Welke DVD/(4K)Blu-ray/ heb je vandaag gekocht ? (waar, wat en hoeveel)

Bij Fnac zat je op 70€ op diezelfde james bond 24 blu rays bundel.

Maar dan steunde ik de site niet :p. En was het nog iets goedkoper ook nog ;p.
Net die 007 box van daniel craig toegekregen en kga hem jammer genoeg moeten retourneren. Tis ne franse box wat op zich nie veel uitmaakt. Maar ondertitels alleen engels en frans. Jammer seg wou deze echt nog eens herbekijken. Das wel het nadeel aan amazon, en het staat ook nie altijd goed vermeld. Nu toch dien box int oog houden op andere sites om hem eens te kopen voor een mooi prijsje 😁
 
Hangt ervanaf om eerlijk te zijn.

Ik heb een 4k blu ray lezer, ik geloof zelfs nog hier, tweedehands op de kop getikt. En Als ik de DVD afspeel via mijn xbox series x of via die blu ray lezer dan is dat dag en nacht verschil.
ik denk dat je die van mij hebt gekocht, is het deze: https://www.sony.be/nl/electronics/blu-ray-disc-spelers/ubp-x700 ?
dat was en is nog steeds een van de betere blu-ray spelers die u geen maandloon kosten.

bluray en dvd's hebben imo vaker het voordeel van betere audio, betere mastering, minder gecomprimeerd etc.
 
Net die 007 box van daniel craig toegekregen en kga hem jammer genoeg moeten retourneren. Tis ne franse box wat op zich nie veel uitmaakt. Maar ondertitels alleen engels en frans. Jammer seg wou deze echt nog eens herbekijken. Das wel het nadeel aan amazon, en het staat ook nie altijd goed vermeld. Nu toch dien box int oog houden op andere sites om hem eens te kopen voor een mooi prijsje 😁

Ah raar, er staat nochtans :
Ondertitels: ‏ : ‎ Frans, Spaans, Tsjechisch, Castiliaans, Engels, Nederlands, Grieks
Taal ‏ : ‎ Engels (DTS-HD 5.1), Engels (DTS-HD 7.1), Frans (DTS 5.1), Spaans (Dolby Digital 5.1)

Al staat het nu wel deftiger omschreven dan op het moment dat we het gekocht hadden.
Nu bon, voor mij is het geen reden om terug te sturen. Voor mij is het ok indien het engels gesproken en engels ondertiteld is.
Frans gesproken en frans ondertiteld is toch nog altijd niet mijn ding.

ik denk dat je die van mij hebt gekocht, is het deze: https://www.sony.be/nl/electronics/blu-ray-disc-spelers/ubp-x700 ?
dat was en is nog steeds een van de betere blu-ray spelers die u geen maandloon kosten.

bluray en dvd's hebben imo vaker het voordeel van betere audio, betere mastering, minder gecomprimeerd etc.

Ja, die is het. En deze wordt nu ook deftig gebruikt ;).
Het komt mij wel over dat bij streaming die stream niet geupscaled wordt naar 4k door de tv. Of vergis ik mij daarin ?
 
Ja, die is het. En deze wordt nu ook deftig gebruikt ;).
Het komt mij wel over dat bij streaming die stream niet geupscaled wordt naar 4k door de tv. Of vergis ik mij daarin ?
Dat kan, ik weet dat initieel dat ding niet degelijk dolby vision weergaf in de apps, dat werd met updates toegevoegd later.
Vergeet dus zeker niet zo nu en dan op updates te checken.
De focus bij het ontwerp is dus duidelijk disc streaming geweest, niet internet streaming.
 
Dat kan, ik weet dat initieel dat ding niet degelijk dolby vision weergaf in de apps, dat werd met updates toegevoegd later.
Vergeet dus zeker niet zo nu en dan op updates te checken.
De focus bij het ontwerp is dus duidelijk disc streaming geweest, niet internet streaming.
Ah neen dat bedoelde ik niet.

Ik doelde eerder op het feit dat als ik via mijn TV een film laat streamen (LG C versie) via netflix, amazon prime,..., het niet lijkt alsof die stream geupscaled wordt naar 4k zoals je een upscaling ziet van content op een disc.
De content van een bluray is dan stukken beter, soms zelfs in vergelijking met een 4k streaming. 720p geupscaled is niet beter dan 4k streaming, alhoewel het soms wel beter is als 1080p streaming (al zijn er soms stukjes die er slechter uitzien).

En ja, ik check de updates, al lijkt het niet alsof die dit nu al beter voorziet. Maar mogelijks is dat mijn schuld omdat ik die niet heb insteken op een correcte hdmi poort. Net zoals dat mijn TV ook niet aangeeft dat mijn boxen atmos weergeven, terwijl theoretisch gezien ze dit wel zouden moeten doen. Als ik output van mijn tv luidsprekers gebruik, dan duidt de TV dit perfect aan dat ze atmos output leveren. Net zoals dolby vision.

Maar voorlopig mis ik dat eigenlijk niet echt.
 
Ben ook geen zware 007 fan, maar mijn vader wel. Dus 4k was eerder voor mij. Ik zie wel of ik die andere box nadat ik ze heb gekeken gewoon aan hem geef als eindejaarscadeau :p. Dan ben ik er ook weer vanaf om iets te vinden voor hem.

Prijs van <63 € voor 24 filmen is ongeveer gelijk aan de kost als ik ze 2de hands op de kop zou proberen te tikken. Wat als DVD wel mogelijk is, maar als blu ray toch niet zo evident. DVD box was namelijk iets van een 45€ of zo.
Allez ondertussen melding gekregen dat ze dachten mij het geld terug te geven, maar via klantendienst stond dit volgens hen nog in backorder dat dit geleverd zou worden.

grmbl grmbl grmbl
 
Ik heb een 4k blu ray lezer, ik geloof zelfs nog hier, tweedehands op de kop getikt. En Als ik de DVD afspeel via mijn xbox series x of via die blu ray lezer dan is dat dag en nacht verschil.

Sowieso doet die 4k blu ray lezer aan upscaling. Waardoor het resultaat er soms toch wel mag zijn. Maar veel hangt af van de bron die men gebruikt heeft op die DVD. Indien die bron 640 of 720p is, en die upscalet die naar 4k, dan valt dat eigenlijk nog wel serieus mee. Al zie je wel duidelijk het verschil tussen een DVD die geupscaled wordt naar 4k of een blu ray.

Ik denk dat zowat elke speler upscalet naar de resolutie van de TV als die speler dat aankan. Een PS3/PS4/PS5 gaat ook upscalen naar FullHD (PS3/PS4) of 4K (PS4 Pro/PS5) als de TV dat ondersteunt. Zou me verbazen als dat bij de de XSX anders is. Als je echt wil dat de TV moet scalen ipv de speler, moet je volgens mij echt al moeite doen om in de speler een lagere output-resolutie te kiezen. Maar in 9 van de 10 gevallen is de scaler in een speler ook beter dan die in de TV.

Ivm bron vraag ik me af wat je bedoelt. 720p als bron bij DVD lijkt me vreemd. Een DVD wordt normaal toch ook al gemasterd van de originele bron die hopelijk meer is dan 720p. Een DVD zelf kan geen 720p zijn (maar denk ook niet dat je dat bedoelde).

Nu, hier thuis iets van een 2000 DVDs verzameld over de voorbije 20 jaar, maar sinds Netflix e.d. komt er nagenoeg nooit nog iets bij, simpelweg omdat het pakken gemakkelijker is te streamen, én het ook nog eens betere kwaliteit is. Films die ik echt wel wil, koop ik nog wel eens op BluRay. Maar ondertussen hier ook al 2 jaar een 55" LG OLED (C1) en had daarop nog nooit content in SD (dus DVD) bekeken. Nu wil het toeval dat ik dit weekend wel moest, omdat mijn dochter van school een film op DVD moest bekijken. Ik moet zeggen dat het beter meeviel dan ik had gedacht. Uiteraard zie je wel dat het geen HD is, maar het is nu ook niet alsof het niet te genieten was. Eigenlijk zag je het nog best aan de ondertitels, omdat die wel redelijk pixelated zijn.
 
Ik had LOTR Trilogy 4k besteld op Amazon.de voor 48 EUR. Jammer genoeg is het doosje wat beschadigd, dus ik contacteer de verkoper om nieuwe te krijgen, maar enige optie is ofwel opsturen en geld terug, of dat hij nog korting geeft. Aangezien het in promo was kan ik het niet meer aan de goedkopere prijs krijgen. Uiteindelijk biedt hij wel 30% korting aan, dus zullen we dat maar aanvaarden.

Het is nu ook niet dat ik zo'n fan ben van LOTR, dus heel erg is het ook niet. Uiteindelijk dan een 34 EUR voor 3 films, niet slecht :D
 
Ik had LOTR Trilogy 4k besteld op Amazon.de voor 48 EUR. Jammer genoeg is het doosje wat beschadigd, dus ik contacteer de verkoper om nieuwe te krijgen, maar enige optie is ofwel opsturen en geld terug, of dat hij nog korting geeft. Aangezien het in promo was kan ik het niet meer aan de goedkopere prijs krijgen. Uiteindelijk biedt hij wel 30% korting aan, dus zullen we dat maar aanvaarden.

Het is nu ook niet dat ik zo'n fan ben van LOTR, dus heel erg is het ook niet. Uiteindelijk dan een 34 EUR voor 3 films, niet slecht :D
Ben die tegengekomen voor 20€ in 4k gedurende het black friday weekend.
 
Leuke film! Moest je het nog niet weten, het tweede deel (Milady) speelt momenteel in de bioscoop! Maar omdat het een Franse film is zal het niet elke bioscoop in Vlaanderen zijn, jammer genoeg.
april zou het op 4k uitkomen. Ik koop liever de bluray dan dat ik naar de cinema ga. En het zou maximaal een 2 luik worden. Dus er is geen 3de film of zo in aantocht.

Toch bedankt voor de info ;).
 
Band of brothers/the pacific bluray box gekocht op bol.com voor 23€. Lang geleden dat ik band of brothers gezien heb en dan kan ik ineens de pacific zien 😊
 
Band of brothers/the pacific bluray box gekocht op bol.com voor 23€. Lang geleden dat ik band of brothers gezien heb en dan kan ik ineens de pacific zien 😊
Eind deze maand komt masters of the air uit op Apple TV. Ik ben eens benieuwd of ze hetzelfde niveau gaan halen maar Apple TV heeft tot nu toe een waanzinnig hoog niveau aangehouden voor nieuwe IP. Als je dat vergelijkt met Netflix en Disney waar je bijna bij voorbaat weet dat het stinkers gaan zijn.
 
Gisteren in MM Brussel de 007 Daniel Craig blu ray box voor 22,50 gekocht. Wou deze al ff met nl ondertiteling, jammer geen 4k, maar stond daar aan 45 euro en dan -50% dus vond het wel een goed koopje.

Vond trouwens dat de MM Brussel wel nog veel blurays/dvd verkocht. Waren daar veel gangen voor voorzien, deed me nog denken aan de andere MM van vroeger. Terwijl ik het recent in de MM Wilrijk triestig vond van aanbod.
 
Terug
Bovenaan