Aziatische films met bij de meesten NL subs (moet er wel nog een heleboel zien, vermoedelijk zelfs de meerderheid nog). Bij bepaalde films heeft het wel bloed, zweet en tranen gekost. Op zich kan ik het wel nog uitbreiden, maar voorlopig geen haast bij. Anime is makkelijk te vinden op de streamingdiensten. En voor de rest is het vooral arthouse en hier en daar eens een verloren cultfilm die je makkelijk kan vinden.

KWW collectie zijn alle films van Wong op The Grandmaster (die ik ook heb), As Tears Go By (is ook ergens te vinden) en Ashes of Time (als je goed zoekt, is die ook wel te vinden). Met de criterion uitgaves komen er wel nieuwe DVD's op de markt die zelfs licht anders zijn dan de originele films.

Kitano collectie is Zatoichi, Dolls, Brother (technisch gezien geen Aziatische film), Kids Return, Getting Any en Sonatine.

Jammer dat de films van Shunji Iwai (Lily chou-chou, Ritual, Hana & Alice) geen NL uitgaves hebben, maar ik denk dat ik daar ga kijken voor engelstalige edities (maar bij Ritual is dat ook niet zo simpel). En dan ook nog eens dat Sono zo moeilijk te vinden is met NL subs, zeg maar gewoon niet. Ook daar moet je voor Engels gaan. Bij Sono heb ik wel hoop in dat ik vroeg of laat ook een soort collectie wel ga kunnen kopen, maar die wordt wat genegeerd door distributeurs etc. Onbegrijpelijk eigenlijk.

Koreeda is het makkelijkst te vinden (8 films van hem in mijn collectie, het zou me zelfs niet verbazen dat Hirokazu Koreeda gewoon zomaar even de regisseur is waarvan ik de meeste films in huis heb. Want Spielberg, Tarantino, Scorsese, Nolan etc. kloppen hem niet.

Of ja toch niet. WKW heeft er ook 8, de Coens hebben er ook 8, en van Hitchcock heb ik er 17. Maar qua aparte films (dus individuele films, en dus geen box), is hij afgetekend de beste. Kitano doet ook mee met 7 trouwens. Nolan ook 7. Tarantino ook 7 (ik mis Pulp Fiction, en Reservoir Dogs ben ik niet zeker over, maar mijn ma heeft die). Van Scorsese ben ik niet zeker, van 3 ben ik zeker (Taxi Driver, Goodfellas en The Aviator). De rest denk ik dat ik niet heb. Spielberg heeft er 5 hier minstens, maar van een paar ben ik niet zeker. (2x Jurassic, A.I., Close Encounters, Saving Private Ryan). Maar dat soort films probeer ik te scoren tweedehands tegenwoordig.

EDIT: ik ben 1 vergeten, normaal heb ik Parasite ook nog (maar op BR dan). En Snowpiercer en Ah-ga-ssi ook. En buiten Oost-Azie zal ik ook nog een paar films hebben. [Mustang, A Separation, Forushande, Kedi (?) van Midden-Oost, Stalker en III - The Ritual van Rusland/USSR].

EDIT2: Ik heb ook nog Wind Rises en The Tale of the Princess Kaguya. Maar de bekendste animes heb ik niet (maar dat is geen probleem ook).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan